בסקירת המסירות של חודש יולי פירטנו באריכות על השפעתן של המכוניות המשפחתיות על כלל המכירות של היבואנים השונים, וכאילו כדי לחזק את דברינו נחתה בישראל
טויוטה קורולה החדשה ושינתה את מפת המכירות מהקצה אל הקצה. בחודש אוגוסט לבדו נמסרו כ- 2,000 קורולות מתוך סך המסירות הכולל של 3,180 מכוניות מתוצרת טויוטה. הנתון הזה מציב את טויוטה בראש טבלת המסירות החודשית. באופן מצטבר מסרה טויוטה 14,262 כלי רכב מתחילת השנה, שיפור 3.4% ביחס לשנה שעברה. נתוני המסירות של הקורולה מסקרנים במיוחד מאחר שבמקביל להצלחתה ניתן לראות ירידה דרסטית במכירות של המתחרות הישירות בקטגורית המשפחתיות, יונדאי ופורד. כאשר נחתו
יונדאי i35 ו
פורד פוקוס לפני שנתיים הן נחשבו למשפחתיות מתקדמות, מאובזרות וחסכוניות יחסית, אך הגעתן של משפחתיות חדשות ומתקדמות יותר, בדגש על הקורולה, מציבה אותן כרגע בצל ופוגעת במכירותיהן.
משפחתית חדשה בפחות מ-100,000?! זה אפשרי! לפרטים על פיג'ו 301 לחץ כאן
למעלה מימין, עם כיוון השעון: מאזדה 3 החדשה, מיצובישי ספייס סטאר, ניסאן ג'וק, טויוטה קורולהבמקום השני החודש, ובאופן מצטבר מתחילת השנה, נותרה קיה. החברה הקוריאנית מסרה 2,543 מכוניות באוגוסט ו-15,292 מתחילת שנה. השיפור ביחס לתקופה המקבילה אשתקד במקרה של קיה עומד על 8.7%. יונדאי, מלכת המכירות הבלתי מעורערת של השנה האחרונה ספגה ירידה משמעותית ביחס להצלחותיה השנה ובחודש אוגוסט היא מדורגת במקום השלישי בכמות המסירות. רק 2,374 מכוניות של יונדאי נמסרו באוגוסט לעומת 3,838 מכוניות שנמסרו ביולי. אך לא הכל שלילי ביונדאי: היצרן הקוריאני שומר על מקומו כיצרן המבוקש בישראל וממוקם במקום הראשון בסך המסירות המצטבר מתחילת השנה (24,672 כלי רכב) עם שיפור של 8.5% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה.
את המקום הרביעי בחישוב המצטבר מתחילת השנה תופסת פורד. היצרן האמריקאי / אירופאי מסר 10,179 כלי רכב מאז תחילת ינואר. העניין הוא שבמקרה של פורד מדובר בצניחה של 29.8% ביחס לשנה שעברה. בחישוב החודשי המצב מדכדך אף יותר מבחינתה של דלק מוטורס (יבואנית פורד לישראל). בחודש אוגוסט ניצבה פורד במקום העשירי עם 680 מסירות בלבד. במקום החמישי הכללי (וברביעי לחודש אוגוסט) מתמקמת סקודה שמציגה שיפור של 10.4% במסירות (8,775 רכבים עד כה השנה ו-1,175 החודש). במקום השישי ניצבת מאזדה. מאזדה מסרה מתחילת השנה 7,940 רכבים, שמשקפים ירידה של 11% במסירות. בחודש אוגוסט נמסרו רק 714 מכוניות של היצרן היפני מה שממקם אותו במקום התשיעי בחישוב החודשי. חשוב לציין שבתחילת אוקטובר תנחת בישראל מאזדה 3 החדשה. אנחנו צופים שנחיתתה תעורר זעזועים גדולים, לפחות כמו הזעזועים שאירעו לאחר נחיתת הקורולה.
רנו פלואנס. החשש מהתייקרות הדיזל סייע למכירותבמקום השביעי ניצבת ניסאן. לניסאן כרגע (טרם נחיתת ניסאן נוט החדשה) היצע דגמים מיושן כאשר רק הג'וק הקטן נחשב מודרני ומבוקש. מתחילת שנה מסרה ניסאן 7,721 מכוניות (עלייה של 9.1%). חודש אוגוסט כבר מציב את ניסאן במקום יותר ריאלי לאור המחסור במכונית משפחתית ובדגמים חדשים והיא מדורגת במקום ה-13 במסירות החודשיות (618 כלי רכב). רנו ניצבת במקום השמיני עם 7,199 מסירות במצטבר ו-1,070 החודש (זינוק של 47.9% ביחס לאשתקד). את העשירייה הראשונה סוגרות סוזוקי ופולקסווגן. סוזוקי מסרה 6,805 כלי רכב מתחילת השנה והחברה הגרמנית מסרה 6,185 חתיכות.
מחוץ לעשירייה הראשונה מרתק לראות מספר שינויים. מיצובישי (מקום 15 בטבלת המסירות המצטברת) ממשיכה בזינוק קדימה בזכות האאוטלנדר והספייס סטאר. 4,110 מכוניות נמסרו על ידה מתחילת השנה (קפיצה של 111.2%( ובחודש אוגוסט היא התמקמה במקום השביעי. סיטרואן ממשיכה בצמיחה המפתיעה עם זינוק של 28.1% במסירות השנתיות (5,184), נתון שממקם אותה על סף העשר הגדולות. גם אופל רושמת שיפור ניכר, 4,075 אופלים נמסרו השנה, ומקומה ה-16 בדירוג משקף עלייה של 50.5% במסירות.
רכבי היוקרה ממשיכים בצמיחה. אודי ניצבת במקום ה-19 עם 2,027 כלי רכב השנה (32.2% במסירות). אחריה ניצבת מרצדס עם שיפור של 77% במסירות (1,333 כלי רכב) וב.מ.וו עם 1,178 מסירות (עלייה של 19.1%).
פורסם לראשונה ב- 02.09.13
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות