בסבב הנוכחי של מבחני הריסוק של איגוד EuroNCAP השתתפו לא מעט מכוניות חשובות שיגיעו לישראל בתקופה הקרובה. אחרי שבסבבים הקודמים העלתה EuroNCAP את הרף הנדרש לקבלת הציון המרבי של 5 כוכבים, ולא מעט מכוניות זכו לציונים נמוכים, הפעם נראה שהיצרנים נערכו היטב למבחן החדש - ולמעט סוזוקי סלריו הקטנה לא נרשמו הפעם כשלונות.
אז כאמור, בסגמנט המכוניות הקטנות הופיעו הפעם סוזוקי סלריו, מחליפתה של האלטו, וסקודה פאביה החדשה. הסלריו זכתה ב-3 כוכבים בלבד, עם ציונים של 61% בהגנה על מבוגרים, 74% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל ורק 38% בסעיף מערכות הבטיחות. הפאביה החדשה, לעומתה, הרשימה עם ציון של 5 כוכבים מלאים - וגם בסעיפי המשנה זכתה הסקודה הקטנה לציונים גבוהים: 81% בהגנה על מבוגרים וילדים, ו-69% בהגנה על הולכי הרגל ובמערכות הבטיחות.
בסגמנט המשפחתיות הועמדו למבחן ניסאן פולסאר החדשה ורנו מגאן האצ'בק, כאשר זו האחרונה נבחנה לא מזמן וזכתה ל-3 כוכבים בלבד - בגלל היעדר תזכורת ברמה מספקת לחגורות הבטיחות. כעת סידרה רנו את העניין הפעוט הזה, ובמבחן המחודש זכתה בציון סביר של 4 כוכבים. ניסאן פולסאר, לעומתה, זכתה במלוא 5 הכוכבים. מדובר בדגם חדש לחלוטין שצפוי להשתלב בקטגוריית המשפחתיות (גם בישראל) במהלך החודשים הקרובים. בציוני המשנה רשמה הפולסאר ניקוד גבוה, עם 84% בהגנה על מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 75% בהגנה על הולכי רגל ו-68% במערכות הבטיחות.
לפני הריסוק היא היתה יפה יותר. ניסאן פולסאר / צילומים: EuroNCAPבסגמנט רכבי היוקרה נבחנה ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר, מכונית ההנעה הקדמית הראשונה של ב.מ.וו. גם כאן הציון הוא 5 כוכבים, עם ניקוד גבוה בציוני המשנה. הנבחנת האחרונה ואולי המסקרנת ביותר היא טסלה מודל S - מכונית יוקרה חשמלית, שכרגע לא משווקת במדינות רבות באירופה (וישראל בתוכן). טסלה מודל S זכתה בציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות