גל ההתייקרויות בקטגוריית המשפחתיות נמשך. אחרי שאתמול דיווחנו על עליות מחירים במאזדה ובפורד בשיעורים של אלפי שקלים, מצטרפות לרשימה גם היבואניות של יונדאי, מיצובישי, סקודה ופולקסווגן.
ביונדאי נרשמה עליה של 3,000 שקלים במחירה של ה-i30 בגרסאות ההאצ'בק והסטיישן, שיעלו מעתה 126,000 ו-127,000 שקל בהתאמה. יונדאי i35 זינקה ב-4,000 שקל וכך גם יונדאי ולוסטר (למעט גרסאות הטורבו החדשות ששמרו על מחירן). מכונית המנהלים יונדאי i40 התייקרה בכ-2,500 שקלים בגרסאות הבסיס ויותר בגרסאות המאובזרות, וברכבי השטח ix35 וסנטה פה נרשמו גם כן עליות בשיעורים של כ-3,000 שקל. באגף המכוניות הקטנות של יונדאי נרשמו עליות מתונות יחסית: ה-i10 שמרה על מחירה בגרסאות הבסיס, וכך גם יונדאי i20 בגרסה הידנית, ואילו הגרסאות האוטומטיות של ה-i20 וה-i25 התייקרו בכ-1,000 שקלים.
יונדאי ולוסטר. מתייקרת ב-4,000 שקל / צילום: יתיר דוידוביץ. בכותרת: אוריאל כהן
גם במיצובישי, האגף היפני של היבואנית כלמוביל, נרשמו עליות מחירים. הלאנסר המשפחתית, שהגיעה לישראל בשנה האחרונה עם מנוע 1,600 חדש, מתייקרת ב-3,000 שקל ותעלה מעתה 125,900 שקל בגרסת הבסיס. בגרסת הספורטבק של הלאנסר, המשווקת בתצורת 5 דלתות עם מנוע 1,800 סמ"ק, נרשמה דווקא הנחה של 5,000 שקל - אך מחירה עדיין גבוה מהמקובל בקטגוריה, והיא תעלה 134,900 שקל. מיצובישי פאג'רו התייקר ב-9,000 שקל בדגמי הבסיס וב-3,000 שקל בגרסה היקרה יותר, ואילו הטנדר מיצובישי האנטר התייקר באלפי שקלים בחלק מן הגרסאות. בדגמי האאוטלנדר החדש, שהגיע לישראל לפני מספר שבועות, לא נרשמו שינויי מחיר.
בסקודה מדווח על התייקרות של כ-1,000 שקל במחירה של הפאביה הקטנה, ועל עליה של 2,000 שקל במחירה של האוקטביה הבסיסית שמצוידת במנוע 1.2TSI ותעלה מעתה 126,990 שקל. סקודה יטי התייקר בשיעור דומה אך רק בגרסה הידנית.
סקודה יטי ידני יעלה יותר, האוטומטי לא משתנה / צילום: יתיר דוידוביץ
בפולקסווגן, לעומת זאת, שמרו על סטטוס קוו במחירים של דגמי הבסיס. הפולו, הגולף, הג'טה והפאסאט לא התייקרו, ואילו ה-CC החדשה והטוארג אף זכו לירידת מחיר קלה. התייקרויות נרשמו במחיריהם של השירוקו, הטוראן, הטיגואן והגולף פלוס. בקרוב צפויה להשיק פולקסווגן את הדגם החדש של הגולף, ועד אז מציעה היבואנית את הדור הנוכחי במחירי מבצע. בסיאט ובאודי, שני המותגים האחרים של צ'מפיון מוטורס, לא השתנו המחירים.
אפילו קיה ריו תעלה יותר מאשר בעבר. האם זה מוצדק? צילום: רונן טופלברג
לסיכום ניתן לדווח על התייקרויות גם במחירון של קיה, לפחות במרבית הדגמים. הפיקנטו הקטנה התייקרה ב-500 עד 1,000 שקלים, וקיה ריו התייקרה ב-1,000 עד 2,000 שקלים. רכבי השטח ספורטז' וסורנטו רשמו עליית מחיר של 2,000 - 3,000 שקל ואף יותר מכך בגרסאות המאובזרות, וגם קיה סול העירונית עלתה ב-2,000 שקל. עם זאת, הדגמים המשפחתיים של קיה צפויים להתחלף בשנה הקרובה ולכן לא נרשמו שינויים של ממש במחירם. מדובר בקיה סיד ובסיד סטיישן, קיה פורטה וקיה קארנס אשר יגיעו לישראל במהדורות מחודשות במהלך 2013.
בימים הקרובים נמשיך ונביא את כל העדכונים על שינויי המחירים של 2013, ואת הפירוט המלא תוכלו לראות בקטלוג הרכב החדש של iCar המתפרסם כאן באתר.
פורסם לראשונה ב- 02.01.13
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות