קונצרן רנו הציג לפני כשנה מנוע 4 צילינדרים חדש בנפח 1.3 ליטר עם הספקים שבין 115 ל-160 כ"ס. המנוע, טורבו-בנזין, פותח בשיתף פעולה עם מרצדס והוצג לראשונה ברנו גרנד סניק החדשה (שאינה משווקת בישראל) והוא מוצע גם במרצדס A קלאס החדשה, שתנחת בישראל בשבוע הבא. כעת גם מותגי ניסאן ודאצ'יה יהנו מהמנוע החדש. ראשונים לקבל אותו הם רכבי הפנאי ניסאן קשקאי ודאצ'יה דאסטר.
ניסאן קשקאי
המנוע החדש מכונה בניסאן DIG-T. בניסאן קשקאי הוא יוצע בשתי וריאציות. האחת בהספק של 140 כ"ס ב-5,000 סל"ד עם מומנט של 24.4 קג"מ מ-1,600 סל"ד, והשניה בהספק של 160 כ"ס ב-5,000 סל"ד ועם מומנט העומד על 26.5 קג"מ. המנוע החדש בניסאן קשקאי ישודך לתיבת הילוכים ידנית בעלת 6 הילוכים והחל מחודש נובמבר תוצע תיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים - שתחליף את תיבת ההילוכים הרציפה. גרסת ה-160 כ"ס עם תיבה זו תספק מומנט גבוה יותר העומד על 27.5 קג"מ.
בניסאן מציינים כי המנוע החדש חסכוני ומזהם פחות מקודמו וכך גם עומד בתקני הזיהום יורו 6d החדשים ובנוסף תגובות המנוע מהירות יותר והוא פועל בצורה חלקה יותר ממנוע ה-1.2 ליטר. צריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 18.8 ק"מ לליטר (לגרסת 140 כ"ס, ידנית), זאת לעומת 17.8 ק"מ לליטר במנוע 1.2 ליטר (115 כ"ס, ידנית).
המנוע החדש בניסאן קשקאי יחליף את מנוע הבנזין בנפח 1.2 ליטר (115 כ"ס) בעל התיבה הרציפה המשווק בישראל. במקביל יחליף גם את גרסת ה-1.6 ליטר (163 כ"ס) בעלת התיבה הידנית שלא שווקה בארץ.
דאצ'יה דאסטר
בדאצ'יה, בדומה לרנו, המנוע יקרא TCe והוא יוצע בשני הספקים שונים מאלו של הקשקאי. הגרסה הראשונה בהספק של 130 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט העומד על 24.4 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד. הגרסה השנייה בהספק של 150 כ"ס ב-5,250 סל"ד ומומנט העומד על 25.5 קג"מ הזמינים מ-1,600 סל"ד. המנוע החדש יניע את הגלגלים הקדמיים ומאמצע 2019 יוצע גם בגרסת הנעה כפולה.
בנוסף למנוע החדש, הדאסטר יקבל גם מערכת מולטימדיה חדשה. המערכת החדשה תציע תגובות טובות יותר למגע, מערכת ניווט מהירה יותר ואפשרויות נוספות. בנוסף תהיינה גם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
לדגמי ניסאן בישראל - ניסאן
לדגמי דאצ'יה בישראל - דאצ'יה
פורסם לראשונה ב- 04.10.18
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות