האמייה היא חשמלית שניה של לוטוס, יצרנית רכבי הספורט הבריטית הנמצאת כיום בבעלות ג'ילי. כל הפרטים עליה, כולל מתי תנחת כאן והאם לפורשה ולטסלה יש ממה לחשוש
חשמל, טייק 2: אמייה (Emeya) הוא שמה של החשמלית השנייה של לוטוס (כונתה עד כה טייפ 133) הצפויה לתת פיטט לטסלה מודל S ופורשה טייקן. לישראל היא צפויה להגיע במהלך השנה הבאה על ידי מכשירי תנועה, אשר רכשה את הזיכיון מחברת EV-מוטורס.
צפייה בתוכן מול פורשה וטסלה – הסדאן החשמלית של לוטוס
כבסיס תשמש פלטפורמת EPA (ר"ת Electric Premium Architecture) הייעודית לרכב חשמלי של לוטוס והמשותפת לאלטרה (Eletre), שלצידו היא תיוצר במפעל חדש בווהאן, סין.
מערכת ההנעה משלבת שני מנועים חשמליים עם 905 כ"ס ומזניקה אותה מעמידה ל-100 קמ"ש 2.8 שניות, זהה לגרסת הקצה של המתחרה הגרמנית אבל איטית ב- 0.7 שניות מהאמריקאית. המהירות המרבית גבוהה לרכב חשמלי (256 קמ"ש) אבל נמוכה מהנתון הרשמי של המתחרות הישירות.
טווח הנסיעה מסוללה בקיבולת 102 קוט"ש לא פורסם, אבל מתח גבוה (800V) יאפשר שימוש בעמדות טעינה אולטרה מהירות (350 קילוואט), עם תוספת 150 ק"מ בתוך 5 דקות ומילוי מ-10% ל-80% ב-18 דקות.
לנצל את הרוח: המראה מאמץ את הקו העדכני של היצרנית, עם יחידות תאורה צרות מלפנים בעוד שמאחור הן למעשה פס לרוחב האחוריים. ידיות דלתות נשלפות, שמשות צד נטולות מסגרת ומצלמות במקום מראות אמורות לסייע לשמור על מקדם גרר נמוך במיוחד.
כונסי אוויר אקטיביים מלפנים ומסיט אוויר חשמלי מאחור - רחב ב-10 ס"מ מזה של האלטרה - מאפשרים כוח הצמדה של 215 ק"ג והזרמת אוויר נחוץ לצורך קירור הבלמים, הסוללה והמנועים. מערכת מתלי האוויר מתאימה עצמה לעומס כ-1,000 פעמים בשניה ומשנה בהתאם את עוצמת השיכוך. יש גם מערכת לנטרול רעשי דרך ורוח המודדת את הרעידות מהצמיגים ומהמתלים ומייצרת הד-חוזר מהרמקולים.
תא הנוסעים מציע מקום לארבעה נוסעים, וכמקובל עושה שימוש בחומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה. בסביבת הנהג יש לוח מחוונים דיגיטלי צר מאחורי ההגה ומסך מגע ענק האחראי על הפעלת המערכות השונות ומאפשר מיעוט מתגים.
מה אנחנו חושבים: לוטוס נחשבת לאחת היצרניות המוערכות בתעשיית הרכב, בעיקר בזכות יכולת דינמית יוצאת דופן שאפיינה את כל דגמיה, אבל היא התקשתה לתרגם את האיכויות הללו להצלחה מסחרית בדומה לפורשה למשל.
תחת בעלת הבית הסינית ג'ילי, לוטוס צפויה להפוך בעתיד לשחקנית משמעותית הרבה יותר, עם שילוב מערכות הנעה חשמליות בתצורות מרכב שימושיות שיעניקו לה נוכחות בקטגוריות פופולריות בהן לא הייתה מעולם.
והאמייה עושה רושם כאיום גדול על המתחרות מאמריקה וגרמניה, עם הבטחה לביצועים ואיכויות דינמיות מהטובות בתעשייה. לוטוס בדרך כלל לא מאכזבת.