פורשה 911, מכונית ספורט וותיקה והנמכרת מסוגה בעולם, משווקת במספר אדיר של גרסאות מרכב, מנוע, תמסורת והנעה. מאחת "בסיסית" ועד קיצונית מוכוונת מסלול עם רישוי לכביש. כעת, מוסיפה היצרנית להיצע גרסה נוספת – 911 T קלת משקל ומשודגרת מכלולים. לישראל היא צפויה להגיע ברבעון השני של שנת 2023.
עם ה-911 T מנסה פורשה לגשר על הפער, הצנוע יש לומר, בין גרסת "קררה" הבסיסית מכולן לקררה S הבכירה ממנה במעט. בכך הופכת ה-T לגרסה ה-23 במספר, נתון בלתי נתפס בתעשייה. כמתבקש, המנוע זהה לקררה הבסיסית – 385 כ"ס ממנוע בוקסר 3.0 ליטר קלאסי עם 6 צילינדרים כפול מגדשים, אבל עם סעפת פליטה ליברלית יותר המאפשרת צליל דרמטי יותר.
אז המנוע מהקררה אבל התמסורת מה-S עם אפשרות שידוך לתיבה 8 הילוכים כפולת מצמדים עם דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני או 7 הילוכים ידנית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מכאני. בשני המקרים, ההנעה לגלגלים האחוריים בלבד.
פורשה מציינת שעם משקל עצמי של 1,470 ק"ג (עם תיבה ידנית), ה-T היא האחות הקלילה ביותר במשפחה, 10 ק"ג פחות מקררה S מקבילה, הודות להסרת חומרי בידוד, ויתור על מושב אחורי, מצבר ושמשות קלים יותר. היא גם ה-911 האיטית ביותר, אם כי זמן של 4.5 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש לא יכול להחשב אחרת ממהיר.
פורשה 911 T מקבלת מיתלים בכיול נוקשה יותר המנמיכים בין היתר את המרכב בסנטימטר. בדומה לקררה S, היגוי אחורי אקטיבי מוצע כאופציה. עיצובית היא נבדלת בסמל עם ציון הגרסה ומדבקות בחלק התחתון של דלתות הצד. בתא הנוסעים יש מושבים באקט עם תמיכה משופרת והגה עם חוגת בורר מצבי נהיגה.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות