בקצרה:
- מרצדס A קלאס מתייקרת בעשרות אלפי שקלים
- קיבלה עדכון עיצובי זניח ומערכת היברידית-קלה
- בתוך 5 שנים התייקר המחיר ב-80 אלף שקלים
מרצדס A קלאס המחודשת הגיעה לישראל, עם מספר עדכונים קלים - ואחד משמעותי הרבה יותר, בשורת המחיר. מרצדס A180 בסיסית תימכר מעתה במחיר כניסה של 310 אלף שקלים, עליה של 60 אלף שקל לעומת מחירה הקודם ושל 80 אלף לעומת מחירה המקורי ב-2018.
השינוי המשמעותי הוא מערכת היברידית קלה (48V) שאמורה לסייע להפחתת פליטת המזהמים וצריכת הדלק, אך ללא שינוי בהספק. גרסת הבסיס שתשווק כאן היא ה-A180 עם 136 כ"ס ממנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.3 ליטר, בחיבור לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך כעת 9.2 שניות, 0.4 שניות יותר מה-A180 היוצאת, בין היתר בשל עליית משקל של 75 ק"ג.
בספטמבר תנחית כאן מרצדס גם את ה-A250e ההיברידית-נטענת. השינויים בה כוללים מעט יותר כוח ממנוע 1.3 ליטר בנזין-מוגדש (163 כ"ס, 3+) ומהמנוע החשמלי (109 כ"ס, 7+) אבל ללא שינוי בהספק המשולב (218 כ"ס), גודל המצברים (15.6 קוט"ש) או טווח הנסיעה החשמלי (כ-70 ק"מ).
גם ה-A35 AMG (שתעלה 530 אלף שקל) מקבלת מערכת היברידית קלה, וגם במקרה שלה ללא שינוי בהספק מנוע הבנזין המוגדש - 2.0 ליטר (306 כ"ס), בשידוך לתיבת שמונה הילוכים כפולת-מצמד (שבעה בעבר), והנעה כפולה-קבועה. הביצועים נותרו זהים - 4.7 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מרביים.
ה-A45s הקיצונית (ב-650 אלף שקל) נותרה ללא שינוי, עדיין עם 421 כ"ס ממנוע בנזין מוגדש של AMG (מכונה M139) עם תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד והנעה כפולה-קבועה עם דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור. גם הביצועים ללא שינוי: 3.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-270 קמ"ש מרביים.
השינויים העיצוביים כמעט ובלתי מורגשים. בסביבת הנהג יש מסך מגע בגודל "10.25 כציוד תקני ("7 בעבר) בעוד לוח המחוונים נותר כבעבר בגרסת הבסיס ("7) וגדול ב-A180 הבכירה ("10.25). כציוד תקני נוסף כיוון חשמלי גם למושב נוסע, אבל בקרת האקלים היא עדיין חד אזורית ללא פתחים נפרדים ליושבים מאחור. גם מערך הבטיחות שודרג והוא כולל כעת כציוד תקני גם שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת.
פורסם לראשונה ב- 21.06.23
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות