אחרי שחשפה בסוף השבוע האחרון את גרסת הקופה של מרצדס C קלאס החדשה, חושפת היום היצרנית הגרמניה את גרסת הפסיכו-ספורט שלה - קבלו את מרצדס C63 AMG קופה החדשה במלוא הדרה. וזה חתיכת הדר שיש לה.
מרצדס C63 AMG קופה. הרבה מאוד הדר
נתחיל בעיקר. את מכונת המלחמה הזו מניעה יחידה עם הספק של פצצת אטום קטנה. מנוע ה-V8 כפול המגדשים דוחס 3,982 סמ"ק של תערוכת בנזין-אוויר ויורה לא פחות מ-476 כוחות סוס ו-66.3 קג"מ של מומנט שעוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבה רובוטית כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים. זה אגב, קורה בגרסה ה"חלשה", ה"בסיסית", זו שאחרי השם שלה אין את האות S. בגרסה החזקה אותו מנוע מפיק 510 כוחות סוס והמומנט מטפס ל-71.4 קג"מ. כי למה לא. טווח הסל"ד בו מופקים הנתונים האלה זהה בין הגרסאות – ההספק מושג בין 5,500 ל- 6,250 סל"ד והמומנט יגיע בין 1,750 ל-4,500 סל"ד נמוכים במיוחד.
ואיך הביצועים? אלא אם כן אתםם רגילים למטוסי קרב, אפשר להגיד בבטחון שלא תרגישו מחסור בכח. 4 שניות מאפס למאה קמ"ש בגרסה הרגילה או 3.9 שניות בגרסת S ו-250 קמ"ש מרביים בשתיהן. אם אתם כן רגילים למטוסי קרב, מרצדס תציע גם את חבילת AMG driver's Package שתביא את המהירות המרבית ל-290 קמ"ש הרבה פחות שפויים.
מרצדס C63 AMG קופה. פחות מ-4 שניות למהירות תלת ספרתית
אבל המנוע הוא לא הדבר היחיד שעבר כאן מקצה שיפורים יסודי. גם מערכת המתלים, ההיגוי והבלמים תוכננו במיוחד או כוילו מחדש עבור ה-C63 AMG קופה. יש כאן בולמי זעזועים אדפטיביים, תושבות מנוע בעלות קשיחות משתנה, דיפרנציאל מכאני מוגבל החלקה ובקרת האחיזה עם שלוש רמות התערבות שכוללת גם – לשמחתם של החולגנים – ניתוק מחולט.
בניגוד לדורות הקודמים של דגמי מרצדס, שם עיצוב דגמי ה-AMG היה ייחודי להם, במבט ראשון עיצובה של ה-C63 AMG קופה החדשה פחות יוצא דופן. הסיבה היא שכיום מרצדס מציעה חבילות עיצוב AMG גם לגרסאות הרגילות, מה שגורם לגרסאות הקצה להראות פחות אקסקלוסיביות מאחיותיהן שזכו לאיפור גרידא. אך בבחינה יותר מעמיקה מסתבר שהאמת לא יכולה להיות רחוקה יותר מהאמירה הזו.
מרצדס C63 AMG קופה. העיצוב לא מאוד שונה. או שמא?
מרצדס C63 AMG קופה החדשה חולקת עם אחותה ה"עממית" רק את הגג, הדלתות ומכסה תא המטען. הגרסה של AMG מתהדרת במכסה מנוע ארוך יותר ב-6 ס"מ עם שתי "בליטות כח" שנעות לאורכו ומפסקי סרנים רחבים יותר שדרשו את הרחבת כל ארבע הכנפיים והפכו אותה לרחבה יותר ב-64 מ"מ מלפנים ו-66 מ"מ מאחור. רוחב המודגש עוד יותר בעזרת פתח היניקה העצום שתופס כמעט את כל הפגוש הקדמי.
מרצדס תשיק את ה-C63 AMG קופה באופן רשמי בתערוכת פרנקפורט שתיערך ב-15 לספטמבר ואז היא תתחיל לעשות המון כאב ראש לב.מ.וו M4 שמסתפקת בליטר אחד ו-45 כוחות סוס פחות מהמרצדס, אך מציגה נתון תאוצה שאיטי רק בעשירית שניה. בינתיים הגיעה לישראל גרסת הסדאן ה"ממש-מעט-יותר-שפויה" של ה-C63 AMG ומחירה עומד על 715,000 שקל.
לדגמי מרצדס בישראל -
מרצדס
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות