מתחילת השנה, הנתונים נראים בערך אותו הדבר: יונדאי היא היצרנית שמוכרת הכי הרבה מכוניות בישראל, קיה ניצבת איתנה במקום השני ואחריהן נמצאות טויוטה, פורד, סקודה ומאזדה. בחודש החולף חלו מספר שינויים מעניינים בטבלת המסירות, במה שנראה כמו סיפתח לחודשים הלוהטים שצפויים בשוק הרכב הישראלי.
צמרת טבלת המסירות. למעלה מימין עם כיוון השעון: ניסאן מיקרה, יונדאי i35, רנו פלואנס, קיה פיקנטובמקום הראשון ניצבת כרגיל יונדאי, ששומרת על קצב של כ-3,000 מסירות בחודש. במקום השני ניצבת קיה, שבתקופה האחרונה השיקה מספר דגמים חשובים ובהם הסיד החדשה והקארנס - מה שתרם לעליה של כ-200 מסירות לעומת החודש הקודם. טויוטה ספגה ירידה חזקה אך עדיין נותרה במקום השלישי, ועם השקת הקורולה החדשה בקרוב המספרים ודאי ישתפרו; אך ההפתעה הגדולה היא פורד, שאיבדה כמעט מחצית מן המסירות וצנחה מהמקום הרביעי לתשיעי. סקודה ומאזדה רשמו אף הן ירידה, אך בחודשים הקרובים הן צפויות להשיק שני דגמים סופר-חשובים: מאזדה 3 החדשה וסקודה אוקטביה החדשה. נתונים חיוביים נרשמו אצל פיאט, שעלתה מהמקום ה-18 בחודש מאי למקום ה-14 בחודש יוני בזכות מסירות של 538 מכוניות. את רשימת היצרנים ה"עממיים" סוגרת סובארו עם כ-200 מסירות, וקצת מעליה ניצבות פיג'ו, סיטרואן, שברולט וסיאט.
מבין מכוניות היוקרה שומרת אודי על הבכורה, עם נתונים כמעט זהים לאלו של החודש הקודם. מיד אחריה מתמקמת ב.מ.וו, ואל המקום השלישי ירדה מרצדס. הרחק מאחורי 3 הגרמניות נמצאות לקסוס, קדילאק ואינפיניטי. גידול מפתיע רושמת לנדרובר, שמסרה בחודש החולף 40 מכוניות - לעומת מכונית אחת בלבד שנמסרה בחודש מאי. יש לציין כי הנתונים מדווחים על מסירות ולא על מכירות, כך שיכולה להיות השפעה של משלוחים ספציפיים שהגיעו לישראל.
בסוכניות של לנצ'יה וסאנגיונג נרשמה תנועת לקוחות דלילה במיוחד בחודש החולף, ומכונית אחת בלבד נמסרה בכל אחד מהמותגים. ביואיק מסרה 2 מכוניות, אבארט 5, ופורשה מסרה 7 מכוניות. 2 מכוניות מתוצרת פרארי עלו על כבישי ישראל בחודש החולף, יחד עם 4 מכוניות מתוצרת מזראטי.
פורסם לראשונה ב- 02.07.13
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות