דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס C קלאס החדשה נחשפה

Getting your Trinity Audio player ready...

מרצדס חושפת את הדור החמישי והחדש של ה-C קלאס – הדגם הנמכר ביותר של מרצדס בשנים האחרונות עם מעל 2.5 מיליון יחידות. כמצופה, הדור החדש של רכב המנהלים כולל מספר טכנולוגיות חדשות שהגיעו היישר מה-S קלאס. מהיבואנית כלמוביל נמסר כי הדגם יגיע ארצה ברבעון השלישי של 2021.

מרצדס C קלאס

עיצוב ומידות

מרצדס C קלאס נחשפה בשתי תצורות – סדאן וסטיישן, שפחות רלוונטית לשוק הישראלי. החזית החדשה ממשיכה את קו העיצוב הנוכחי של מרצדס, שהחל כאמור ב-CLS בשנת 2018. החזית עם גריל טרפזי משהו וסבכת היהלומים יחד עם הפגוש הקדמי המעוצב בעל צמד כונסי אוויר מדומים מזכירים את החזית של מרצדס E קלאס שלאחר מתיחת הפנים.

מרצדס C קלאס

מהצד נפגוש בפרופיל ספורטיבי עם מכסה מנוע ארוך ותא מטען קצר יחסית, יציבה נמוכה וחישוקי 17 עד 19 אינץ' חדשים. מאחור יחידות התאורה מיישרות קו עם דגמי מרצדס נוספים כגון ה-GLA וכמובן ה-S קלאס.

השינוי הבולט נמצא בתוך תא הנוסעים, כאשר הוא שואל כמה מאפיינים מה-S קלאס. הבולט שבהם הוא מסך המולטימדיה האנכי במרכז הדשבורד, הגה בעיצוב הקיים גם ב-S קלאס ובמקום פתחי מיזוג בצורת טורבינה או מרובעים כפי שפגשנו ב-S וב-GLE, ב-C קלאס החדשה הם עגלגלים יותר ומזכירים בעיצובם כוונת של כלי נשק.

מידותיה של ה-C קלאס החדשה צמחו כמעט בכל כיוון לעומת הדור הנוכחי. אורכה עומד על 475.1 ס"מ (ארוכה ב-6.5 ס"מ), רוחבה עומד על 182.0 ס"מ (רחבה ב-1 ס"מ), גובהה עומד על 143.8 ס"מ (נמוכה ב-0.9 ס"מ), בסיס הגלגלים עומד על 286.5 ס"מ (ארוך ב-2.5 ס"מ). נפח תא המטען נותר זהה ועומד על 455 ליטרים.

מרצדס C קלאס

יחידות הנעה

מרצדסC  קלאס החדשה תציע שני מנועי טורבו בנזין ומנוע דיזל אחד, כאשר לכולם מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט ותיבה אוטומטית עם 9 הילוכים.

גרסת C180 תוצע עם מנוע בנפח 1.5 ליטרים עם 170 כ"ס ו-25.5 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.6 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.8-16.1 ק"מ לליטר (בתקן WLTP, תלוי רמת גימור).

לגרסת ה-C200 מנוע בנפח זהה אך ההספק עומד על 204 כ"ס ו-30.6 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומד על 13.8-15.8 ק"מ לליטר. לגרסה זו גם אפשרות להנעה כפולה שמקזזת 2 עשיריות בההאצה ל-100 קמ"ש.

ל-C300 מנוע בנפח 2.0 ליטרים בהספק של 258 כ"ס ו-40.7 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 13.5-16.1 ק"מ לליטר. גם לגרסה זו אפשרות להנעה כפולה.

מרצדס C קלאס

בנוסף יוצע מנוע דיזל בנפח 2.0 ליטרים כאשר בגרסת C220d הספקו עומד על 200 כ"ס ו-44.8 קג"מ, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 17.8-20.4 ק"מ לליטר.

לגרסת ה-C300d הספק של 265 כ"ס ו-56 קג"מ, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות וצריכת הדלק המשולבת עומדת על 17.8-20 ק"מ לליטר.

יחידת ההנעה המעניינת ביותר היא גרסת הפלאג-אין הייבריד החדשה, המאפשרת עד 100 ק"מ של נהיגה חשמלית (בתקן WLTP). לגרסה זו מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים ומנוע חשמלי בעל סוללה בגודל 25.4 קווט"ש הניתנת לטעינה מהירה ב-30 דקות בלבד. נסיעה חשמלית תתאפשר עד למהירות של 140 קמ"ש.

מבחינת התנהגות הכביש מאפשרת מרצדס לצייד את ה-C קלאס במערכת היגוי לגלגלים האחוריים, ממש כמו ב-S קלאס, המסובבים אותם עד לזווית של 2.5 מעלות. במהירות נמוכה הגלגלים פונים נגד כיוון הפניית ההגה כך שרדיוס הסיבוב התקצר ב-43 ס"מ ובמהירות גבוהה הגלגלים פונים עם כיוון הפניית ההגה לשיפור אחיזה הכביש.

מרצדס C קלאס

אבזור ובטיחות

עיקר הטכנולוגיה נמצאת בתוך תא הנוסעים עם רשימת אבזור ארוכה מאוד, ונציין כאן כמה אמצעים מעניינים. ל-C קלאס החדשה לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' או 12.3" אופציונלי ומערכת מולטימדיה MBUX עדכנית הקיימת גם ב-S קלאס החדשה. המסך אנכי ואינו משולב עוד עם לוח המחוונים, והוא מגיע בגדלים של 9.5 או 11.9 אינץ'.

למערכת החדשה מספר פרופילי נהג וכניסה אליהם מתבצעת באמצעות קורא טביעת אצבע. כמו כן עדכונים יתקבלו Over The Air וישנן מגוון פקודות קוליות משופרות ואף יכולת התקשרות עם מערכות מידע ושליטה נוספות כגון מערכות "בית חכם". כך למשל תוכלו להפעיל את מערכת המיזוג הביתית באמצעות קריאת "היי מרצדס".

מרצדס C קלאס

עוד נמצא ב-C קלאס החדשה תאורת Digital Led הכוללת 1.3 מיליון מיקרו-מראות ורזולוציה של 2.6 מיליון פיקסלים. מערכת תאורה זו מסוגלת להאיר נקודתית הולכי רגל בדרך חשוכה או להקרין סימון תאורה ברוחב הרכב בעת נסיעה בדרך צרה ולסייע לנהג בתמרון.

תחום הבטיחות כולל בנוסף למערכות האקטיביות המוכרות מספר עדכונים כגון מערכת התערבות בתמרוני חירום עם מצלמת 360 מעלות המאפשרת במידת הצורך לזהות נתיב התחמקות בטוח, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות צידית המסוגלת להרחיק את איזור הנהג (או הנוסע) מכיוון הפגיעה, מערכת זיהוי התמרורים מורחבת ומסוגלת לזהות בנוסף לתמרורי מהירות גם תמרורי עצור או עבודות בכביש וכן לקרוא תמרורים הממוקמים מעל הנהג (בכניסה למנהרות למשל).

פורסם לראשונה ב- 24.02.21

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה