שברולט, שבעבר הייתה מזוהה בעיקר עם בהמות פלדה ארוכות וכבדות, משיקה בארץ מכונית מיני-עירונית חדשה. שמה בישראל: שברולט ספארק. שמה ברחבי העולם: דייהו מאטיז בדרום קוריאה, ושברולט ביט בהודו. זאת מכיוון שמדובר במכונית גלובלית של ג'נרל מוטורס המיוצרת בשתי מדינות אלה, כמו גם באיטליה ובאוזבקיסטן. מדינה אחת שבתחומיה לא תמצאו פסי ייצור של שברולט ספארק היא ארצות הברית.
[לעמוד הדגם בקטלוג iCar: שברולט ספארק – רכב חדש]
שברולט ספארק. מיני, אבל בגדול / צילומים: יצרן
הספארק נולדה בעיקר כדי להציע תחבורה בסיסית וזולה במדינות מתפתחות, אך זוכה להצלחה יחסית גם במערב אירופה. לישראל תגיע המכונית עם מפרט מרשים ביחס למתחרות כמו סוזוקי אלטו, יונדאי i10 פיג'ו 107 ופיאט פנדה. הספארק מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר המספק 82 כוחות סוס ותאוצה נאה של 12.1 שניות מאפס למאה קמ"ש. בחו"ל מוצעת שברולט ספארק גם עם מנוע 1.0 ליטר ו-68 כ"ס.
גם רשימת האבזור מכובדת ביחס לקטגוריה הצנועה בדרך כלל: 6 כריות אוויר (4 כוכבי ריסוק), 4 חלונות חשמל, ציפויי עור להגה ולידית ההילוכים, עיצוב לוח שעונים שנקרא בשברולט "דמוי אופנוע" ואפילו מראות צד מתחממות. מבחינת מימדים – 364 ס"מ לאורך ו-159.7 ס"מ לרוחב – שברולט ספארק היא הגדולה בקבוצתה ובפער ניכר.
נשמע טוב? כנראה שבצדק. אבל יש גם קאטץ', ויש בו קלאטץ'. שברולט ספארק מגיעה כרגע עם גיר ידני בלבד. המכונית הושקה לפני כשנה בחו"ל וביבואן הישראלי המתינו להשקת הגרסה האוטומטית. זו כבר מוצעת בחלק משווקי הגלובוס, אלא שבסופו של דבר הוחלט ב-UMI לתת אמון בגיר הידני, אולי בשל ההצלחה של האלטו הידנית וחברותיה בישראל.
ויש עוד עניין. לא שולי בכלל. המחיר. שברולט ספארק מציעה יותר ממרבית מתחרותיה, אך עם תג מחיר של 68 אלף שקל היא גם עולה יותר מהן. ובקטגוריה בה כל אגורה מכריעה, אולי היה שווה לקצץ את החימום ממראות הצד ולחסוך עוד כמה שקלים.
לדגמי שברולט בישראל – שברולט
פורסם לראשונה ב- 18.01.11
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות