בקצרה:
- בדרך לשוק הרכב: תיבת הילוכים לדגמים חשמליים
- לפחות בחלק מהדגמים תהיה אופציה לתפעול ידני
- תשולב בדגמים שונים של אלפא רומיאו, דודג' וראם
הקאמבק של תיבת ההילוכים: קבוצת סטלנטיס רשמה לאחרונה פטנט על מערכת המדמה ברכב חשמלי פעולה של תיבת הילוכים, המשולבת במצבי נהיגה. נבהיר כי המערכת העתידית, אם אכן תיוצר לבסוף, אינה תיבה אמיתית, אלא רק כזו המדמה את פעולתה.
הפרטים ראשוניים למדי אך מהמעט הידוע כרגע, הדמוי-תיבה של סטלנטיס מיועד להגיע לגרסאות חשמליות כוחניות של דודג', אלפא רומיאו וראם. דודג' רמזה כבר בעבר כי בצ'ארג'ר דייטונה SRT החשמלית תהיה תיבת הילוכים, מבלי לפרט מעבר לכך. דייטונה קונספט הוצגה ב-2022 וטרם נחשפה גרסתה הסדרתית, אבל בתוכניות המקוריות דובר על שיווק ב-2024.
אנחנו כן יודעים כי תיבת ההילוכים המלאכותית תשולב במערכת מצבי הנהיגה של סטלנטיס הכוללת: 'דריפט', 'חול', 'בוץ', 'שלג', 'סלעים' ו'באחה' (שבילים מהירים). מצבים אלה מתייחסים לרכב שטח כוחני ורומזים על מה שצפוי להופיע בראם 1500 REV החשמלי, שיגיע כנראה לשווקים ב-2025.
תכניות החישמול במכוניות השריריות של אלפא רומיאו רחוקות יותר וג'וליה חשמלית עם נתונים פנטסטיים של סביבות 1,000 כ"ס תגיע רק אחרי 2025.
מה אנחנו חושבים: יצרניות הרכב מנסות להכניס קצת פלפל למכונית החשמלית שהופכת מאוד חזקה ומאוד-מאוד זריזה, אבל גם מעט משעממת. התחושה שמתקבלת מתיבת הילוכים יכולה לשלהב מחדש את חובבי הנהיגה ומכאן הרעיון למהלך.
סטלנטיס אגב לא לבד בסיפור הזה. יונדאי מציעה דמוי-תיבת הילוכים כפולת-מצמד עם שמונה יחסים באיוניק 5 N (הגרסה השרירית ביותר עם כ-650 כ"ס). אודי ופורשה לקחו את העניין צעד קדימה ומציעות תיבת הילוכים אמיתית (עם שתי מהירויות) באי-טרון GT ובטאייקאן.
טויוטה ולקסוס הלכו בינתיים הכי רחוק, והציגו תיבה ידנית של ממש ברכב חשמלי. הקונספט הוצג בלקסוס ולאחרונה נודע שטויוטה עובדת על פיתוח המוצר בדגמי ה-GR.
פורסם לראשונה ב- 04.10.23
למאמר זה התפרסמו 15 תגובות