מרצדס חושפת דור חדש, רביעי במספר, של המשפחתית הקומפקטית מרצדס A קלאס, עם יותר קשר למכוניות הסאלון של מרצדס ופחות דמיון ליתר המתחרות בקטגוריית המשפחתיות. בתפריט: מימדים גדולים יותר, מנועים חדשים לחלוטין, מערכות בטיחות מתקדמות וגם מערכת מולטימדיה חדשה שמסוגלת "לדבר" עם הנהג וגם ללמוד את העדפותיו.
מרצדס A קלאס החדשה מציגה את שפת העיצוב החדשה של מרצדס, זו שכבר ראינו ב-CLS החדשה שנחשפה לא מזמן. פנסי החזית קיבלו זוויות מחודדות בהתאם, למכסה המנוע נוצר שיפוע חד והגריל התחתון קיבל מבנה שמדגיש את היציבה הנמוכה והרחבה של הרכב. מהצד ומאחור היא נראית קצת יותר משפחתית באופי, אבל עדיין משדרת יוקרה. על פי מרצדס, ל-A קלאס יש את מקדם הגרר הטוב בקטגוריה - 0.25 בלבד.
ומה מבחינת המימדים? האורך עומד על 441.9 ס"מ, תוספת משמעותית של 12 ס"מ לעומת הדור הקודם. מתוכם נוספו 3 ס"מ לבסיס הגלגלים, שצמח ל-272.9 ס"מ - נתון מכובד עבור משפחתית קומפקטית. הרוחב גדל בכ-2 ס"מ ל-179.6 ס"מ, ואילו לגובה נוספו מילימטרים בודדים והוא כעת עומד על 144 ס"מ. נפח תא המטען גדל ב-29 ליטרים ל-370 ליטרים בסך הכל.
מבפנים
בהתאם לגידול במימדים, מרצדס מבטיחה שיפור בכל מדדי המרווח הפנימי - וגם מכריזה כי בדור החדש יהיה קל יותר להיכנס ולצאת מהרכב, והנהג יהנה גם משדה ראיה טוב יותר. סביבת הנהג היא אולי השדרוג המשמעותי ביותר שעברה ה-A קלאס, עם צמד מסכי ענק בגודל של 10 ורבע אינץ' כל אחד (ניתן גם להחליף אחד מהם או את שניהם במסך 7 אינץ'). המסכים מתפקדים כלוח המחוונים של הרכב ומציגים גם את מערכות המדיה, הניווט, הטלפון ועוד.
פתחי המיזוג, שמזכירים מנוע של מטוס, נשמרו מהדור הקודם של ה-A. כמו במרצדס S קלאס, נוספו משטחי מגע קטנים על ההגה (א-לה מכשירי בלאקברי) ואילו השליטה על בקרת השיוט עברה מהמנוף מאחור אל גלגל ההגה עצמו. משטח המגע המרכזי, מימין לנהג, הפך לאופציה בלבד.
מרצדס מדווחת גם על שורה של אביזרים ופיצ'רים שהצטרפו ל-A קלאס ממכוניות יקרות יותר, כמו מושבים עם חימום ועיסוי, תאורת אווירה עם 64 גוונים, תאורת לד אדפטיבית המסוגלת להאיר חלקים שונים מהכביש בעוצמת תאורה משתנה ועוד.
טכנולוגיה
באופן מעניין, מרצדס בחרה דווקא ב-A קלאס כדי להציג את מערך המולטימדיה החדש שלה - ה-MBUX. מדובר במערכת הפעלה שנועדה לשפר את חווית המשתמש ולהתאים אישית כמעט כל פונקציה שהיא, כאשר הפיצ'ר המעניין ביותר הוא ההפעלה הקולית שאמורה לשלוט בכל מערכות הרכב, ומופעלת על ידי הקריאה "היי מרצדס" (בדומה לסירי של אפל או "אוקיי גוגל" של אנדרואיד).
על פי מרצדס, המערכת אמורה לפתח "קשר רגשי בין הרכב, הנהג והנוסעים", וללמוד את העדפות הנהגים השונים. המערכת מופעלת באמצעות שני המסכים ומשטח המגע, כאשר ישנה אופציה גם לתצוגה עילית על גבי השמשה הקדמית.
בתחום הבטיחות מציגה ה-A קלאס מספר מערכות "סמי אוטונומיות", שגם הן מגיעות מדגמים יקרים יותר של החברה. בקרת השיוט האדפטיבית אמורה כמובן לשמור על המרחק מהרכב מלפנים, אך היא גם יודעת להתאים את מהירות הנסיעה בצמתים, מחלפים וכיכרות. בלימת החירום האוטונומית כוללת גם פונקציה של התחמקות לנתיב סמוך במידת הצורך, ובנוסף תוצע גם מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה.
צפייה בתוכן מרצדס A קלאס החדשה נחשפה
מנועים
מרצדס A קלאס החדשה תצוייד בליין חדש של מנועי 4 צילינדרים, כולם מוגדשי טורבו כמובן. המנוע הבסיסי, בגרסת ה-A200, פותח בשיתוף עם רנו. הוא יהיה בנפח של 1,330 סמ"ק ויציע הספק של 163 כוחות סוס ב-5,500 סל"ד עם מומנט של 25.5 קג"מ ב-1,620 סל"ד. הוא ישודך לתיבת הילוכים ידנית או לתיבה רובוטית כפולת מצמדים עם 7 הילוכים, שאיתה תאיץ המרצדס ל-100 קמ"ש בתוך 8 שניות בדרך למהירות מרבית של 225 קמ"ש. בזכות טכנולוגיה של ניתוק צילינדרים בשיוט, משיגה ה-A200 צריכת דלק של 19.6 ק"מ לליטר.
גרסת ה-A250 מציעה נפח של 2,000 סמ"ק והספק של 224 כ"ס ב-5,500 סל"ד. המומנט עומד כאן על 35.7 קג"מ שמתקבלים כבר ב-1,800 סל"ד, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.2 שניות וצריכת הדלק הממוצעת היא 16.6 ק"מ לליטר. בנוסף תוצע גם גרסת דיזל עם מנוע 1.5 ליטר בהספק של 116 כ"ס.
חלק מהגרסאות יוצעו עם הנעה כפולה חדשה, וכאופציה ניתן יהיה לבחור גם בבולמי זעזועים אדפטיביים עם 4 מצבי נהיגה.
מתי אצלנו?
מרצדס A קלאס תיחשף לקהל הרכב בתערוכת הרכב של ז'נבה, כאשר מיד לאחר מכן יחלו המכירות ברחבי העולם. מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, נמסר כי ה-A קלאס החדשה תגיע לישראל בסביבות יוני-יולי 2018.