מבחינת העיצוב, מיצובישי אאוטלנדר החדש ללא ספק מרשים מקודמו, עם חזית אנכית ומוחצנת, קורות צד מושחרות וחישוקי גלגלים בקוטר 18 או 20 אינץ'. העיצוב החדש שיפר את מקדם הגרר מ-0.33 ל-0.29 - נתון נדיר עבור רכב פנאי במימדים שכאלו, וזהה לרכבי ספורט כמו שברולט קורבט (מלפני עשור וחצי) וטוב יותר מהנתון של ניסאן 370Z.
אפרופו ניסאן – האאוטלנדר החדש מבוסס על פלטפורמת הדור החדש של האקסטרייל, שאמור להגיע ארצה בשלב מאוחר יותר. גם המנוע הוא מתוצרת ניסאן, אך המתלים, תיבת ההילוכים ומערכת ההנעה הכפולה הם מתוצרת מיצובישי.
בהשוואה לדור הקודם, האאוטלנדר החדש ארוך יותר בס"מ וחצי, רחב ב-5.2 ס"מ, גבוה ב-3.5 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו ארוך ב-3.6 ס"מ. מרווח הגחון צמח ב-2.3 ס"מ והוא עומד על 21.3 ס"מ – נתון מרשים עבור רכב פנאי רך.
מנוע הבנזין האטמוספרי, בנפח 2.5 ליטרים, מייצר הספק של 181 כ"ס לצד מומנט של 24.9 קג"מ – שיפור של 20-25 אחוזים בהשוואה לדור הקודם. תיבת ההילוכים היא רציפה עם חלוקה ל-8 יחסי העברה ואילו צריכת הדלק המשולבת עומדת על 11.5 ק"מ לליטר בגרסאות ההנעה הקדמית או 11.1 ק"מ לליטר בגרסאות ההנעה הכפולה.
את האאוטלנדר החדש ניתן יהיה לקבל בלא פחות מ-7 גרסאות שונות. מפרט אביזרי הבטיחות זהה בכולן וכולל לא פחות מ-11 כריות אוויר (כולל כריות לברכי הנהג והנוסע וכרית מרכזית בין הנוסעים מלפנים), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעה על סטיה מנתיב (ללא תיקון אקטיבי), בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים במראות, התרעת תנועה חוצה מאחור, בלימת חירום אוטונומית בנסיעה לאחור, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת עייפות.
גרסת ה"אקזקיוטיב" הבסיסית כוללת גם חישוקי 18 אינץ' קלים, בלם יד חשמלי עם פונקציית "אוטו הולד", בורר מצבי נהיגה עם 5 אפשרויות שונות, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מאחור, מסך מולטימדיה צף בגודל 8 אינץ' עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, הנעה בכפתור, תאורת לד ראשית ומראות צד עם קיפול חשמלי.
הגרסה השניה מכונה "אינסטייל" וכוללת חישוקי 20 אינץ' ובנוסף גם גימורי עיצוב שונים, כניסה ללא מפתח, חימום למושבים הקדמיים, גג שמש פנוראמי וטעינה אלחוטית לסלולארי.
גרסת ה"פרימיום" מוסיפה למפרט גם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מולטימדיה בגודל 9 אינץ' עם קישוריות אפל קארפליי אלחוטית, ריפוד עור סינתטי בצבע שחור ומושב נהג עם כוונון חשמלי.
גרסת ה"לקצ'רי" כוללת בנוסף גם מצלמות היקפיות, גימורי אלומיניום בתא הנוסעים, תצוגה עילית צבעונית, שליטה על הטמפרטורה מהמושבים האחוריים, מערכת שמע משודרגת מתוצרת BOSE עם 10 רמקולים, דלת תא מטען חשמלית, תאורת לד מורחבת, ריפוד עור מלא וזכרונות למושב הנהג.
הגרסה הבכירה מכונה בשם "לקצ'רי TTH" וכוללת גם צביעה דו גוונית, דיפוני עור בשילוב תפרים בצבע קאמל, חימום למושבים האחוריים וכוונון חשמלי גם למושב הנוסע. הנעה כפולה מוצעת בשתי הגרסאות הבכירות.
מיצובישי אאוטלנדר 2021 – מחירים:
מיצובישי אאוטלנדר אקזקיוטיב יעלה 178,900 שקלים
מיצובישי אאוטלנדר אינסטייל יעלה 189,900 שקלים
מיצובישי אאוטלנדר פרימיום יעלה 199,900 שקלים
מיצובישי אאוטלנדר לקצ'רי יעלה 214,900 שקלים
מיצובישי אאוטלנדר לקצ'רי 4X4 יעלה 224,900 שקלים
מיצובישי אאוטלנדר לקצ'רי TTH יעלה 224,900 שקלים
מיצובישי אאוטלנדר לקצ'רי TTH 4X4 יעלה 234,900 שקלים
ארז סבג, מנהל חטיבת מיצובישי ביבואנית כלמוביל, ציין כי עוד לפני ההשקה הרשמית נרשמו כ-2,500 הזמנות לאאוטלנדר החדש. משלוחים ראשונים כבר הגיעו, אך לקוחות שיזמינו עכשיו יוכלו לקבל את הרכב רק לקראת חודש נובמבר.
המלאי הנוכחי של אקליפס קרוס הסתיים, כאשר הדגם המעודכן לאחר מתיחת פנים יגיע בגרסאות בנזין בחודש נובמבר, ואילו גרסת הפלאג-אין הייבריד החדשה תצטרף 4 חודשים מאוחר יותר. גרסת הפלאג-אין של האאוטלנדר החדש, שטרם נחשפה, תגיע לקראת אמצע 2022 – הפעם עם 7 מקומות ישיבה.
לקראת סוף השנה צפוי להגיע משלוח גדול במיוחד של הטנדר מיצובישי טרייטון, שאמור לספק את הביקושים לשנה הבאה וגם מעבר לכך – שכן בסוף השנה הדגם יאבד את התקינה לשיווק מקומי ולא יוכל עוד להיכנס לישראל.
פורסם לראשונה ב- 05.07.21
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות