שנתיים לאחר שהגיע מיצובישי ASX לישראל, מתחילה היבואנית לשווק את רכב הפנאי בגרסה מחודשת. היצרנית היפנית מגדירה את הדגם המעודכן כ"דור חדש", אך למעשה מדובר במתיחת פנים מקיפה שעבר הרכב. בקרוב יציין ה-ASX יום הולדת עשירי - תקופה מכובדת אשר ברובה הרכב לא הוצע בישראל.
השינויים כוללים קודם כל עדכון מקיף לעיצוב החיצוני, אשר מזכיר מאוד את זה של האקליפס קרוס. פנסי החזית רבועים ומחודדים יותר, וכוללים בכל הגרסאות תאורת לד מלאה, על השבכה הקדמית ישנם גימורי כרום בולטים ובקצות הפגוש ישנם פנסי ערפל אופנתיים. גם מאחור זוכה ה-ASX לתאורת לד מלאה. במימדים לא חלו שינויים, למעט מרווח הגחון שצומצם ב-2.5 ס"מ ויעמוד על 19 ס"מ.
בתא הנוסעים ניתן למצוא מסך מולטימדיה חדש וגדול יותר, כמו בעבר בהתקנה מקומית, ועליו מותקנת מערכת ה"קונקטד" הביתית של כלמוביל. המערכת המוכרת תציע מעתה פיצ'ר חדש של הפעלה קולית מלאה כולל תמיכה בעברית.
מנוע הבנזין, בנפח 2.0 ליטרים, עבר מקצה שיפורים וזכה להפחתת משקל ולמערכת תזמון שסתומים חדשה. בנתוני ההספק והמומנט לא חלו כמעט שינויים (150 כ"ס, 19.9 קג"מ), אך צריכת הדלק השתפרה מ-11.3 ל-14.7 ק"מ לליטר והמנוע החדש מותאם לתקן יורו 6d העדכני. גם תיבת ההילוכים הרציפה שופרה והיא כעת דומה לזו שבאקליפס קרוס - אך מציעה חלוקה מלאכותית ל-6 הילוכים במקום 8 באקליפס.
במיצובישי מצהירים גם על שיפור מקיף שחל בתחומי נוחות הנסיעה, בידוד הרעשים והתנהגות הכביש - נתונים שיבדקו בקרוב במסגרת מבחן דרכים שנערוך לרכב.
רשימת האבזור של מיצובישי ASX העדכני דומה לזו של הדגם היוצא. גרסת ה"אינטנס" הבסיסית מוצעת עם מערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטיה מנתיב (ללא תיקון היגוי), בקרת אקלים, בקרת שיוט רגילה, תאורת לד, מצלמת רוורס, מראה נגד סנוור ושליטה מההגה על תיבת ההילוכים.
גרסת ה"אינסטייל" מוסיפה למפרט גם מראות צד בקיפול חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח ואילו גרסת ה"פרימיום" הבכירה מצוידת גם בגג שמש פנוראמי, מושבים מחוממים עם ריפוד בד משולב עור ומערכת להתרעה על רכב בשטח מת במראות כולל ניטור תנועה חוצה מאחור.
מיצובישי ASX - מחירים:
מיצובישי ASX בגרסת Intense יעלה 135,900 שקלים (התייקרות של 2,000 שקלים)
מיצובישי ASX בגרסת Instyle יעלה 138,900 שקלים (התייקרות של 1,000 שקלים)
מיצובישי ASX בגרסת Premium יעלה 147,900 שקלים (התייקרות של 3,000 שקלים)
ארז סבג, מנהל מותג מיצובישי, ציין כי במהלך השנתיים האחרונות נמכרו כ-6,000 יחידות מדגמי ה-ASX. בחודש ינואר הקרוב צפוי להגיע ארצה הדגם המעודכן של הטנדר טרייטון, בסביבות פברואר-מרץ תושק מיצובישי ספייס סטאר עדכנית ולקראת סוף השנה הבאה יושקו בישראל דגמים חדשים של מיצובישי שטרם נחשפו - אך כבר ידוע כי יציעו הנעות היברידיות נטענות.
דוידי פיאמנטה, מנכ"ל כלמוביל, ציין כי בתחילת השנה מתכננת יונדאי להשיק את ה-i10 החדשה עם תיבת ההילוכים הרובוטית, לצד רכב הפנאי הקטן יונדאי ווניו. עד סוף השנה הבאה תשיק יונדאי כ-6-7 דגמים חדשים, בהם בין היתר רכב הפנאי הענק יונדאי פאליסייד והסונטה החדשה בגרסת 1.6 טורבו-בנזין.
"שנת 2020 תהיה הסנונית האחרונה של הרכב ההיברידי בישראל", ציין פיאמנטה. "המדינה החליטה לפגוע בעובדים ובזיהום האוויר על ידי העלאת המס לכלי רכב היברידיים. זו החלטה הזויה".
"למעט טויוטה, שבה היצרן תומך עם קו מלא של דגמים היברידיים, לאף יבואן אחר לא ישתלם למכור בישראל רכבים היברידיים. התוצאה תהיה שאת כל הדגמים המזהמים שלא רוצים במדינות אחרות בעולם - ידחפו לישראל. ברגע שיגמרו המלאים שאנחנו מביאים עכשיו לישראל, מי יהיה זה שיספוג את עליית המס של 15%?אנחנו? היצרן? בלי הטבות המס, יונדאי איוניק תעלה 160-165 אלף שקלים. המדינה הרגה את הרכב ההיברידי, ואני לא מעריך שההחלטה הזו תשתנה".
לצפייה בכל דגמי מיצובישי בישראל
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות