היצרנית הצרפתיה מציגה מנוע 1.2 ליטרים עם סיוע מיקרו-היברידי, בשידוך לתיבה כפולת מצמדים. יחידת ההנעה החדשה תחל את דרכה ברכבי הפנאי הקומפקטיים
מאת: רן סגל
פורסם 06.10.22
אחרי שבחודש שעבר הציגה היצרנית הצרפתית יחידת הנעה חשמלית חדשה לפיג'ו 308, 208 ול-DS3 המעודכנת, מציגה
פיג'ו כעת שדרוג מקיף למנוע ה"פיור טק" 3 צילינדרים, בנפח 1.2 ליטרים.
הגרסה המשופרת מחליפה את רצועת התזמון הטבולה בשרשרת ומוסיפה גם מערכת מיקרו-היברידית במתח של 48 וולט. ההספק עומד על 136 כ"ס (תוספת של 6 כ"ס) והמומנט נותר על 23.4 קג"מ. בפיג'ו מציינים כי הודות לתגבור החשמלי המומנט זמין בסל"ד נמוך יותר וצריכת הדלק השתפרה ב-15%. עוד מצהירה היצרנית כי היחידה המיקרו-היברידית מאפשרת כאן נסיעה חשמלית לגמרי למרחק של עד ק"מ אחד, במתווה עירוני.
את התיבה הפלנטרית עם 8 הילוכים תחליף תיבה רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, שתוכננה מראש להנעות היברידיות והיברידיות-נטענות. יחידת ההנעה החדשה תגיע קודם לרכבי הפנאי פיג'ו
3008 ול-
5008, ובהמשך גם לשאר דגמי היצרנית והקונצרן.
גם גרסאות הפלאג-אין של DS 4 הצעירה עברו עדכון קל, כאשר מערכת הניהול החשמלית עודכנה וטווח הנסיעה חשמלי קיבל תוספת של כ-4 ק"מ ועומד כעת על 62 ק"מ.
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות