בקצרה:
- מהינדרה חשפה אב טיפוס מעניין לרכב שטח חשמלי
- עם פלטפורמה עצמאית ייעודית ומערכת הנעה מ-BYD
- הייצור הסדרתי צפוי להתחיל ב-2026
חשמל ושטח: הטאר-E הוא קונספט לרכב שטח חשמלי, מעין אלטרנטיבה הודית זולה משמעותית להאמר EV. לייצור סדרתי הוא לא צפוי להגיע לפני 2026, אבל יתכן ויישווק גם מחוץ לגבולות חצי היבשת.
העיצוב החיצוני קשוח וזוויתי כמקובל בדגמי שטח קשוחים, בדומה לטאר אך בשונה ממנו - ישווק במרכב חמש דלתות שימושי. גם סביבת הנהג מודרנית משמעותית, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מגע גדול ובורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) בעיצוב מצערת של מטוס נוסעים.
בשונה מהטאר הרגיל המבוסס על שלדת סולם עם סרן חי מאחור ומתלה קדמי נפרד, הגרסה החשמלית נשענת על פלטפורמה ייעודית שמפתחת מהינדרה לרכב חשמלי המכונה INGLO (ר"ת INdia GLObal), עם מיתלים נפרדים מלפנים ומאחור שתשמש גם את שאר רכבי הפנאי החשמליים של היצרנית. פרטים על מערכת ההנעה והמצברים לא פורסמו, אך הם יהיו ככל הנראה מתוצרת BYD הסינית.
טנדר קטן: עוד ממהינדרה - טנדר קומפקטי המיועד לשיווק גלובאלי גם באוסטרליה ובמדינות המזרח התיכון. הוא מבוסס על הסקורפיו, רכב פנאי-שטח עם מקום לשבעה נוסעים שנחשב לאחד מרבי המכר בשוק ההודי, עם אותה שלדת סולם ומיתלים נפרדים מלפנים וסרן חי מאחור.
מערכת ההנעה צפויה להיות דומה לסקורפיו, עם מנועי 4 צילינדרים מוגדשים, עם בנזין (203 כ"ס) או דיזל (175 כ"ס) ותיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית והנעה כפולה עם הילוך כוח.
מה אנחנו חושבים: בשונה מהשוק הסיני בו דגמים חשמליים זוכים לפופולריות אדירה, בשוק ההודי המהפיכה עדיין בחיתוליה. אבל, מדובר במדינה עצומה ופוטנציאל מכירות לא קטן מזה של השוק הסיני, כיום הגדול בעולם. הטאר החשמלי ללא ספק עשוי לזכות לפופולריות גבוהה בשוק הביתי שלו.
אבל שימו לב, מהינדרה בחרה להשיק את הרכב לא בחצי היבשת, אלא בקייפטאון, דרום אפריקה, בחירה שאולי מסמלת כוונה לשווק אותו לא רק בשוק הביתי. הצגתו, יחד עם הטנדר החדש המיועד לשיווק גלובאלי, היא הצהרת כוונות על כך שהענקית ההודית מעוניינת להרחיב את פעילותה העולמית. מתי אצלנו?
פורסם לראשונה ב- 17.08.23
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות