בקצרה:
- הדולפין תהיה חשמלית נוספת בהיצע המקומי של BYD
- תשתמש במערכת הנעה זהה לאטו3 המכונית הנמכרת בישראל
- המחיר נמוך מהמתחרות הישירות: החל מ-142 אלף שקל
הרביעית בחשמל: הדולפין תהיה חשמלית רביעית באולם התצוגה של BYD, ותשתלב בקטגוריית המשפחתיות החשמליות מול מתחרות כמו MG4 ו-ORA פאנקי קאט, אבל עם תג מחיר נמוך מהן שמתחיל ב-142 אלף שקל.
כבסיס משמשת פלטפורמה משותפת לאטו3 (e-platform 3.0) הגדול משמעותית. בהשוואה לו הדולפין קצרה ב-16.5 ס"מ (429 ס"מ), צרה ב-10.5 ס"מ (177 ס"מ), נמוכה ב-4.5 ס"מ (157 ס"מ) ועם בסיס גלגלים קצר ב-2 ס"מ (270 ס"מ). תא המטען קטן ב-95 ליטר (345 ליטר) ובדומה לאחיו הגדול, גם כאן אין תא מטען נוסף מלפנים.
חשמל מוכר: גם מערכת ההנעה זהה לאטו3 עם מנוע חשמלי (204 כ"ס) המחובר ישירות לגלגלים הקדמיים. הזינוק ל-100 קמ״ש אורך 7 שניות (0.3 שניות פחות) וסוללה בקיבולת 60.5 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה רשמי דומה של 427 ק"מ, עם טעינה מהירה (80 קילוואט) ומילוי מ-30% ל-80% בחצי שעה.
בשנה הבאה יצטרפו להיצע ככל הנראה גם גרסאות בסיס זולות יותר עם סוללות צנועות (44.9 קוט"ש) ואפשרות בחירה בין שני מנועים חשמליים (95 או 176 כ"ס), עם טווח נסיעה של 340 ק"מ למנוע החלש ו-310 ק"מ לחזק.
רשימת האבזור כוללת לוח מחוונים דיגיטלי צנוע ("5) ומסך מגע ("12.8) שניתן לסובב לרוחב או לגובה עם מצלמות חניה היקפיות, ריפוד דמוי עור, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים. הגרסה הבכירה (148 אלף שקל) מוסיפה בין היתר צביעה דו-גונית, חלון שמש גדול, משטח טעינה אלחוטי וכבל V2L להפעלת מכשירים חיצוניים.
מערך הבטיחות בשתי הגרסאות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
מה אנחנו חושבים: ההצלחה של BYD אינה פחות מפנומנלית. אפשר לזקוף זאת לזכות מלאי ענק וזמין, מחיר אטרקטיבי, מערך שיווק מאוד מיומן והצלחה גדולה בציים. ואפשר גם פשוט להכיר בכך שמכונית סינית היום אינה נתפסת כבעייתית בציבור כפי שהייתה בעבר, והקהל רואה עסקה טובה ובוחר בה.
כך או אחרת, ממותג שהיה רק לפני שנה לא מוכר כלל, היא מסרה כאן יותר מעשרת אלפים מכוניות חשמליות מינואר, הפכה למותג החשמליות הנמכר ביותר בשוק ומקום חמישי (בינתיים) בטבלת המסירות. האטו3 הפך במקביל לדגם הנמכר ביותר, משיג בכך דגמי בנזין פופולריים של מותגים מבוססים היטב.
והדולפין? אמנ עוד לא בחנו אותה כראוי בכבישי ישראל, וזה יקרה ממש בקרוב, אבל כבר עתה אפשר להניח שאם האטו3 הוא הצלחה גדולה, אין שום סיבה שהדולפין, עם כמה מאות מכונית כאן בספטמבר וכמה אלפים בהמשך, לא תציג הצלחה דומה. יש מי שמעריך שההצלחה תהיה אפילו גדולה יותר.
פורסם לראשונה ב- 08.08.23
למאמר זה התפרסמו 15 תגובות