בקצרה:
- 8 מ-11 הנבחנות החדשות זכו לציון המרבי
- הונדה, וינפאסט ויונדאי עם ארבעה כוכבים בלבד
- ביקוש גובר לחשמליות גדולות לא מיטיב עם הסביבה
ארגון הבטיחות EuroNcap, המבצע מאז 1997 מבחני ריסוק מדמי-תאונה (הראשונה לזכות בציון, וולוו S40, ארבעה כוכבים), מפרסם היום (ד') את ציוני 11 מכוניות חדשות - כולן חשמליות, למעט אחת היברידית - שבחן לאחרונה.
הארגון שהפך עם השנים לאורים ותומים של בטיחות רכב בתעשייה, וזה שיכול להתגאות בהשפעה חסרת תקדים ותחרות על פיתוח אמצעי בטיחות ביצרניות הרכב, זיכה את שמונה מה-11 בציון המרבי של חמישה כוכבי בטיחות.
שלוש מהם אכזבו וקיבלו רק ארבעה כוכבים, אך יש מסר חשוב עוד יותר בהודעה ששחרר הארגון לתקשורת. לדברי עורכי מבחני הריסוק, הביקוש הגובר למכוניות חשמליות גדולות, גבוהות, חזקת וכבדות הודות לסוללות כבירות, מסכן את הנוסעים במקרה של תאונה ובמקביל, משפיע לרעה על הסביבה.
מתוך 11 המכוניות שנבחנו, רק שלוש שוקלות פחות משני טון. וזה מכיוון שכמעט כולן, למעט אחת (סמארט #3), הן רכבי פנאי-קרוסאוברים בעלי ממדים גדולים עד גדולים מאוד. לטענת הארגון, הביקוש הגובר למכוניות מסוגן לא רק שמסכן את הנהג, הנוסעים ושאר משתמשי הדרך במקרה של תאונה, אלא גם משפיע לרעה על הסביבה.
יש עם זאת לחדד - משפיע לרעה ביחס למכוניות חשמליות קטנות יותר, שכן ככל שהמכונית גדולה וכבדה - בחשמליות, כמו גם במכוניות בנזין ודיזל או היברידיות לסוגיהן - היא פחות יעילה אנרגטית.
ומה יש לנו לעדכן בנוגע לתוצאות? קבלו את הנקודות החשובות:
פולקסווגן ID.7: חמישה כוכבי בטיחות, ציון גבוה ומהטובים שהושגו השנה בהגנה על נוסעים בוגרים (95%).
ב.מ.וו סדרה 5: חמישה כוכבי בטיחות, ציון מעט נמוך יותר מפולקסווגן בהגנה על נוסעים בוגרים (89%), וזאת עקב הגנה פחותה לאגן ולעצם הירך.
מרצדס EQE SUV: חמישה כוכבי בטיחות, ציון גבוה יחסית בתחום מערכות בטיחות מתקדמות (85%), אבל ניפוח פחות יעיל של כרית האוויר בין הנוסעים הוריד נקודות בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים (87%).
BYD סיל U: חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים מעט טובים יותר מהטאנג ראו בהמשך), בין היתר מכיוון שמדובר בדגם עדכני ובעל תכנון מתקדם יותר.
BYD טאנג: חמישה כוכבי בטיחות, ציונים טובים ודומים לשאר מתמודדי השורה הראשונה. מרשים עבור היצרנית הסינית.
קיה EV9: חמישה כוכבי בטיחות, עם ציון גבוה באבזור בטיחות מתקדם (83%).
אקספנג G9: חמישה כוכבי בטיחות, ציון טוב בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים (85%), אבל הערה המתייחסת לחגורת ברכיים לא מספיק הדוקה, ולהגנה שמספקת כרית האוויר כשמדובר בנהג צנוע מידות או אישה.
סמארט #3: חמישה כוכבי בטיחות, ציונים גבוהים (90% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים), אך הערה ביחס לתאונת צד בה נוצר מגע בין הנוסעים מלפנים. בנוסף, הרכב לא מציע התרעת שכחת ילדים.
וינפאסט VF8: ארבעה כוכבי בטיחות, עם ציון נמוך יחסית בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים (76%).
יונדאי קונה: ארבעה כוכבי בטיחות, והערה כי גם ציון זה התקבל בקושי. הקרוסאובר החדש זכה לציונים נמוכים באבזרי בטיחות מתקדמים ובדגש על חמיקה מתאונה.
הונדה ZR-V: ארבעה כוכבי בטיחות. זו המכונית היחידה שאינה חשמלית לחלוטין אלא היברידית, וכיוון שאין סוללות כבדות היא הקלה ביותר בסבב הנוכחי עם 1.6 טון. אבל היא הפסידה נקודות בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים (79%), וסבלה מהיעדר היצע סטנדרטי של מערכות בטיחות מתקדמות (68%).
פורסם לראשונה ב- 06.12.23
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות