בקצרה:
- היצרנית הסינית חושפת דור שני ל-BJ40
- עם מראה מודרני ומכלולים חסונים כבעבר
- וגם פנאי שטח היברידי מתקדם ויוקרתי
שטח סיני, טייק 2: קטגוריית הפנאי-שטח מושכת עוד ועוד יצרניות סיניות, המנסות למלא את הריק שקיים עדיין בהיעדר תחרות אירופאית קשה. אבל בשונה ממרביתן, לענקית הרכב BIAC יש כבר ניסיון רב בסגמנט. למשל עם ה-BJ40 אותו היא מייצרת כבר כמעט עשור, עם שיווק גלובלי באמריקה הלטינית, אפריקה והמזרח התיכון, ואפילו באיטליה.
כעת מציגה BAIC דור שני בשושלת, שיידרש להתמודד מול מתחרים חדשים כמו גרייטוול טנק 300 למשל. הוא שומר על מראה של רכב שטח קשוח עם מרכב זוויתי וגלגל רזרבי תלוי על דלת תא המטען, יחד עם עם נגיעות מודרניות לרבות יחידות תאורת לד מקוריות.
סביבת הנהג מודרנית בהרבה עם לוח מחוונים דיגיטלי וצמד מסכי מגע ענקיים, אחד בקונסולה המרכזית ואחד נוסף בסמוך לו עבור הנוסע מלפנים.
כבסיס ממשיכה לשמש שלדת סולם ומערך מיתלים דומה – עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן חי מאחור. על ההנעה מופקד מנוע בנזין מוגדש וחדש, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (245 כ"ס) המחובר לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
תיבת העברה מאפשרת בחירה בין הנעה אחורית לכביש, כפולה לשטח, הילוך כוח ובנוסף יש גם נעילות דיפרנציאל אחורית וקדמית.
בסיוע החשמל: בנוסף חשפה BAIC את ג'ישי (Jishi) 01, דגם ראשון של מותג רכבי פנאי יוקרתיים, שיהיה תשובה ליאנגוואנג U8 של BYD.
מערכת ההנעה בו מבוססת על שני מנועים חשמליים, אחורי עם 272 כ"ס וקדמי עם 204 כ"ס הניזונים מסוללה בקיבולת 56 קוט"ש וטווח נקי מזיהום של 235 ק"מ. מנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.5 ליטר, ישמש רק כגנרטור מאריך טווח שיעמוד על 1,115 ק"מ.
בהשוואה לטויוטה לנד קרוזר (150) הוא גדול משמעותית, ארוך ב-21 ס"מ (505 ס"מ) עם בסיס גלגלים ארוך ב-22 ס"מ (301 ס"מ). בתא הנוסעים מקום לשבעה נוסעים, עם צמד מושבי קפטן בשורה השניה ושלושה בשלישית. סביבת הנהג מודרנית עם הגה בעיצוב שתי צלעות, לוח מחוונים דיגיטלי מאחוריו, מסך מגע ענק ובורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) אלקטרוני.
העיצוב החיצוני קשוח וכמקובל ברכבי שטח גם כאן גלגל רזרבי תלוי מאחור. BAIC צפויה לשלב ברכב מערכות בטיחות מתקדמות עם מערכת חיישנים על הגג. בנוסף תוצע גם ערכת קמפינג ייעודית הכוללת צילייה מובנית ובחלק הפנימי של דלת תא המטען שולחן עבודה נשלף לבישול עם ברז מים.
מה אנחנו חושבים: ל-BAIC יש ניסיון עשיר משמעותית משאר היצרניות הסיניות בקטגוריית רכבי השטח, וזה אמור להעניק לה יתרון שכן פיתוח דגמים אלו, הנדרשים לעמוד בעומסים גבוהים משמעותית משל רכבי נוסעים רגילים, מורכב ומחייב ידע וניסיון. יתרון נוסף של BAIC היא העובדה שהיא כבר נוכחת בשווקים גלובאליים וגם זוכה שם להצלחה לא מבוטלת.
עכשיו רק נותר לראות האם חידוש ההיצע יאפשר לה גם להיפתח לשווקים מערביים, ולנסות להתמודד מול האריות של הקטגוריה. מתי אצלנו?
פורסם לראשונה ב- 22.08.23
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות