בשוק הרכב בו אופנת הג'יפונים תופסת מקום של כבוד ושולחת זרועותיה הארוכות גם אל שוק המשומשות, מקומם של רכבי המנהלים הולך ונדחק אל הצד. משפחת ישראלי, שפעם רכשה מכוניות לפי שקל למטר-אורך, המירה אותו ביחס השקל לגובה. המגמה הזו יצרה ירידת מחירים משמעותית במחיריהן של מכוניות המנהלים המשומשות, והביאה לכך שניתן לרכוש רכב גדול, חזק ואיכותי בן שנתיים במחיר של סופר מיני חדשה.
בכתבה זו סקרנו מספר מכוניות מנהלים בתקציב של עד 100,000 שקל. סדר המכוניות אקראי, וקיימים עוד מספר דגמים מוצלחים בנוסף לאלו שמצוינים כאן. עוד נזכיר כי המחירים המוצגים בכתבה מבוססים על מודעות המכירה מהלוחות האינטרנטיים ובנתונים סבירים לשנתונים המדוברים (מספר ידיים וכמות נסועה שנתית).
מנוע: 1.6 ליטר טורבו-בנזין, 170 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 15.1 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 75,000-80,000 שקל לשנתונים 2013-2014
אופל אינסיגניה היא מכונית מנהלים גרמנית ודי מוצלחת, שלא זכתה לפופולאריות גבוהה בישראל. איכות הנסיעה טובה וכך גם בידוד הרעשים, המנוע בעל רצועת כוח רחבה ואינו מתקשה להניע את האינסיגניה, אם כי תיבת ההילוכים מעט איטית. האבזור בגרסאות השונות כולל מסך מולטימדיה עם בלוטות', ריפודי בד משולבי עור, ועוד. מאחר והאינסיגניה לא בלטה בשוק המנהלים, המחירון בהתאם, ואנו יכולים להינות מרכב מנהלים איכותי במחיר של מיני או סופר-מיני חדשות. רק חבל שצריכת הדלק לא מצטיינת, גם בגרסאות שאחרי מתיחת הפנים.
.jpg)
מנוע: 2.0 ליטר בנזין, 156 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 13.6 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 80,000-90,000 שקל לשנתונים 2013-2014
הונדה אקורד היא אחת ממכוניות המנהלים המבוקשות בשוק המשומשות - למרות שהיא כבר לא משווקת בישראל. מצד אחד היא אינה המאובזרת ביותר והיא נעדרת מולטימדיה מקורית, או ריפודי עור ואפילו פתחי מיזוג מאחור, אך מצד שני היא נהנית מתדמית האמינות של הונדה ומקהל לקוחות רחב שמעריך את המותג.

מנוע: 2.4 ליטר בנזין, 167 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית, 5 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 10.1 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 80,000-95,000 שקל לשנתונים 2012-2013
טויוטה קאמרי היא אומנם מכוניות יפנית, אך כל כולה משדרת "אמריקה", שם היא עושה חייל בשוק חובב הגודל. היא גדולה מבחוץ ומבפנים, נוחות הנסיעה "אמריקאית" ומעט מתנדנדת והאבזור יחסית דל לדור הזה. בנוסף, ישנן גם גרסאות היברידיות וחלקן אף יובאו ארצה בייבוא מקביל ובמחירים זולים - אלו ישפרו משמעותית את צריכת הדלק, אך גם יהיו יקרות יותר.
מנוע: 2.0 ליטר בנזין, 165 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 16.9 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 85,000-90,000 שקל לשנתונים 2014-2015
מאזדה, חביבת השוק המקומי, החלה למכור כאן את ה-6 עוד טרם עידן הג'יפונים - והיא מהר מאוד הפכה למכונית המנהלים הנמכרת בישראל. גם בדור השני והשלישי שלה היא נשארה אחת ממכוניות המנהלים המועדפות בשוק, גם בקרב לקוחות ציי הרכב. כמו מרבית דגמי מאזדה, גם ה-6 פחות מרווחת ממתחרותיה. מאזדה 6 היא מכונית מנהלים שפונה גם לחובב ההגה ותהייה בת לוויה מהנה גם בכביש מפותל. ל-6 אבזור מרשים, עיצוב נאה ואיכות גבוהה בתא הנוסעים - אך חשוב מכל, היא מצויידת במערכת בלימת חירום אוטונומית. לא פריט מובן מאליו בשנים האלה.
מנוע: 2.0 ליטר, 150 כ"ס, הנעה כפולה
תיבת הילוכים: רציפה
צריכת דלק (יצרן): 14 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 90,000-100,000 שקל לשנתונים 2014-2015
נכון, סובארו B4 לא מאובזרת באביזרי מותרות כלשהם והיא גם לא הכי מהירה בסביבה, אבל כן יש לה הנעה כפולה שמקנה לה אחיזת כביש נהדרת והתנהגות כביש מעולה. בצירוף תדמית האמינות של סובארו יחד עם החיבה רבת השנים של הישראלים למותג, מתקבל רכב ששמר על ערכו בצורה מכובדת מאוד עם ערך מוסף בדמות הנאה מנהיגה. אם תקחו את גרסת הסטיישן, תקבלו מכונית ייחודית ומעניינת בהרבה.

מנוע: 1.6 ליטר טורבו-בנזין, 156 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 13.6 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 65,000-75,000 שקל לשנתונים 2014-2015
סיטרואן C5 היא המלכה הבלתי מעורערת כאשר מדברים על נוחות. המתלים ההידרופניאומטיים (תערובת של שמן וגז) מקנים לה יכולת פנומנאלית של בידוד פגעי הכביש, ולרמת הנוחות הגבוהה מצטרפים גם מושבים מעולים. תדמית האמינות של סיטרואן לא פסחה על ה-C5 ומחירי השוק משקפים זאת, אך בשורה התחתונה - במחירי רכב מקטגוריית המיני מקבלים מכוניות מנהלים מפנקת.

מנוע: 1.8 ליטר טורבו-בנזין, 160 כ"ס
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 14.2 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 85,000-95,000 שקל לשנתונים 2014-2015
בסכום לא גבוה, תוכלו לרכוש את אחרונות הסופרבים מהדור הקודם. סקודה סופרב נולדה מלכתחילה במטרה לשמש כרכב השרד של נשיא צ'כיה, אך בשנים האחרונות היא אחת ממכוניות המנהלים שמהוות אמת מידה לקטגוריה הזו. מרווח הפנים עצום, היא נוחה מאוד לנסיעה וגם חזקה. האבזור מכובד בגרסת הבסיס ויש גם רמות גימור גבוהות יותר. ביצועי המנוע טובים וכך גם צריכת הדלק.

מנוע: 2.0 ליטר היברידי, 193 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 17.9 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 105,000-110,000 שקל לשנתון 2016
יונדאי סונטה החדשה הגיעה ארצה עם יחידת הנעה אחת – היברידית, והיא ללא ספק קפיצת מדרגה מה-i40 אותה היא החליפה. אם נמתח קצת את התקציב נקבל רכב מודרני, עם נוחות נסיעה טובה, מרווח פנימי מצוין וצריכת דלק חסכונית (כ-15.5 ק"מ לליטר בתנאי מבחן). לצד זאת, תוספת המשקל של המערכת ההיברידית מוציאה את העוקץ מההנאה מהנהיגה והסונטה פחות מצטיינת בתחום הדינאמי.
אם אתם מחפשים סונטה, שימו לב כי ישנן שתי רמות גימור. זה לא שרמת הכניסה נעדרת פינוקים, אך ברמה הבכירה מקבלים פנסי לד, גג שמש, מושבי עור חשמליים עם חימום וקירור, וחבילת בטיחות הכוללת בלימת חירום אוטונומית, מערכת התרעה על סטייה מנתיב, מערכת התרעה לרכב בשטח מת, והחלפה אוטומטית לאורות גבוהים. העדיפו אותה.

בסגנון קצת אחר
מנוע: 1.8 ליטר טורבו-בנזין, 160 כ"ס
תיבת הילוכים: רובוטית כפולת מצמדים, 7 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 14.2 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 85,000-95,000 שקל לשנתונים 2012-2013
פולקסווגן CC היא האחות המעוצבת של הפאסאט הסטנדרטית (מהדור הקודם), והיא בעלת עיצוב ייחודי של סדאן-קופה. היא לא רק יותר יפה מהפאסאט, אלא במובנים רבים מרגישה גם יותר יוקרתית. האבזור עשיר, ותמצאו בה למשל מושבי ספורט בריפוד עור, כולל חימום, ומערכת מולטימדיה עם מסך מגע. היא אינה מצטיינת בנוחות הנסיעה בכביש עירוני, אך בכבישים מהירים היא מתגלה בתפארתה עם הגה במשקל נכון וביצועי מנוע וגיר טובים מאוד.

מנוע: 3.6 ליטר בנזין, 305 כ"ס
תיבת הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים
צריכת דלק (יצרן): 9.2 ק"מ לליטר
טווח מחירים: 95,000-100,000 שקל לשנתונים 2013-2014
שברולט אימפלה היא משהו קצת אחר ברשימה הזו. היא גדולה ממרבית מכוניות המנהלים כאן, מרשימה יותר למראה וגם בזבזנית יותר. היא אינה מונעת על-ידי מנועי טורבו קטנים ומוגדשים, אלא מציעה מנוע אטמוספרי בנפח של 3600 סמ"ק, שמרגיש בשרני כמו שמכונית אמריקאית יכולה להיות והוא גם לא מתנצל על צריכת הדלק הגבוהה. המושבים בשברולט אימפלה גדולים ומפנקים, המרווח לנוסעים מעולה וכך גם תא המטען הענק. אז אם בא לכם מכוניות מנהלים שהיא לא רק בניחוח אמריקאי אלא הדבר האמיתי, האימפלה תעשה את העבודה.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות