דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מיניוואן חדש, חשמלי וענק, ליצרנית המונית הלונדונית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יצרנית המונית הלונדונית חושפת מיניוואן ענק
  • למעשה, אח תאום לוולוו EM90 ולזיקר 009
  • כולם שייכים לקונצרן ג'ילי הענק

יצרנית המכונית הלונדונית LEVC שבבעלות ג'ילי, חושפת מיניוואן חדש וחשמלי שמכניס אותה לטריטוריה חדשה של מובילי נוסעים. השיווק יחל במהלך 2024, תחילה בסין ובשווקי המזרח, בהמשך ועם קבלת תקינה אירופאית גם אצלנו.

הדגם נקרא L380 ואם השם מצלצל לכם מוכר, זה כי הוא שואב השראה - מילולית כמובן - ממטוס הנוסעים הגדול ביותר בעולם, איירבאס A380. לטענת היצרנית, הרעיון הוא לספק מרחב של מטוס נוסעים במיניוואן ענק שמציע מקום לשישה או שמונה נוסעים.

והוא בהחלט גדול - שלא לומר ענק - עם 530 ס"מ אורך, רוחב של 200 ס"מ, 194 ס"מ לגובה וסיס גלגלים עצום של 318.5 ס"מ. המשקל מתאים לממדים הכבירים - מעל 2.8 טון, דומה למיניוואנים חשמלים אחרים בגודל הזה.

זהו דגם ראשון של LEVC המתבסס על פלטפורמת SOA (ר"ת: Space Oriented Architecture) אותה חשפה היצרנית בחודש מאי האחרון. זו פלטפורמה חשמלית ייעודית שעל אף שלא נאמר במפורש, זהה או לפחות מבוססת בכבדות על הפלטפורמה החשמלית של ג'ילי (בעלת הבית) אשר משותפת לדגמים נוספים מבית וולוו, פולסטאר, זיקר ועוד שורה של דגמים בבעלות הענק הסיני.

המנוע מניע את הגלגלים האחוריים בעזרת 272 כ"ס ויש גם אפשרות להנעה כפולה, אולם לא נמסר כל מידע עליה. נזכיר כי מדובר באותו מנוע בו עושה שימוש וולוו EM90 המוצע רק בהנעה אחורית, אך גם במיניוואן של זיקר (009) שמוצע גם בהנעה כפולה ועם 544 כ"ס.

הוא יוצע בכמה נפחי סוללות שינועו בין 73 ל-120 קילוואט ויציעו טווח של עד 600 ק"מ, עם טעינה מהירה שבחצי שעה תמלא 10%-80%. ספקית הסוללות היא CTAL איתה לג'ילי יש הסכם לשיתוף פעולה, בדיוק כמו שיש גם בדגמי וולוו וזיקר.

מה אנחנו חושבים: ג'ילי ממשיכה למקסם את עליות הפיתוח הכבדות שהשקיעה בפלטפורמה החשמלית החדשה, כש-LEVC הוא מיניוואן שלישי מתוך מלאי המותגים שלה שמבוסס על אותה פלטפורמה, מנועים, סוללות וסביר שעוד רכיבים רבים נוספים.

במבט רחב יותר נאמר שכפי שהחשמל החזיר לחיינו את דגמי הסדאן, נראה שהוא גם אחראי לקאמבק של מיניוואנים גדולים כמו אלה של וולוו, זיקר, וויה, דנזה ומקסוס, ובמידה מסוימת גם של לקסוס.

בינתיים מרוכזים המיניוואנים השונים בדרום מזרח אסיה כשסין מקבלת את כולם. אבל לקסוס פרצה את המחסום למערב, מצטרפת לעוד כמה יצרניות סיניות שמנסות לעשות זאת, ועכשיו גם LEVC מודיעה שהיא בדרך. מתחיל להיות צפוף במיניוואן הענק.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה