רן סגל
יונדאי פרסמה את התוכנית האסטרטגית לשנים 2025-2020. במסגרת התוכנית מציינים ביונדאי כי המטרה היא למצב את המותג כאחד ממובילי שוק הרכב הגלובלי, לשפר את הרווחיות בתחום מנועי הבעירה הפנימית ולהוביל בתחום חשמול הרכבים. בתוכנית יושם דגש על שני עקרונות מרכזיים. האחד הוא ייצור כלי רכב חכמים ותחבורה מתקדמת והשני הוא מיצוב יונדאי כספק שירותי תחבורה חכמה.
כלי רכבים מתקדמים וחכמים
תחום אמצעי התחבורה החכמה יכלול מנעד רחב של מוצרים מעבר למכוניות. כך מתכננת יונדאי להשקיע בתחבורה עירונית מעופפת (UAM – Urban Air Mobility) ולפתח רכב מעופף אישי (PAV – Personal Air Vehicle), רכב אוטונומי ורובוטים בעלי אינטיליגנציה מלאכותית.
התוכנית כוללת יעדים לצמיחה עקבית תוך שיפור היעילות המבנית. כך למשל תשקיע יונדאי בחווית המשתמש, בשירותים מקוונים ובשיפור הבטיחות ויכולות הנהיגה האוטונומית. לדברי יונדאי מערכת אוטונומיות בדרגה 2 ו-3 יוצעו בכל קו הדגמים עד 2025. כמו כן תפתח יונדאי פלטפורמה לנהיגה אוטונומית מלאה עד 2022 כאשר הייצור מתוכנן לשנת 2024.
בנוסף, תפותח פלטפורמה חדשה לרכב חשמלי שתסייע גם בהפחתת העלויות והיא תוצג ב-2024. במקביל לכך הוצב יעד מכירות שנתיות של 670,000 כלי רכב חשמליים (מתוכם 110,000 כלי רכב מונעים בתא-דלק) על-מנת להיות אחת משלוש יצרניות הרכב החשמלי הגדולות בעולם.
ביונדאי מציינים כי עד שנת 2030 הם יציעו בשווקים הגדולים (קוריאה, ארה"ב, סין ואירופה) אופציה להנעה חשמלית ברוב הדגמים החדשים ואילו עד 2035 יעשו זאת גם בשווקים מתפתחים (כמו הודו וברזיל). מותג ג'נסיס ישיק ב-2021 את הדגם החשמלי הראשון שלו ועד 2024 ירחיב את היצע הדגמים החשמליים. מותג N הספורטיבי ישיק גם רכבי פנאי חזקים ודגמים חשמליים ספורטיביים.
שירותי תחבורה חכמה
תחום שירותי התחבורה החכמה הוא תחום חדש יחסית ליונדאי אך גם בו מתכננת יונדאי להשקיע. ביונדאי מציינים כי יורחבו שירותי האונליין המאפשרים קבלת מימון, ביטוח, תיאום הגעה למרכז שירות וטעינת רכבים – זאת לצד פיתוח פלטפורמת ניידות חכמה אשר תנתח מידע מהרכב והסביבה כך שתוכל להציע ללקוח שירותים בהתאמה אישית הכוללים גם שירותי משלוח, קניות, בידור ועוד.
התוכנית האסטרטגית כוללת גם מיקוד בשווקים מסויימים. כך למשל בארה"ב שירותי שיתוף המכוניות וה-RoboTaxi יגיעו לביצוע מסחרי לקראת בואה של המכונית האוטונומית בדרגה 4 או יותר. בקוריאה, אסיה ואוסטרליה יונדאי תיצור שותפויות עם מפעילים מקומיים של מכוניות משותפות. באירופה ורוסיה, בה תחום זה מפותח יותר, יונדאי תתמקד בעסקים המשלבים מוצרים והספקת שירותים.
הנקודה הכלכלית
על מנת לעמוד ביעדים אותם הציבה יונדאי, היא מתכננת להשקיע מעל 51.5 מיליארד דולר במחקר ופיתוח של טכנולוגיות חדשות עד שנת 2025. כשני שליש מהסכום יושקע בשיפור המוצרים הקיימים והגברת התחרותיות בעוד כשליש יושקע בטכנולוגיות עתידיות הכוללת הנעות חשמל, נהיגה אוטונומית, אינטיליגנציה מלאכותית, רובוטיקה, רכב אישי מעופף ותחומי אנרגיה חדשים.
מטרה נוספת היא הגעה לרווח תפעולי של 8% (שיפור של אחוז נוסף לעומת היעד הקודם לשנת 2022) והגעה לנתח שוק גלובאלי של 5% - מדובר בשיפור של קצת יותר מ-1% לעומת מצבה נכון לשנת 2018. יחד עם זאת תרכוש יונדאי בחזרה מעל 253 מיליון דולר של מניות בפברואר 2020 על-מנת לחזק את ערך החברה בקרב בעלי המניות והמשקיעים ולספק שקיפות גבוהה יותר.
הנקודה הישראלית
נכון לסוף נובמבר 2019 יונדאי היא מובילת טבלת המכירות. בשנה בה שוק הרכב התכווץ ב-5.3% יונדאי הגדילה מכירותיה ב-4% ומסרה ב-11 חודשים כמות של 39,825 כלי רכב – ועד סוף השנה תשבור יונדאי שיא מכירות למותג בישראל מאז ומעולם ותחצה כמובן את רף 40,000 הרכבים בשנה. את שנת 2018 סיימה יונדאי ישראל עם נתח שוק של 7.2% (38,423 רכבים) מסך מכירות יונדאי באירופה.
לדגמי יונדאי בישראל – יונדאי
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות