סקודה אוקטביה החדשה זוכה לעניין רב בקרב הלקוחות מאז הגיעה לישראל לפני מספר חודשים, וכעת הגיעה הגרסה שפונה לקהל הלקוחות המסורתי של האוקטביה: נהגי המוניות. גרסאות הדיזל של האוקטביה המשפחתית יצוידו במנועים בנפח 1.6 ליטר בהספק של 104 כ"ס, ולמוניות ממהרות במיוחד תהיה גם אפשרות למנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק של 150 כ"ס. כל גרסאות הדיזל יוצעו ברמת הגימור הגבוהה Elegance, הכוללת בין היתר חישוקים קלים, פנסי ערפל, בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, מסך מולטימדיה ועוד.
המחירים של גרסאות הדיזל יתחילו ב-168,500 לגרסת ה-1,600 סמ"ק הידנית, ותמורת שדרוג לתיבת הילוכים כפולת מצמדים (DSG) יעלה המחיר ל-177,500 שקל. גרסת ה-2.0 ליטר דיזל תוצע רק עם תיבת ה-DSG במחיר של 208,990 שקל - לא פחות ולא יותר. נהגי המוניות, כמובן, ישלמו סכום נמוך משמעותית.
חובבי ביצועים שלא מתחום המוניות ישמחו לדעת על תחילת השיווק של סקודה אוקטביה בגרסת ה-1.8 ליטר טורבו, עם המנוע החדש שנמצא באודי A3 ובסיאט לאון. עם המנוע הזה מאיצה האוקטביה ל-100 קמ"ש בתוך 7.4 שניות קצרות, ואילו צריכת הדלק עומדת על 17.5 ק"מ לליטר בממוצע. גרסה זו תשווק אף היא ברמת הגימור Elegance בלבד, במחיר של 154,990 שקל. מי שלא יסתפק בכך יצטרך להמתין לגרסת ה-RS הספורטיבית של סקודה אוקטביה, שתגיע אלינו בתוך זמן קצר עם מנוע בהספק של 220 כ"ס.
וגם הראפיד מתעדכנתמתיחת הפנים הקלילה של סקודה ראפיד עושה אף היא דרכה לאולמות התצוגה. לאחר הביקורות הרבות על איכות החומרים שיפרה היצרנית את סביבת הנהג עם תוספת של גימורי כרום, שדרוג כפתורי השליטה על ההגה, החלפת הריפודים והכנסת שילובי צבעים חדשים לתא הנוסעים. גם כאן לא קופחו נהגי המוניות: הראפיד תוצע מעתה גם בגרסת דיזל חדשה עם מנוע בהספק צנוע של 90 כ"ס מנפח של 1,600 סמ"ק, במחיר שיעמוד על 144,990 שקל לנהג הפרטי - או 89,990 לנהג המונית.
לדגמי סקודה בישראל -
סקודה
פורסם לראשונה ב- 23.12.13
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות