דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מוטב מאוחר - טויוטה מסתערת על החשמל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טויוטה מתעוררת באיחור ומציגה תכנית חשמלית שאפתנית
  • תהליכי היצור יעברו מהפכה, כך גם הסוללות
  • במקביל תימשך ההשקעה בהנעות מימן

לפני מספר חודשים דיווחנו כאן על עיכוב בתכניות החשמול של טויוטה, לאחר שהיצרנית חישבה מסלול מחדש והחליטה על פיתוח של פלטפורמה חשמלית יעודית במקום המשך הייצור על הפלטפורמה המוסבת שמשרתת את ה-BZ4X. כעת מציגה היצרנית את התכניות העדכניות - שכוללות יצור של חשמליות עם טווח נסיעה עצום, לצד שיפורים אווירודינאמיים והגדלת קצב היצור של הנעות המימן.

טויוטה דגמים עתידיים

הבשורה העיקרית היא ההבטחה של טויוטה למכור רכבים חשמליים על בסיס פלטפורמה יעודית החל מ-2026, עם טווח נסיעה מירבי של 1,000 ק"מ. השיפור בטווח יושג באמצעות סוללות מדור חדש, שיפחית את עלות הייצור ב-20% עד 40% לעומת הדור הנוכחי של הסוללות, ויאפשר טעינה מהירה מ-20% ל-80% בתוך 20 דקות בלבד.

הפלטפורמה החשמלית החדשה תיוצר באמצעות יציקה של 3 מודולים עיקריים, בדומה לשיטת הייצור של טסלה, מה שיאפשר חסכון בעשרות ואף מאות של רכיבים בפס הייצור. הפלטפורמה צפויה על פי טויוטה לחסוך מחצית מעלות ההשקעה בפיתוח ובהקמת פסי הייצור.

טויוטה פלטפורמה חשמלית

בטויוטה מכריזים גם על פריצת דרך טכנולוגית בפיתוח סוללות "מצב מוצק", שצפויות להגיע לייצור המוני לקראת 2027-8. לדברי היצרנית, סוללות אלו יאפשרו השגת טווח נסיעה מרשים של 1,500 ק"מ, עם טעינה מ-10% ל-80% בתוך 10 דקות בלבד.

לצד ההתקדמות בפיתוח הסוללות, בטויוטה מצהירים גם על השקעה בפיתוחים בתחום האווירודינאמיקה, בין היתר באמצעות בינה מלאכותית ועם טכנולוגיות מתחום הטילים ההיפר-סוניים. כל זאת בשיתוף עם חטיבת החלל של מיצובישי - כאשר היעד השאפתני הוא מקדם גרר פנומנאלי של 0.1.

סוללת מצב מוצק

בניגוד לחשמל, בתחום הנעות המימן טויוטה נחשבת לאחת היצרניות המובילות בתעשיה - כאשר היצרנית צופה לגידול משמעותי בביקוש באירופה, סין וצפון אמריקה עד לסוף העשור.  בטויוטה יציגו בקרוב דור חדש ליחידת ההנעה המימנית, עם הפחתה של עד 50% בעלות הייצור עד לסוף העשור, זאת במידה ויתקבלו 200 אלף הזמנות - כפול מקצב ההזמנות הנוכחי, שרובו מיועד לרכבים מסחריים.

בנוסף בוחנת טויוטה אפשרות להוזלת עלות יצור המימן על ידי יצירת תקנים אחידים למיכלי המימן, וכן על ידי הפקת מימן באמצעות ביו-גז שנוצר באמצעות זבל עופות ופסולת מזון. ניסוי ראשוני כבר החל בתאילנד.

פורסם לראשונה ב- 13.06.23

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. אלי 
    הרב חול ואין מה לאכול, 13-06-2023

    יש יותר פרסומים ופחות מעשיים מהחברה הזאת.

    סגור תגובה

  • 2. טויוטה הובילה בהייבריד ותוביל גם בחשמל 
    חובבן, 13-06-2023

    טויוטה הייתה הראשונה לשווק רכב היברידי עם הפריוס ב1997 והייתה הראשונה לייצר רכב מבוסס מימן הפועל כרב חשמלי לכל דבר עם מקור חשמלי שנקרא תא דלק והיא שחררה את ה2000 פטנטים שהיא רשמה עליו לציבור כדי שגם יצרניות נוספות יוכלו לייצר אותם ובכך יפתחו תחנות תדלוק ואריה הגיעו הונדה יונדאי ובמוו , אז לגבי חשמל ברור שהיא תוביל גם פה שהרי יש לה את כל הטכנולגיה הזאת רק שעד עכשיו היא לא מיהרה לעשות את זה מכיוון שמרבית הלקוחות שלה ממדינות מתפתחות ומתענינים ברכבים מונעי בנזין או דיזל בעלי עמידות גבוהה אך עדיין היא מספר אחת בפיתוח טכנולוגיה והכי חשוב לא על חשבו האיכות

    סגור תגובה

  • 3. דווקא כן על חשבון האיכות 
    ירון, 14-06-2023

    טיוטה שיחררה את ה BZ4X עם איכות נמוכה ביחס למתחרות הישירות שלה.
    טעינה חד פאזית, איכות חומרים נמוכה, איכות רכיבים נמוכה כמו מצלמות 360 באיכות ירודה, והכי נורא בטרייה שלא מאפשר נסיעה קרובה למה שהחברה הצהירה, טווח של 280 עד 350 קמ, הרבה פחות מה 505 המוצהרים.
    שלא נדבר על איחור באספקה בגלל ברגים משתחררים בגלגלים, החלפת כריות אוויר וצורך בעדכון תוכנה.
    רק עכשיו שחררה רכב תלת פאזי לשפר את זמן הטעינה ההזוי של 19 שעות.
    זה לא נחשב אמינות גבוהה זה נחשב שרלטנות.

    סגור תגובה

  • 4. יש גם צדק בדבריך 
    החובבן, 15-06-2023

    זה נכון שהיו בbz4x כשלים כמו הברגים המשתחררים ויכול להיות שהיה פה איזה לחץ מוגזם מצד היצרנית להראות שגם היא במשחק של החשמליות והיא שחררה אותו קצת לפני ההתאמות הנדרשות [לגבי הטווח אני לא כל כך מכיר את הסיפור אבל יש תקנים אירופאים ואמריקאים לחישוב טווח שכל היצרניות כפופות אליהם] מה שבטוח שיקח להם ממש קצת זמן לסגור את הפער על כולם , מה שכן לגבי האיכות הפריוס הראשונות ששוקו בארץ החל מ2004 היו הרכבים השרידים ביותר על הכביש שאחרי 15 שנה עוד 93% אחוז מהם נסעו אז גם אם בעולם טכנולוגי ונשלט תוכנה אם דגש מוגזם ליופי וחדשנות יהיה ירידה מסויימת באיכות אני מאמין שעדיין הם יהיו שרידים יותר משאר המתחרות ואפילו הbz4x

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה