יבואן מיצובישי לישראל, חברת כלמוביל, מתחיל בשיווק שתי גרסאות נוספות למיצובישי לאנסר - שתיהן עם מנוע בנפח 1.5 ליטרים, ואחת מהן מגיעה עם תג מחיר שמציב אותה בקבוצה 2 לשווי שימוש
מאת: טל ברונפרכאשר הושקה מיצובישי לאנסר החדשה [לחוות דעת על הרכב -
עודכן 25.03.24 00:00
מאת טל ברונפר
כאשר הושקה מיצובישי לאנסר החדשה [לחוות דעת על הרכב - מיצובישי לאנסר] בישראל, נראה כי הופרו מספר מוסכמות לגבי המיצוב של המשפחתית המוכרת של מיצובישי, אשר היתה רבת המכר הבלתי מעורערת של ישראל של שנות ה-90. ממכונית משפחתית זולה ונגישה, קפצה הלאנסר רמה - לא עוד מתחרה מצליחה בשוק הליסינג, אלא מכונית המנסה לשבות את ליבו של הצרכן הפרטי ועם תג מחיר בהתאם.
סיבה אחת לקפיצה בתג המחיר היתה הצמיחה בממדים, אך הסיבה העיקרית היתה שידוך התיבה האוטומטית לגרסת ה-1.8 החזקה והיקרה יותר. השידוך ביטל לחלוטין כל אפשרות של מיצוב המכונית בקבוצה 2 לחישוב שווי שימוש וכניסה לציי הליסינג, ונציגת מיצובישי בקטגוריה נותרה מיצובישי לאנסר "קלאסיק" - הדור הקודם של המשפחתית.
כעת, נראה כי המצב עומד להשתנות, כאשר חברת כלמוביל - יבואנית מיצובישי לישראל - מתחילה בשיווק צמד גרסאות חדשות למיצובישי לאנסר. שתי הגרסאות נעזרות במנוע בנפח 1.5 ליטרים, בעל הספק מירבי של 109 כוחות סוס ונתון מומנט מירבי של 14.6 קג"מ. זאת לעומת גרסת ה-1.8, לה 143 כוחות סוס ו-18.2 קג"מ של מומנט מירבי. עוד בשונה מהגרסה החזקה יותר, מגיעה הלאנסר בעלת מנוע ה-1.5 עם תיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית, בעלת 4 יחסי העברה. זאת לעומת התיבה האוטומטית הרציפה שהוצעה עם המשפחתית היפנית עד כה, פרי פיתוח משותף של מיצובישי, יונדאי וקונצרן קרייזלר.
גרסת המנוע החדשה ללאנסר, כאמור, מגיעה עם שתי רמות אבזור שונות. הראשונה - והבסיסית - מכונה Invite, והיא בעלת תג מחיר של 115,000 שקלים אשר ממצב אותה ישירות בקבוצה 2 לחישוב שווי שימוש, וכמתחרה ישירה למכוניות המצליחות בקטגוריה - מאזדה 3 ושברולט קרוז. הגרסה מיועדת בעיקר לציי הליסינג, וכוללת מערכת שמע מקורית בעלת שליטה מההגה וציפוי עור להגה וידית ההילוכים.
עבור הצרכן הפרטי המעוניין באלטרנטיבה זולה יותר לגרסת ה-1.8, משיקה כלמוביל במקביל רמת גימור גבוהה יותר, המכונה Instyle, אשר מוסיפה למפרט האבזור גם חישוקים קלים, חיישני חנייה אחוריים, דיבורית Bluetooth, פגושים ומראות צד בצבע הרכב ועיטורי כרום חיצוניים על מנת להבדילה מהגרסה הבסיסית. תג המחיר לגרסה זו עומד על 121,000 שקלים.
שתי הגרסאות חולקות מפרט בטיחותי עשיר שהוא למעשה מהנדיב בקטגוריה. בתחום הבטיחות הפסיבית, מוצעות 7 כריות אוויר - 6 כריות קונבנציונליות וכרית אחת לברכי הנהג (אותה ניתן למצוא גם בטויוטה אוונסיס). בתחום הבטיחות האקטיבית, מצויידת מיצובישי לאנסר 1.5 במערכת בקרת יציבות (ESP) כסטנדרט. מדובר באבזור בטיחותי זהה לגרסת ה-1.8. אבזור זה זיכה את מיצובישי לאנסר ב-5 כוכבים מתוך 5 במבחן הריסוק הפומבי של איגוד EuroNCAP.
במיצובישי מבטיחים צריכת דלק חסכונית, העומדת על 14.3 קילומטר לליטר בתנאים משולבים. נתון פליטת ה-CO2 עומד על 168 גרם לקילומטר, והמכונית תזכה לציון ירוק (מיסוי ירוק - הרפורמה) של 182, הממקם אותה בדרגת זיהום 7. בשלב זה לא ברור כיצד ישפיע מיצוב זה על מחיר הרכב החדש עם כניסת הרפורמה הירוקה לתוקפה ב-1 לאוגוסט.
לדגמי מיצובישי בישראל - מיצובישי
פורסם לראשונה ב- 07.07.09
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות