בקצרה:
- שינויים עיצוביים ניכרים מבחוץ
- סביבת נהג מחודשת
- מועד השיווק בישראל טרם נקבע
קיה הציגה סורנטו מחודש ומתוח פנים, עם מעט שינויים מהותיים אבל עדכון מקיף למראה בפנים ובחוץ - ברוח דגם הפנאי החשמלי הגדול, EV9. בדומה לו (ולקיה פיקנטו, שחודשה אף היא לאחרונה), גם כאן יש יחידות תאורה אורכיות עם פס תאורה עילי אופקי לכל יחידה.
מאחור השינוי ניכר פחות, כשליחידות התאורה מבנה מעט שונה, כיתוב שם הדגם הוקטן והוסט לפינת דלת תא המטען. לפגושים, מלפנים ומאחור, עיצוב חדש. יש גווני צבע חדשים (גם למרכב, גם לסביבת הנהג) וחישוקים בעיצוב חדש. יש גם צבע שחור למראות הצד ולפסי ההטענה בגג.
מבפנים השינוי מוחשי יותר. ללוח המחוונים מבנה שונה - כעת עם מסך ניצב ו"צף", במבנה קעור וללא כיסוי. גודל לוח המחוונים נותר זהה ("12.3). גודל מסך המגע המרכזי לא נמסר, אך הוא מאכלס מערכת הפעלה חדשה בשם ccNC.
כמקובל בקיה מודרניות, יש יחידת מתגים פיזיים חדשה שניתן להתאים את תפקודם (מיזוג אוויר, מולטימדיה) לפי בחירה. אלה מחליפים את המתגים שהוצמדו עד עתה למערכות המולטימדיה והמיזוג. יש גם עיצוב חדש לפתחי האוורור, הן במרכז והן בקצוות הקונסולה.
קיה משלבת גם מערכת לזיהוי טביעת אצבע, שתאפשר הנעת הרכב והפעלת מערכת לביצוע תשלומים "פשוטים" (חניונים, כבישי אגרה).
מה אנחנו חושבים: בשונה מאחיו לפלטפורמה, יונדאי סנטה פה, סורנטו המחודש אינו שונה מהותית מהדגם המוחלף. בהקשר המקומי, נכון ל-2022 היה קיה סורנטו לאחד מדגמי הפנאי בגודל-בינוני הנמכרים ביותר בישראל - שני רק לסקודה קודיאק, פי שישה מסנטה פה.