היה איזה יום, שכנראה במטה מרצדס התפוצץ בלון שהכיל המון המון תגי AMG. מאז אותו יום, נראה שהיצרנית החליטה לשייך את שמה של AMG, שהייתה פעם סדנת שיפורים קטנה והפכה למחלקת הביצועים הביתית, במידה כזו או אחרת כל דגם שעונד את הכוכב המשולש. כך קרה שנולדה לה רמת הגימור "AMG" וכעת מסתובבות על כבישי העולם מכוניות כמו A180 AMG, או אפילו C220d AMG, הגם שאין להן ולו קשר רופף להתנהגות ספורטיבית במיוחד או ביצועים יוצאי דופן ביחס לאחיהם האחרים. דבר שפעם היה נחשב לצלם בהיכל.
אז מרצדס החליטה, "בואו נוסיף את המילה 'ספורט'. אז כולם בטוח יבינו שהכוונה היא לדגמים ספורטיביים ביחס לאחרים". זאת הייתה תחילתם של דגמי ה-AMG Sport, שהתברגו שלב אחד מתחת לדגמי ה-AMG האימתניים שייחודם (לפחות באשר לשם) הוא מספר בעל שתי ספרות בלבד. ובכן, לא. לא כולם הבינו. יתרה מזו, נוצר מצב שבו חיים זה לצד זה דגמים כמו C400 AMG שהיא גרסה "רגילה" עם עיצוב ספורטיבי ו-C450 AMG Sport שהיא גרסה ספורטיבית אמיתית. מגוון הדגמים אמנם צימצם את הפער בין הדגמים השונים, אבל הוא לא הבליט מספיק את דגמי ה-AMG ה"אמיתיים".
לכן החליטה מרצדס לגנוז את כל רעיון ה-AMG Sport ולבחור בשיטה בה השתמשה בדגמי ה-AMG של ה-S קלאס (שיטה שהצליחה די יפה, אז לא ממש ברור למה היא לא בחרה בה מוקדם יותר). כלומר - שני דגמים, שניהם AMG, שניהם בעלי מספר דו ספרתי בלבד, ושניהם מציעים רמת ביצועים שונה.
מרצדס E43 AMG. באה לעזור לה
ועכשיו לתכלס. מרצדס משיקה היום את ה-C43AMG ו-E43 AMG, שיצטרפו ל-SLC 43AMG, מחליפה ה-SLK, שהושקה לפני מספר חודשים.
מרצדס C43 AMG מושקת בשלב זה רק במרכב קופה וקבריו, היות וגרסת הסדאן כבר משווקת תחת השם הישן - C450 AMG, שם שככל הנראה ייגנז בעתיד הקרוב. המנוע של ה-C43 קופה יהיה אותו אחד שמניע את ה-C450 סדאן - V6 בנפח 3.0 ליטרים, כפול מגדשים, שמשחרר 367 כוחות סוס ו-53 קג"מ אל כל ארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית עם תשעה (!) יחסי העברה.
מרצדס C43 AMG. תגיע גם בגרסת גג נפתח
אחותה הקטנה של ה-C63 AMG תאיץ למאה קמ"ש תוך 4.7 שניות, ותקבל שלל צעצועי AMG שיעזרו לה לתלוש לכם את הפרצוף במסלול. צעצועים כמו בלמים גדולים יותר בקוטר 360 מ"מ מלפנים ו-320 מ"מ מאחור, בורר מצבי נהיגה, בולמים אדפטיביים, וסרנים שפותחו במיוחד עבור הדגם עם רכיב שנקרא elastokinematics שתוכנן להיות קשיח יותר מבעבר והותאם במיוחד עבור נהיגה דינאמית.
מרצדס E43 AMG. גם תא הנוסעים מקבל את הטיפול המחייב
ה-E43 AMG תעשה שימוש בגרסה של המנוע של ה-C, ששופרה ל-401 כ"ס, ונותרה עם אותם 53 קג"מ של מומנט. גם פה התיבה היא אוטומטית עם תשעה הילוכים וגם פה ההנעה היא כפולה עם 69% שעוברים לגלגלים האחוריים כאשר התוצאה היא קיזוז של עשירית שניה מהתאוצה למאה קמ"ש (אילולא המשקל, היו כנראה מקוזזות יותר עשיריות).
מרצדס C43 AMG. סרנים עם elastokinematics
גם כאן מקבלת האחות השפויה לבית משפחת AMG מספר כלים נוספים שיעזו לה להילחם ב-S6 של אודי וגרסת M Performance של ב.מ.וו סדרה 5 כשזו תצא לאוויר העולם. הארסנל של ה-E43 מגיע עם מתלי אוויר שיאפשרו לה מנעד רחב יותר של קשיחויות מרכב מאשר בבולמי זעזועים אדפטיביים רגילים, בורר מצבי נהיגה ועוד.
לדגמי מרצדס בישראל -
מרצדס
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות