יבואנית מיצובישי בישראל מגדילה את היצע הג'יפונים שלה ומוסיפה ג'יפון חדש בגודל בינוני - מיצובישי ASX, לאחר שנים רבות בהן הובטח כי יחל השיווק של הדגם בקרוב. ה-ASX הושק לראשונה בשנת 2010 וכעת הוא מגיע לשוק המקומי לאחר מתיחת הפנים השנייה שלו. על מנת לסבר את האוזן, מכירות האאוטלנדר בארץ תופסות נתח של מעל 66% מכלל מכירותיה של מיצובישי בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2017, על כן בהחלט אפשר להבין את חשיבותו של רכב פנאי נוסף בהיצע הדגמים של מיצובישי.
מידותיו של מיצובישי ASX חוצות מספר קטגוריות. אורכו הכללי של ה-ASX עומד על 436.5 ס"מ, מה שממקם אותו בין קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים לבינוניים, רוחבו עומד על 181 ס"מ (זהה לאאוטלנדר, למשל), גובהו עומד על 164.5 ס"מ (גבוה מסיאט אטקה ופיג'ו 3008) ובסיס הגלגלים עומד על 267 ס"מ - בדומה לאאוטלנדר, קיה ספורטז' ויונדאי טוסון. מרווח הגחון עומד על 21.5 ס"מ (2.5 ס"מ יותר מהאאוטלנדר) אם כי כמובן לא מדובר ברכב שטח. נפח תא המטען במיצובישי ASX עומד על 393 ליטר.
יחידת ההנעה של מיצובישי ASX נתפרה במיוחד לשוק הישראלי, שכן באירופה מוצעת תיבה אוטומטית רק במנוע הדיזל ואילו האמריקאים מקבלים אותו עם מנוע בנפח 2,400 סמ"ק. בישראל נקבל את ה-ASX עם מנוע דומה לזה של האאוטלנדר: נפח של 2.0 ליטר עם הספק של 150 כ"ס ומומנט של 20.1 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים רציפה ונתון צריכת הדלק המוצהר בנסיעה משולבת עומד על 11.3 ק"מ לליטר - נתון לא מרשים במבט ראשון, אך בשל העובדה שמדובר בנתון שנמדד בתקינה אמריקאית, סביר להניח שהוא יהיה קרוב יחסית לנתוני האמת.
מנהל מותג מיצובישי, יאיר טייטלבאום, ציין כי מיצובישי ASX הוא הדגם הנמכר ביותר של מיצובישי באירופה - והואיל וישראל היא השוק השלישי בגודלו של מיצובישי באירופה, הסכימה היצרנית להתאים את הגרסה במיוחד עבורנו. הרכב יגיע לישראל ממפעלי מיצובישי ביפן.
מפרטי אבזור
מיצובישי ASX ישווק בשלוש רמות גימור, כאשר מערכות הבטיחות המתקדמות מוצעות כסטנדרט בכל רמות הגימור. רמת הגימור Intense כוללת 7 כריות אוויר, מערכת לבלימת חירום אוטונומית (עד למהירות 80 קמ"ש), התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון היגוי אקטיבי) עם זיהוי הולכי רגל וכלים דו-גלגליים, מעבר אוטומטי לאורות גבוהים, מצלמת נסיעה לאחור, פנסי ערפל, חיישן גשם ותאורה, הגה וידית הילוכים מצופים עור, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה Connected car בגודל 7 אינץ' כולל Waze, דיבורית בלוטות', שקע USB וחישוקי 18 אינץ'.
רמת הגימור Instyle מוסיפה על כך פסי קישוט כרום לאורך החלונות, תאורת יום מסוג לד, מראות צד משולבות איתות וכניסה והנעה ללא מפתח.
רמת הגימור Premium מוסיפה על כל אלה גם גג שמש פנורמי עם סוכך חשמלי ותאורת לד בצידו, דיפוני דלתות דמוי עור שחור, מושבים בד משולבי חומר דמוי עור עם תפירה אדומה וחימום במושבים הקדמיים.
מנכ"ל כלמוביל, דוידי פיאמנטה, ציין כי ה-ASX יהווה עבור מיצובישי תחליף גם לקטגוריית המשפחתיות, לאחר הפסקת הייצור של הלאנסר. על פי התכניות של היצרנית, לא מתוכננת בעתיד הקרוב חזרה לתחום המשפחתיות. צפי המכירות ל-ASX עומד על כ-4,000 כלים בשנה, כאשר 1,500 מכוניות כבר הגיעו ארצה.
מנהל מותג מיצובישי, יאיר טייטלבאום, עדכן כי בתקופה הקרובה מיצובישי עתידה לעבור התחדשות נוספות עם הגעתו של מיצובישי אקליפס קרוס בעוד כחודשיים. בהמשך השנה יערך מקצה שיפורים לאאוטלנדר עם הרחבה של מערך אביזרי הבטיחות. בשנתיים הקרובות מתוכננים 6 דגמים חדשים למיצובישי כאשר 4 מהם יהיו רלוונטיים לשוק המקומי.
מיצובישי ASX - מחירים:
מיצובישי ASX ברמת גימור Intense יעלה 132,900 שקל
מיצובישי ASX ברמת גימור Instyle יעלה 135,900 שקל
מיצובישי ASX ברמת גימור Premium יעלה 142,900 שקל
לדגמי מיצובישי בישראל -
מיצובישי
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות