כיום, קשה עד בלתי אפשרי למצוא יצרנית ללא רכב פנאי בארסנל. לכן, גם יצרניות שעד לפני כמה שנים לשמוע את המילה "SUV" במסדרונות המטה שלהן היה משול למציאת צ'יזבורגר במשרדי הרבנות הראשית לישראל, הבינו שאין להן ממש ברירה וקפצו ראש למים העמוקים של אחד הסגמנטים הצפופים והתחרותיים ביותר בשוק.
ובכל הנוגע להתייחסות לסגמנט קרוסאוברים בביטול, מזראטי ללא ספק הייתה אחת הבולטות. ואז הגיע הלבנטה.
היום החל בישראל השיווק* הרשמי של רכב הפנאי הראשון בתולדות היצרנית במחירים שמתחילים ב-610,000 שקלים. יחד עם הלבנטה, מזראטי ישראל (כך עפ"י אנשי היבואנית) החליטו לשנות את התפישה ולפנות לקהל יעד רחב יותר. ואת זה היא עושה באמצעות השקת מתיחת פנים לקוואטרופורטה ומנוע משודרג לגיבלי, עדכון (כלפי מעלה) של רשימות האבזור ושינוי (כלפי מטה) של מחירי הדגמים האחרים.
*יש לציין שהמילה "שיווק" נאמרת כאן במידה מסוימת של חופש ספרותי, שכן כל כ-30 הרכבים של המשלוח הראשון כבר נמכרו וכ-25 נוספים ממתינים לאישור סופי מהיצרנית על היכולת לייצרם. כך שאם חשקה נפשכם בלבנטה החדש, תיאלצו להמתין.
נתחיל במנה העיקרית - מזראטי לבנטה. הקרוסאובר היוקרתי שומר על ה-DNA המשפחתי עם עיצוב ספורטיבי, תא נוסעים יוקרתי ומנועים שמספקים ביצועים שלא יביישו את הטובות שבמכוניות הספורט. עם אורך של 5 מטרים ורוחב של 197 ס"מ, הלבנטה הוא בין רכבי השטח הגדולים שנמכרים בישראל. למרות בסיס גלגלים של 3 מטרים, ולמרות שמזראטי מייעדת את הלבנטה באופן מובהק למשפחה ולתפקיד של "רכב ראשון", מהמעט שיצא לנו לחוות, המושב האחורי של הלבנטה לא מספק שפע של מקום.
הלבנטה מושק עם שני מנועי 3.0 ליטר . הראשון, דיזל, מפיק 275 כ"ס, 60 קג"מ ומאיץ את 2.2 הטונות של הלבנטה (2.1 טון לדגם הבנזין) ל-100 קמ"ש תוך 6.9 שניות. השניים האחרים גם הם בנפח 3.0 ליטר אולם הם לוגמים בנזין, הראשון מפיק 350 כ"ס ו-50 קג"מ ומסיים את המיאוץ תוך 6 שניות והשני מפיק 430 כ"ס ו-60 קג"מ ומגלח מזמן התאוצה 8 עשיריות השניה.
רשימת האבזור - כצפוי - ארוכה מאוד, וכבר בגרסת הכניסה כוללת מושבי עור חשמליים עם זכרונות, מתלי אוויר, הנעה כפולה המוטה להנעה אחורית (הנעה אחורית בתנאים רגילים השולחת כוח לגלגלים הקדמיים בעת הצורך), בורר מצבי נהיגה ועוד.
גם אבזור הבטיחות אינו קוטל קנים. החבילה כוללת בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, ניטור שטחים מתים, התרעה על אי שמירת מרחק, התרעה על סטיה מנתיב ומערכת מצלמות היקפיות שתוצע כאופציה בכל הגרסאות וכסטנדרט בגרסה הבכירה.
"למה אין בלימת חירום או תיקון סטיה מנתיב ושאר צעצועים חצי-אוטונומיים?" בטח תשאלו. ובכן, עפ"י היצרנית - "התפישה של מזראטי, של רכבי ספורט שצריכים להינהג, לא הולכת יד ביד עם עזרים אוטונומיים. לפחות בשלב זה". אמירה שאנחנו בהחלט יכולים לכבד.
מזראטי לבנטה - גרסאות ומחירים:
לבנטה דיזל - החל מ-610,000 שקל
לבנטה דיזל לוסו - החל מ-670,000 שקל
לבנטה דיזל גראנספורט - החל מ-710,000 שקל
לבנטה בנזין - החל מ-625,000 שקל
לבנטה לוסו - החל מ-685,000 שקל
לבנטה גראנספורט - החל מ-725,000 שקל
לבנטה גראנספורט S -
החל מ-865,000 שקל
לצד הלבנטה, משיקה מזראטי ישראל מתיחת פנים לקוואטרופורטה ומנוע חדש לגיבלי, מאריכה את רשימות האבזור ומורידה את המחירים לטווח תחרותי הרבה יותר מבעבר.
מתיחת הפנים של מזראטי קוואטרופורטה הוצגה לפני כחודשיים וחצי, וכעת תוכלו להזמין אותה גם בישראל. הרכבים הראשונים צפויים לנחות במחוזותינו בעוד כחודשיים, והם יגיעו אלינו באחת משתי גרסאות שמציעה היצרנית - גראנספורט בעלת ה-ניחשתם נכון, עיצוב ספורטיבי יותר או גראנלוסו המהודרת והאלגנטית יותר.
רשימת האבזור התארכה וכוללת כעת את אותה חבילת בטיחות הקיימת בלבנטה, חישוקי 21 אינץ', מתלים אדפטיביים ועוד. הקוואטרופורטה תמשיך להיות מוצעת עם שני מנועים - V6 בנפח 3.0 ליטר עם 410 כ"ס ו-V8 בנפח 3.8 ליטר עם 530 כ"ס.
הגיבלי בנזין מקבלת את אותו מנוע 3.0 ליטרים שהושק עם הלבנטה, המפיק 345 כ"ס. מעתה תשווק הגיבלי בשלוש רמות גימור, במקום שיטת ה"גרסה אחת ותוספות" שהייתה נהוגה עד כה. ובסך הכל, תוכלו לבחור מעכשיו באחת (או יותר) מלא פחות משמונה גרסאות שונות של הגיבלי. בין גרסת הדיזל הבסיסית ועד הגראנספורט SQ4 כפולת ההנעה שתביא אתכם למאה קמ"ש תוך 4.8 בעזרת 410 כוחות הסוס שלה.
מזראטי - דגמים ומחירים
מזראטי גיבלי דיזל - החל מ-575,000 שקל
מזראטי גיבלי דיזל גראנספורט - החל מ-635,000 שקל
מזראטי גיבלי דיזל לוסו - החל מ-652,000 שקל
מזראטי גיבלי בנזין - החל מ-590,000 שקל
מזראטי גיבלי בנזין גראנספורט - החל מ-650,000 שקל
מזראטי גיבלי בנזין לוסו - החל מ-677,000 שקל
מזראטי גיבלי בנזין גראנספורט S - החל מ-795,000 שקל
מזראטי גיבלי בנזין גראנספורט SQ4 - החל מ-825,000 שקל
מזראטי קוואטרופורטה S מנוע 3.0 החל מ-915,000 שקל
מזראטי קוואטרופורטה S גראנספורט/גראנלוסו מנוע 3.0 - החל מ-1,095,000 שקל
מזראטי קוואטרופורטה GTS גראנספורט מנוע 3.8 - החל מ-1,360,000 שקל
לדגמי מזראטי בישראל -
מזראטי
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות