בקצרה:
- מיצובישי קולט תחזור על בסיס רנו קליאו
- טנדר חשמלי יצטרף להיצע
- מרבית הדגמים לא מיועדים לישראל
מיצובישי הציגה בסוף השבוע את תכניות המותג לשנתיים הקרובות, כולל חשיפה של לא פחות מ-16 דגמים חדשים עד לשנת 2025 - אך מתוכם רק ארבעה חשמליים מלאים ועוד תשעה נוספים משולבי חשמל, כאשר מרביתם יתבססו על פלטפורמות של רנו וניסאן.
לצורך כך במיצובישי מתכוונים להגדיל ב-30% את התקציב למחקר ופיתוח, אבל עדיין המותג היפני ימשיך להתמקד בעיקר בשווקים בהם הוא עדיין נהנה מפולאריות גבוהה כמו בדרום מזרח אסיה ואוסטרליה. דגמים המשווקים שם יוצעו מעתה גם בשווקי אמריקה הלטינית, המזרח התיכון ואפריקה בהם לא נדרשת תקינה אירופאית או אמריקאית מחמירה. ביבואנית מיצובישי לא יודעים מה מתוך הדגמים העתידיים שיוצגו יעשו גם עליה ארצה.
כחלק מהתכנית, מיצובישי מחייה את הקולט, מי שהייתה בעבר גרסת האצ'בק ללאנסר ושווקה אצלנו מאמצע שנות ה-90 ועד תחילת שנות האלפיים בגרסת שלוש דלתות, כמתחרה ישירה להונדה סיוויק שלוש דלתות. הקולט צפויה להיות למעשה גרסה זהה לרנו קליאו, בדומה ל-ASX העדכני שהוא למעשה אח תאום לקפצ'ור, רק עם סמלים שונים.
מערכת ההנעה שלה צפויה להיות ההיברידית המוכרת של הסופר מיני הצרפתית, המשלבת מנוע בנזין בעל ארבעה צילינדרים בנפח 1.6 ליטר עם שני מנועים חשמליים והספק משולב של 144 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים עם ארבעה יחסי העברה למנוע הבנזין ושניים למנוע החשמלי, עם גלגלי שיניים ישרים (ללא סינכרו) וללא מצמדים. מעבר בין יחסי העברה מתבצע באמצעות המנוע החשמלי החלש מהשניים, המשמש גם כמתנע וגנרטור.
דגם נוסף שמיצובישי תחשוף הוא גרסת הייצור ל-XFC, שיהיה רכב פנאי רביעי למותג, אבל הוא יוצע רק עם מנוע בנזין ולכן שיווקו באירופה ואצלנו מוטל בספק.
מיצובישי תציג עוד השנה טנדר חדש, כמחליף לטריטון הוותיק שהוצג לראשונה באמצע העשור הקודם. הוא צפוי לשמש בסיס גם לדור הבא של ניסאן נבארה, בדומה לשיתוף הפעולה בין פורד לפולקסווגן במסגרתו הריינג'ר מעניק בסיס לאמרוק. ב-2025 מיצובישי גם תציג דור חדש לפאג'רו ספורט, רכב השטח על בסיס הטנדר הזוכה לפולאריות גבוהה במדינות מתפתחות.
החדשה העיקרית היא שהטנדר החדש יוצג בעתיד גם עם מערכת הנעה חשמלית, מערכת הנעה שמוצעת בנתיים רק בטנדרים של יצרניות אמריקאיות, ולא במתחרים הישירים כמו איסוזו דימקס וטויוטה היילקס. שני דגמים חשמליים נוספים שתציג היצרנית בסוף 2025 יתבססו על גרסאות קיימות של ניסאן ורנו, ככל הנראה על האריה והמגאן-E בהתאמה. הדגם החשמלי הרביעי מיועד לשוק היפני, לקטגוריית מכוניות עירוניות (מכונה kei). נזכיר שמיצובישי הייתה מהחלוצות עם חשמלית עירונית עוד ב-2009, עם ה-i-MiEV המתקדמת.
פורסם לראשונה ב- 12.03.23
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות