במסגרת הצגת התכנית, חשפה מיצובישי כי ההוצאות הקבועות של החברה צמחו מאז 2015 ב-30%, אך במקביל נחתכו הרווחים בשיעורים גדולים יותר באופן משמעותי - כך שהחברה נכנסה למצב של הפסדים.
על מנת להציל את החברה, תעבור מיצובישי להתמקדות בשווקי דרום מזרח אסיה, סין, אפריקה ודרום אמריקה, ותמשיך לפעול גם בארה"ב. באירופה לעומת זאת תקפיא מיצובישי פיתוח של דגמים חדשים, ובשלב זה תמשיך לשווק שם את הדגמים הקיימים - אך הצעד עלול לעצור בהמשך את הפעילות של מיצובישי באירופה, שכן הדגמים הקיימים לא ימשיכו להימכר לנצח.
בנוסף הודיעה מיצובישי על סגירת אחד המפעלים ביפן, אחרי 77 שנות פעילות רצופות. בהתאם צופה היצרנית כי נתח השוק שלה ביפן יקטן מ-4.3% ל-2.1%, ובארה"ב יקטן מ-0.9% ל-0.8%. לעומת זאת, החברה תגביר את מאמצי המכירות בשווקים העיקריים של דרום מזרח אסיה - תאילנד, אינדונזיה, וייטנאם ופיליפינים, במטרה להגדיל את נתח השוק במדינות אלו מ-6.4% כיום ל-10.6% בעוד כשנתיים.
היצע הדגמים של מיצובישי צפוי לעבור מספר שינויים. עוד השנה צפויה היצרנית להציג גרסת פלאג-אין הייבריד למיצובישי אקליפס קרוס, לצד מתיחת פנים לדגם שתשפיע לא מעט על העיצוב (כולל הסרת הספוילר ממרכז החלון האחורי). בשנה הבאה תציג מיצובישי דור חדש לאאוטלנדר, שיתבסס על ניסאן אקסטרייל החדש, וכן רכב פנאי חשמלי שימכר בסין וייוצר על ידי GAC. ב-2022 תושק גרסת פלאג-אין הייבריד לאאוטלנדר החדש. באוסטרליה תתחיל מיצובישי למכור בקרוב רכב מסחרי שיתבסס לחלוטין על רנו טראפיק.
בהמשך תציג מיצובישי עוד שורה של דגמים חדשים לשווקי אסיה, ובהם גרסת פלאג-אין הייבריד למוביל הנוסעים מיצובישי אקספנדר, דור חדש לפאג'רו ספורט, טנדר חדש ועוד.
ומה בישראל?
כיום משווקת היבואנית כלמוביל את דגמי מיצובישי בתקינה אירופאית, אך מהשנה הבאה תעבור היצרנית לתקינה אמריקאית - אם כי לא צפויים שינויים דרמטיים בדגמים עצמם. הדור החדש של האאוטלנדר ומתיחת הפנים של האקליפס קרוס יגיעו לישראל במהלך הרבעון השלישי של השנה הבאה.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות