משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומשרד האוצר, האחראים לביטול פעילות התחבורה הציבורית בשבתות בזמן המלחמה עקב מה שהוגדר כהוצאה פיננסית לא מוצדקת, הודיעו היום כי נמצאה הדרך לממן את הרחבת ושדרוג כביש 6, לראשונה עם נתיב ייעודי לתחבורה ציבורית ולרכב רב תפוסה
מאת: רועי רובינשטיין
פורסם 15.11.23
פרויקט הרחבת ושדרוג מקטע מרכזי בכביש 6 יצא לדרך לאחר הודעה על "סגירה פיננסית" של משרדי האוצר והתחבורה. עלות הפרויקט נאמדת בכארבעה מיליארד שקלים וכוללת הוספת נתיב רביעי בין מחלף קסם למחלף עירון, והוספת נתיב שלישי ממחלף עירון למחלף עין תות - בסך הכל לאורך כ-60 ק"מ בכל כיוון. עוד בפרויקט: מחלף בית נחמיה החדש.
נזכיר כי בחודש אוגוסט 2022 נחתמה תוספת להסכם הזיכיון, שבה התחייבה חברת דרך ארץ להקים, לממן, לתחזק ולהפעיל נתיב נוסף. לפני כחודשיים נבחרו הקבלנים לביצוע עבודות ההקמה וכעת הושלמה תוכנית המימון לפרויקט.
הרחבת הכביש תחולק לארבעה תתי-פרויקטים; ממחלף קסם לניצני עוז, מניצני עוז למחלף עירון, ממחלף עירון למחלף עין תות, והקמת מחלף בית נחמיה. ביצוע העבודות צפוי להתחיל ב-2024 ולהסתיים עד סוף 2028. לפי נתוני הזכיינית, בכביש 6 משתמשים מדי יום כ-260 אלף כלי רכב בממוצע.
יש לציין כי לפי התכנית, הנתיב שישמש לתחבורה ציבורית ולרכב רב תפוסה יהיה השמאלי ביותר, בדומה לנתיב בנתיבי אילון מדרום לצפון. אלא שכידוע לכל הנוהגים בכביש, בעיקר בשעות הגודש הקיצוני, אין כל אכיפה נראית לעין בנתיב זה והוא עמוס בכלי רכב המנצלים עובדה זו מאטים את תנועת התחבורה הציבורית ורכבים רבי תפוסה. האם במצב יהיה שונה בכביש 6? ספק רב.