דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מגיעה כדי לכבוש – NIO מתחילה לשווק חשמליות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • סינית יוקרתית: NIO תכוון גבוה בשוק המקומי
  • שלושה דגמים בתחילה, השאר יגיעו ב-2024
  • בכל הדגמים ניתן יהיה להחליף סוללות
NIO

ברוכה הבאה: יצרנית הרכב הסינית NIO אותה מייצגת היבואנית דלק מוטורס, נחתה בישראל. אך בשונה ממותגים אחרים, היא תשווק כאן באמצעות יבוא עקיף עם מכוניות שיגיעו מנורווגיה.

בשלב ראשון יוצגו המכוניות בחניות פופ-אפ בקניונים שונים, כשבהמשך יפתח אולם תצוגה ייחודי למותג באזור התעשייה של הרצליה (לצד סוללת אולמות של מותגי יוקרה אחרים), וההזמנות יבוצעו באתר האינטרנט של החברה.

בשונה מאירופה בה דגמי המותג משווקים גם בשיטת דמי שימוש חודשיים, בישראל שיטת המכירה תהיה ישירה. מלבד זאת, הגעתו של המותג ארצה מחזירה את ימי החלפת הסוללות של בטר פלייס, רק באופן מתקדם משמעותית.

לדברי היבואנית, במהלך 2024 יוקמו כאן שתי עמדות החלפת סוללה מהירה בפחות משלוש דקות. בכל הדגמים שתשווק כאן היצרנית ניתן יהיה להחליף את הסוללה, אם כי פרטים מלאים על כך - עלויות למשל - עדיין לא התפרסמו.

NIO ET5

NIO מייצרת כיום שמונה דגמים חשמליים, אך לישראל יגיעו בשלב ראשון שלושה מהם בלבד, והשאר יצטרפו במהלך השנה הבאה. כל הגרסאות יצוידו במערכת הבטיחות המתקדמת של היצרנית, וכולן יצוידו במערכת הפעלה ייחודית למותג.

למרכז הזירה: הדגם הראשון לנחות כאן יהיה ה-ET5, אותו ממצבים ביצרנית כתשובה לטסלה מודל 3, אך גם מול יונדאי איוניק 6 שאף היא משווקת כאן, BYD סיל, אקספנג P7 ופולקסווגן ID7 שינחתו בקרוב.

אך שימו לב. תג המחיר שלה יהיה גבוה משמעותית מהן ויתחיל ב-344 אלף שקל לגרסת הבסיס עם סוללה קטנה, עד 415 אלף שקל לגרסה הבכירה עם סוללה הגדולה.

NIO ET5

בהשוואה למתחרה האמריקאית היא ארוכה ב-7 ס"מ (479 ס"מ), רחבה ב-11 ס"מ (196 ס"מ) גבוהה ב-6 ס"מ (150 ס"מ) עם בסיס הגלגלים ארוך בכ-1.5 ס"מ (289 ס"מ). תא המטען קטן מהמקובל, 208 ליטר פחות ממודל 3 (386 ליטר), ובניגוד לחשמליות מודרניות - אין תא נוסף מלפנים.

סביבת הנהג כוללת לוח מחוונים דיגיטלי ("10.2) ומסך מגע גדול ("12.8) האחראי על הפעלת המערכות השונות. הוא עושה שימוש ניכר בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה עם אפשרות בחירה בין ארבעה צבעי גימורי פנים ותאורת אוויר משתנה (256 גוונים), לצד אבזור עשיר הכולל בין היתר כיוון חשמלי להגה ולמושבים הקדמיים (עם אופציה לחימום, אוורור ועיסוי) מערכת שמע עם 23 רמקולים, סגירת דלתות רכה ועוד.

מערכת ההנעה משלבת צמד מנועים חשמליים (489 כ"ס) עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-4 שניות, 0.4 שניות מהיר ממודל 3 LR. יש אפשרות בחירה בין שני מארזי סוללה, 75 קוט"ש וטווח נסיעה של כ-450 ק"מ או 100 קוט"ש ו-590 ק"מ בין טעינות. טעינה מהירה (130 קילוואט) תאפשר מילוי מ-10% ל-80% בכחצי שעה למצברים הקטנים ו-40 דקות לגדולים.

NIO ET7

ספינת הדגל: ה-ET7 אמורה להתחרות בטסלה מודל S ותשווק כאן בגרסה אחת במחיר 499 אלף שקל, 105 אלף שקל פחות מהמתחרה הישירה. בהשוואה לאמריקאית היא ארוכה וגבוהה ב-8 ס"מ (510 ו-151 ס"מ בהתאמה) עם בסיס גלגלים ארוך ב-10 ס"מ (306 ס"מ). תא המטען קטן במחצית מהמודל S (בנפח 363 ליטר) ובדומה לאחותה הקטנה גם כאן אין תא מטען מלפנים. עיצוב הפנים דומה ל-ET5, בתוספת תצוגת נתונים עלית על השמשה ("8.8) ומסך ייעודי ("6.6) לנוסעים מאחור לשליטה במערכת בידור-נוחות.

מערך ההנעה כולל צמד מנועים חשמליים (653 כ"ס) המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.8 שניות, 0.6 שניות איטי מהמתחרה האמריקאית. מצברי 100 קוט"ש יאפשרו טווח נסיעה של 580 ק"מ, כ-50 ק"מ פחות.

בדומה למודל S גם היא מצוידת במערכת מיתלי אוויר, אבל כאן הם נתמכים בולמי זעזועים אדפטיביים (של ZF) עם אפשרות להתאמה משתנה של השיכוך בעוד על הבלימה מופקדת ברמבו.

NIO ET7

על הגובה, לשבעה: בנוסף ישווק כאן ה-ES8 הוותיק שהוצג לראשונה לפני שש שנים ובינתיים הוחלף בשוק הביתי בדור חדש. זהו נכון להיום הדגם הגדול ביותר של NIO עם מקום לשבעה, או שישה כאשר שורת המושבים השנייה כוללת צמד כורסאות. תג המחיר עומד על 465 אלף שקל, כ-160 אלף שקל פחות מטסלה מודל X.

בהתאם לוותק, סביבת הנהג פחות מודרנית משני דגמי הסדאן עם לוח מחוונים דיגיטלי ("9.8) ומסך מגע ("11.3) קטנים יותר. למושב הנוסע שליד הנהג אפשרות להישענות לאחור והדום לרגליים בעוד בקרת האקלים מפוצלת לשלושה אזורים וכוללת פתחים לכל שורות המושבים.

בהשוואה למתחרה האמריקאי הוא קצר ב-3.5 ס"מ (502 ס"מ) אבל בסיס הגלגלים ארוך ב-4.5 ס"מ (301 ס"מ). תא המטען מכיל 310 ליטר כשכל המושבים בשימוש או 871 ליטר בקיפול השורה השלישית.

מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים עם 534 כ"ס המאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות. סוללת 100 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה של 466 ק"מ. מערך מיתלי האוויר דומה ל-ET7 ומאפשר הגבהה של 5 ס"מ.

מה אנחנו חושבים: הגעתה של NIO לישראל שונה ממותגי רכב אחרים שנחתו כאן מהרפובליקה העממית, שכן לא מדובר במותג המכוון לליבת השוק עם תג-מחיר אטרקטיבי, ההיפך. NIO אינה חוששת להציג תגי מחיר גבוהים במיוחד, בחלק מהמקרים - כמו ה-ET5 שצפויה להיות הפופולארית בהיצע - עם פער ענק מול המתחרות הישירות.

בסין זוכה המותג לאהדה בין היתר בזכות שילוב טכנולוגיות מתקדמות ומיתוג מתאים, אבל באירופה הוא מתקשה להוות יריב של ממש לאמריקאית המפורסמת. גם בארץ נראה שתג המחיר עלול להפריע למכירה מסיבית, אבל קשה להתנבא כיום. שכן המעבר של שוק הרכב להנעה חשמלית חשף בין היתר כי הלקוחות הישראלים פחות שמרנים מהמקובל לחשוב, ולא מהססים לשלם סכומים גבוהים גם עבור מותגים חדשים. יהיה מסקרן.

למאמר זה התפרסמו 46 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה