איגוד הבטיחות האירופאי, EuroNCAP, ערך סבב נוסף של מבחנים. טויוטה קורולה, מאזדה 3 זכו לציון הגבוה ביותר בעוד שמיצובישי ספייס-סטאר זכתה לציון של ארבעה כוכבים
מאת: יתיר דוידוביץ
פורסם 04.09.13
סבב נוסף של מבחני ריסוק נערך ב-EuroNCAP. במוקד עמדו הפעם ארבע מכוניות יפניות ומכונית אירופאית אחת. המכונית הרלוונטית ביותר לישראל היא טויוטה קורולה שמכירותיה בישראל בעיצומן. הקורולה זכתה לציון מירבי של 5 כוכבים. גם בסעיפים השונים זכתה הקורולה לציונים טובים. ציון ה
בטיחות למבוגרים הוא 94%, לילדים – 82%, להולכי רגל – 67% ובעזרי בטיחות היא זכתה לציון בינוני של 66%. מכונית נוספת שזכתה במספר הכוכבים המירבי היא מאזדה 6 שנמכרת בישראל כבר למעלה מחצי שנה. ציון בהגנה על מבוגרים הוא 92% במאזדה. הציון בהגנה על ילדים: 77% בעוד ההגנה על הולכי רגל זכתה לציון של 66%. בעזרי בטיחות זכתה ה-6 לציון של 81%.
עיצוב של חמישה כוכבים / צילוים: EuroNCAP
המכונית השלישית שרלוונטית לישראל בסבב המבחנים האחרון היא מיצובישי ספייס-סטאר. הספייס-סטאר היא מכונית שמכוונת בעיקר לשווקים מתפתחים, שם הדגש על בטיחות נמוך יותר. המכונית הקטנטנה זכתה לציון סביר של ארבעה כוכבי בטיחות אך את הסיפור המעניין מספרים הסעיפים השונים. בהגנה על מבוגרים זכתה המיצובישי לציון 90, רנו קאפצ'ור וסיטרואן C4 פיקאסו שזכו בסבב הקודם לחמישה כוכבים קיבלו פחות מכך במבחן שלהן. בהגנה על ילדים הציון הוא 72%, ובהגנה על הולכי רגל הציון הוא 73% ציון טוב יחסית. את הציון הנמוך ביותר הוא בעזרים לבטיחות. במיצובישי אין מערכות בטיחות מתקדמות ולא תזכורת לחגירת חגורות במושב האחרוי עניין שפגע בציון הבטיחות שלה.
שתי מכוניות נוספות שטרם נחתו בארץ עברו את המבחנים. הראשונה, לקסוס IS300h ההיברידית זכתה לחמישה כוכבים בעוד שההפתעה שמורה לאופל אדם. המכונית האופנתית של אופל לא הרשימה וזכתה רק לארבעה כוכבים במבחן ריסוק, עניין נדיר במכוניות אירופאיות.
פורסם לראשונה ב- 04.09.13
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות