צ'מפיון מוטורס ממשיכה לשלב את מנוע ה-1,000 סמ"ק TSI איפה שרק אפשר. בשלב זה רשימת הדגמים שכבר קיבלו את המנוע הקטן כוללת את סיאט איביזה ולאון, אודי A1 ו-Q2, סקודה פאביה, אוקטביה וראפיד - וכעת מצרפת לרשימה גם הראפיד ספייסבק, גרסת ההאצ'בק של הראפיד הסמי-משפחתית. בשנה הבאה צפוי המנוע להשתלב גם בדגמי פולקסווגן - בשלב הראשון בפולו החדשה, ולאחר מכן אולי גם בדגמים נוספים.
מנוע ה-1,000 סמ"ק בראפיד ספייסבק מחליף את מנוע ה-1,200 סמ"ק ה"מוחלש" ששווק בגרסת הבסיס של הדגם. ההספק שלו בגרסה הזו עומד על 95 כ"ס (ב-5,000 סל"ד) והמומנט הוא 16.3 קג"מ (ב-1,500 סל"ד). מדובר בשיפור קל של 5 כ"ס לעומת מנוע ה-1,200, אך במחיר של פגיעה מסוימת בזמינות הכוח.
המנוע החדש משודך לתיבת הילוכים DSG, רובוטית כפולת מצמדים, בעלת 7 הילוכים. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 11.3 שניות וצריכת הדלק הממוצעת על פי נתוני היצרן היא 21.7 ק"מ לליטר.
לצידו ימשיך להימכר מנוע ה-1,400 סמ"ק המוכר, עם הספק של 125 כ"ס, מומנט של 20.3 קג"מ ותאוצה של 8.9 שניות ל-100 קמ"ש.
כמו בראפיד הרגילה, גם כאן המנוע החדש מגיע במסגרת מתיחת פנים קלה לדגם. זו כוללת גריל בעיצוב מעט שונה, תאורת יום עם חותמת לד בפנסי החזית, איתות במראות הצד ועוד אי אלו שינויים מינוריים.
ברשימת האבזור נרשם שינוי אחד משמעותי, כאשר לרכב נוספה מערכת התראה על שמירת מרחק עם בלימת חירום אוטונומית. עוד כלולות במפרט מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל "6.5, דיבורית בלוטות', בקרת אקלים, בקרת שיוט, מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה, הגה מצופה עור וחישוקי "17 קלים. גרסת ה-1.4 ליטר כוללת בנוסף גם גג זכוכית פנוראמי, בתי מראות ופנסים אחוריים מושחרים, ספוילר אחורי וידית הילוכים מצופה עור.
המחיר של סקודה ראפיד ספייסבק לא השתנה בגרסת הבסיס, שתמשיך להימכר ב-109,990 שקל - הפעם עם מנוע 1.0 ליטר ולא 1.2 ליטר. הגרסה הבכירה (1.4 ליטר), לעומת זאת, התייקרה ב-2,000 שקל ומחירה יעמוד על 124,990 שקל.
לדגמי סקודה בישראל -
סקודה
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות