בעוד עם ישראל אוכל עוגות גבינה, נבדקו בסבב מבחני הריסוק הנוכחי של איגוד EuroNCAP מספר דגמים חדשים - חלקם צפויים להיות משמעותיים במיוחד עבור השוק הישראלי. ושוב, כמו במבחנים קודמים, נראה שסוזוקי "תזכה" בישראל לציון בטיחות נמוך אם תמשיך במדיניות שלא לשווק את המכוניות עם מערכות בטיחות מקוריות.
סוזוקי סוויפט החדשה, אותה בחנו לאחרונה במסגרת ההשקה העולמית לקראת הגעתה לישראל בהמשך השנה, זכתה לציון של 3 כוכבים בגרסה הבסיסית או 4 כוכבים בגרסה המצוידת במערכת בלימת חירום אוטונומית - למרות היעדר של מערכות סטיה מנתיב וזיהוי הולכי רגל גם בגרסה המאובזרת. בכל מקרה, המכונית עצמה ללא מערכות הבטיחות קיבלה ציונים לא רעים בסעיפי המשנה עם 83% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 75% בהגנה על ילדים, 69% בהגנה על הולכי רגל - אך רק 25% בסעיף מערכות הבטיחות, לעומת 44% בגרסה המאובזרת יותר.
צפייה בתוכן מבחני ריסוק: סקודה מצטיינת, סוזוקי פחות
הירשמו לקבלת עדכונים ומבצעים בעולם הרכב
יתר המכוניות זכו לציון אחד בלבד, בשל העובדה שהן משווקות כסטנדרט עם מערכות בטיחות מקוריות. סקודה קודיאק, רכב פנאי גדול עם 7 מושבים שיתחיל להימכר בישראל בתוך שבועות בודדים, זכה לציון של 5 כוכבי בטיחות. בסעיפי המשנה זכה הקודיאק לציונים של 92% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 77% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-54% בסעיף מערכות הבטיחות.
צפייה בתוכן מבחני ריסוק: סקודה מצטיינת, סוזוקי פחות
מיני קאנטרימן החדשה, שכבר משווקת בישראל, זכתה גם היא ל-5 כוכבים. בסעיפי המשנה רשמה המיני ציונים של 90% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 80% בהגנה על ילדים, 64% בהגנה על הולכי רגל ו-51% בסעיף מערכות הבטיחות.
אחרונה חביבה לסבב המבחנים הנוכחי היא ניסאן מיקרה החדשה, שאמורה להגיע ארצה ב-2018. המיקרה הקטנה-גדולה קיבלה 4 כוכבי בטיחות, ובציוני המשנה קיבלה ציונים של 91% בהגנה על נוסעים מבוגרים, 79% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-49% בסעיף מערכות הבטיחות.
צפייה בתוכן מבחני ריסוק: סקודה מצטיינת, סוזוקי פחות
בארגון הבטיחות EuroNCAP מציינים כי כל המכוניות שנבחנו הפעם זכו לציונים העומדים ברף הנדרש ל-5 כוכבי בטיחות, בכל הנוגע להגנה על נוסעים מבוגרים, ילדים והולכי רגל - וההבדל בחלוקת הכוכבים הסופית נובע ממערכות הבטיחות המתקדמות.