דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיני קאנטרימן חדשה מתקרבת לייצור, גם כחשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

- רכב הפנאי של מיני יחלוק את הפלטפורמה עם ב.מ.וו X1

- עשוי להיות הדגם החזק בהיסטוריית המותג

- דיווחים: המיני האצ'בק הבאה תיוצר אצל גרייט וול בסין

מיני משחררת תמונות ראשונות של הקאנטרימן הבאה, בשלב זה עדיין תחת הסוואה כבדה. הדור השלישי לרכב הפנאי הבריטי צפוי להיות הראשון בהיסטוריית המותג שיחלוק את פס הייצור עם דגמי ב.מ.וו - במקרה זה במפעל המודרני של החברה בלייפציג, גרמניה. הייצור צפוי להתחיל לקראת סוף השנה הנוכחית, ואילו לישראל היא תגיע רק באמצע השנה הבאה.

מיני קאנטרימן

מיני קאנטרימן החדשה תתבסס על פלטפורמת FAAR של ב.מ.וו, המשרתת את דגמי ההנעה הקדמית של היצרנית - סדרה 1, סדרה 2 גראן קופה וגם X1. היצע המנועים לא צפוי לכלול את הגרסה ההיברידית-נטענת מהדגם היוצא, אך במקומם יוצעו צמד מנועי בנזין מוגדשים עם חיזוק מיקרו-היברידי (48V), עם 3 צילינדרים בנפח 1.5 ליטרים או עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטרים.

לצידם של מנועי הבנזין תוצע גם גרסה חשמלית מלאה, שאם תצויד בהתאם להערכות ביחידת ההנעה של ב.מ.וו iX1 - תהיה המכונית החזקה בהיסטוריה של המותג הבריטי. יחידת ההנעה הזו כוללת שני מנועים חשמליים, קדמי ואחורי, כל אחד מחובר לגלגלים הסמוכים לו, עם 313 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות. מצברי 64.7 קוט"ש מאפשרים טווח נסיעה תיאורטי של 438 ק"מ ב-iX1, נתון שצפוי להיות דומה גם בקאנטרימן. במיני מבטיחים כי באמצעות שימוש בסוללה שטוחה במיוחד יתאפשר חסכון במקום לטובת ההגדלה של המרווח הפנימי. 

מיני קאנטרימן

כיום מכירות הרכבים המחושמלים - היברידיים-נטענים או חשמליים מלאים - תופסות 20% מסך המכירות של מיני. עד שנת 2030 מתכננת מיני למכור דגמים חשמליים בלבד, כאשר על פי דיווחים בענף הדור הבא של המיני האצ'בק צפוי להיות מיוצר בסין על בסיס פלטפורמה של גרייט וול - ייתכן ואותה אחת שמשמשת את אורה פאנקי קאט - במסגרת שיתוף פעולה בין החברות. דגם הבנזין המוכר צפוי לעבור מספר עדכונים קלים וימשיך להיות מיוצר במפעלי החברה באוקספורד, בריטניה.

פורסם לראשונה ב- 01.03.23

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה