אי שם בתחילת שנת 2000 נחת בישראל הדור הראשון של פורד פוקוס, ותוך זמן קצר הפך לרכב האירופאי הנמכר ביותר בשוק המקומי. 5 שנים מאוחר יותר הגיע ארצה הדור השני של המכונית וקצת אכזב; הוא עשה הכל יותר טוב, אבל חוסר מורגש בכוח מנוע הכתיר את הפוקוס היוצאת כ"עגלה", ופגע בשמה הטוב של המשפחתית המצטיינת. כיום, 6 שנים מאוחר יותר, נפתח בישראל השיווק של הדור השלישי של המכונית – ונראה שהפעם לא יגיעו תלונות על חולשת המנוע.
[לעמוד הדגם בקטלוג iCar: פורד פוקוס - רכב חדש]
פורד פוקוס סדאן בצבע כסוף-ליסינג. בתמונה העליונה - גרסת ההאצ'בק / צילומים: יצרן
פורד פוקוס החדשה מגיעה לישראל בסימן 3 (והפעם אין קשר למאזדה): 3 תצורות מרכב, 3 מנועים, 3 תיבות הילוכים ו-3 רמות גימור. בשלישייה הראשונה אין הפתעות. פורד פוקוס תימכר בארץ בתצורת הסדאן הפופולארית, בתצורת האצ'בק 5 דלתות וגם בתצורת סטיישן ("טורר", בלשון היבואן). לאור הצלחתה של פורד פוקוס סטיישן הקודמת, לפחות עד שהופיעה יונדאי i30CW, מאמינים אנשי היבואן כי ניתן יהיה לכבוש את טבלת מכירות הסטיישנים בעזרת הפוקוס החדשה, שתוצע במחיר זהה לזה של גרסת הסדאן.
שלישיית המנועים נפתחת במנוע 1.6 חדש, חזק בהרבה מזה שהכרנו בפוקוס היוצאת. מנוע זה מנפק 125 כ"ס ב-6,300 סל"ד, ומזניק את גרסת הסדאן האוטומטית מ-0 ל-100 בתוך 11.8 שניות קצרות. המנוע החזק יותר, בנפח 2.0 ליטרים, מנפק 170 כ"ס (!), ומאיץ את הפוקוס סדאן ל-100 קמ"ש בתוך 9 שניות בלבד. המחיר של גרסה זו אטרקטיבי במיוחד, ויעמוד על 126,000 שקל – בסך הכל 6,000 שקל יותר מה-1.6 המקבילה. בפסגת ההיצע ניצב מנוע טורבו-בנזין מסדרת "EccoBoost", גם הוא בנפח 1.6 ליטר. מנוע זה, המשודך לתיבה ידנית בלבד, מנפק 180 כ"ס ומשלים את המיאוץ ל-100 בתוך 7.9 שניות. המחיר: 149,900 שקל.
פורד פוקוס סטיישן. "בלי אסוציאציות של ארגז כלים וסולם", אמר יואב חפץ, סמנכ"ל דלק מוטורס
באגף תיבות ההילוכים ניתן למצוא את התיבה הידנית המסורתית, בעלת 5 יחסי העברה, המוצעת עם המנוע הבסיסי בלבד. הילוך אחד נוסף יופיע בתיבה הידנית של גרסת הטורבו, אך החידוש המשמעותי הוא בתיבה האוטומטית, המוכרת מדגמי המונדיאו וה-S מקס. מדובר בתיבה רובוטית בעלת שני מצמדים מדגם ה"PowerShift" הפועלת באופן דומה לזה של תיבת ה-DSG המוצלחת לבית פולקסווגן. תיבה זו תשודך למנועי ה-1,600 הבסיסיים וכן למנועי ה-2.0 ליטר.
תא הנוסעים נראה מוכר? זה בגלל הקרבה המשפחתית לפורד פיאסטה
לסיום, פורד פוקוס החדשה תוצע ב-3 רמות גימור, כאשר כבר בגרסת ה-Trend הבסיסית נרשם אבזור נדיב: מערכת שמע נשלטת מההגה עם הפעלה קולית (באנגלית בלבד), דיבורית בלוטות', בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה ופנסי ערפל קדמיים. גרסת ה-Sport היקרה יותר מציעה בנוסף חישוקים קלים, מערכת שמע מתקדמת מתוצרת Sony בעלת 9 רמקולים, מסך מולטימדיה ומערכת בקרת שיוט. במפרט של גרסת ה-Titanium הבכירה ניתן למצוא גם מראות מתקפלות חשמלית, מפתח חכם לכניסה ולהנעה, מערכת "עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה (בגרסת הטורבו בלבד) ומערכת עזר לחניה כאופציה בתוספת תשלום.
סמנכ"ל השיווק של "דלק מוטורס", יואב חפץ, אמר בראיון ל-iCar כי ההזמנות ייפתחו בימים הקרובים, ומשלוח ראשון של מכוניות צפוי להגיע לישראל בשבוע השלישי של חודש ספטמבר. בסוף השבוע הקרוב צפויה דלק מוטורס לצאת בקמפיין פרסומי ענק להחדרת המכונית.
מבחן דרכים ראשון על פורד פוקוס החדשה יתפרסם כאן בקרוב.
לדגמי פורד בישראל - פורד
פורסם לראשונה ב- 30.08.11
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות