לקראת ההתרחבות הצפויה של סגמנט הג'יפונים הקומפקטיים, עם הגעתם המתקרבת של רנו קפצ'ור, שברולט טראקס ושאר תואמי ניסאן ג'וק, פוזלים בסקודה אל פלח השוק של הג'יפונים המעט יותר גדולים ומצרפים להיצע מנועים גדולים וחזקים מאלו ששווקו עד היום. אל מנוע ה-1.2TSI המוכר (105 כ"ס) יצטרפו מנוע ה-1.4TSI (הנעה קדמית, 122 כ"ס) וה-1.8TSI הותיק, עם הנעה כפולה והספק של 153 כ"ס. מנוע הדיזל, שכבר מספר חודשים איננו משווק בפועל, יצא באופן רשמי מן ההיצע.
האם סקודה יטי יוכל סוף סוף לרדת לשטח? / צילומים: יתיר דוידוביץ, יצרןגרסת ה-1,400 סמ"ק משפרת את התאוצה ל-100 קמ"ש ב-1.4 שניות, ומציגה נתון צריכת דלק ממוצע של 15.1 ק"מ לליטר. גרסה זו תשווק עם תיבת ה-DSG כפולת המצמדים (7 הילוכים), ועם הנעה קדמית בלבד. המחירים יתחילו ב-151,500 שקל לרמת הגימור Ambition ויגיעו ל-161,500 לגרסת ה-Elegance.
גרסת ה-1,800 סמ"ק תוציא מהמחסן את המנוע הותיק, שנמכר כיום בדגמי הפאסאט והסופרב אך הוחלף במנוע מתקדם יותר בדגמים החדשים של הקונצרן - ובקרוב צפוי לפנות את מקומו לגמרי. ההספק במקרה של היטי עומד על 153 כ"ס, ובגרסה זו היטי ישווק עם הנעה כפולה ועם תיבת DSG בעלת 6 הילוכים. המחירים יתחילו ב-167,500 שקל לרמת הגימור Ambition ויגיעו ל-176,500 לגרסת ה-Elegance.
מתיחת פנים לסקודה ראפידפחות משנה חלפה מאז החל השיווק של סקודה ראפיד בעולם ו-4 חודשים בסך הכל עברו מאז הגעתה לישראל, אך היצרנית כבר החלה להתייחס לביקורות וביצעה מספר שיפורים נדרשים. חלק ניכר מהטענות הופנה כלפי תא הנוסעים הפשוט, שעומד במרכז השינויים הנוכחיים. גלגל ההגה הוחלף בגלגל חדש בעל 3 צלעות, שזכה גם לדיפונים חדשים (עור עם נגיעות כרום) ולסידור מחודש של מערך הכפתורים. הפלסטיקה הקשיחה והמחוספסת של תא הנוסעים הוחלפה בחומרים מעודנים יותר, כולל משטחי פלסטיק מבריק ואלומיניום מוברש, והריפודים עברו גם כן שדרוג מתבקש.
סקודה ראפיד. שיפורים מתבקשים באיכות החומריםנוסף על השיפורים בתא הנוסעים, מוסיפה היצרנית אופציה לפנסי קסנון וכן מנוע דיזל חדש בהספק של 90 כ"ס - שיוצע גם עם תיבת ה-DSG, ויעמיד נתוני צריכה מרשימים של 25.6 ק"מ לליטר. הגרסה המחודשת תחל להימכר באירופה בקרוב, כאשר גם לישראל היא צפויה להגיע בהמשך.
לדגמי סקודה בישראל -
סקודה
פורסם לראשונה ב- 09.07.13
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות