הבשורה העיקרית היא ההבטחה של טויוטה למכור רכבים חשמליים על בסיס פלטפורמה יעודית החל מ-2026, עם טווח נסיעה מירבי של 1,000 ק"מ. השיפור בטווח יושג באמצעות סוללות מדור חדש, שיפחית את עלות הייצור ב-20% עד 40% לעומת הדור הנוכחי של הסוללות, ויאפשר טעינה מהירה מ-20% ל-80% בתוך 20 דקות בלבד.
הפלטפורמה החשמלית החדשה תיוצר באמצעות יציקה של 3 מודולים עיקריים, בדומה לשיטת הייצור של טסלה, מה שיאפשר חסכון בעשרות ואף מאות של רכיבים בפס הייצור. הפלטפורמה צפויה על פי טויוטה לחסוך מחצית מעלות ההשקעה בפיתוח ובהקמת פסי הייצור.
בטויוטה מכריזים גם על פריצת דרך טכנולוגית בפיתוח סוללות "מצב מוצק", שצפויות להגיע לייצור המוני לקראת 2027-8. לדברי היצרנית, סוללות אלו יאפשרו השגת טווח נסיעה מרשים של 1,500 ק"מ, עם טעינה מ-10% ל-80% בתוך 10 דקות בלבד.
לצד ההתקדמות בפיתוח הסוללות, בטויוטה מצהירים גם על השקעה בפיתוחים בתחום האווירודינאמיקה, בין היתר באמצעות בינה מלאכותית ועם טכנולוגיות מתחום הטילים ההיפר-סוניים. כל זאת בשיתוף עם חטיבת החלל של מיצובישי - כאשר היעד השאפתני הוא מקדם גרר פנומנאלי של 0.1.
בניגוד לחשמל, בתחום הנעות המימן טויוטה נחשבת לאחת היצרניות המובילות בתעשיה - כאשר היצרנית צופה לגידול משמעותי בביקוש באירופה, סין וצפון אמריקה עד לסוף העשור. בטויוטה יציגו בקרוב דור חדש ליחידת ההנעה המימנית, עם הפחתה של עד 50% בעלות הייצור עד לסוף העשור, זאת במידה ויתקבלו 200 אלף הזמנות - כפול מקצב ההזמנות הנוכחי, שרובו מיועד לרכבים מסחריים.
בנוסף בוחנת טויוטה אפשרות להוזלת עלות יצור המימן על ידי יצירת תקנים אחידים למיכלי המימן, וכן על ידי הפקת מימן באמצעות ביו-גז שנוצר באמצעות זבל עופות ופסולת מזון. ניסוי ראשוני כבר החל בתאילנד.
פורסם לראשונה ב- 13.06.23
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות