מרצדס נמצאים בשלבים מתקדמים של בחינות דגמי ה-EQ. מרצדס-EQ הוא מותג הדגמים החשמליים של יצרנית היוקרה מגרמניה, וכבר בתערוכת פריז בשנת 2016 הוצג הקונספט EQ שמהווה את הבסיס לרכב הראשון שייוצר. הדגם יקרא EQC וייתברג היישר אל קטגוריית הג'יפונים. בתערוכת פרנקפורט 2017 הוצג הקונספט השני EQA והפעם מדובר במכונית קומפקטית המיועדת לייצור בשנת 2020.
מרצדס EQC, הנמצא בימים אלו בשלבי פיתוח מתקדמים, מונע באמצעות שני מנועים חשמליים, אחד על כל סרן - ונהנה בעצם מהנעה כפולה. הסוללה ממוקמת ברצפת הרכב וזאת לטובה פגיעה מינימאלית במרווח הפנים. ההספק ב-EQC עומד על 300 קילוואט (מעל 400 כ"ס) והמומנט עומד על מעל 70 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת פחות מ-5 שניות. מרצדס EQC יכול להיטען על ידי רשת החשמל הרגילה, בעמדת טעינה לטובת הטענה מהירה ובנוסף תוצע אופציה לטעינה אלחוטית.
המבחן האחרון שנערך ל-EQC היה "אתגר החום". המבחן נערך בספרד ונועד לבחון את הרכב בתנאי חום של כ-50 מעלות צלזיוס. במהלך המבחן נבדקו מערכות מיזוג האוויר, הטעינה, מערכת קירור הסוללה, וכן שאר מערכות תפעול הרכב. לאחר שהרכב נבחן בתנאי קור של מינוס 35 מעלות ועמד במבחן בהצלחה, האתגר הנוכחי בודק את עמידות הרכב (והסוללה) בחום קיצוני (אנחנו היינו לוקחים אותו דווקא לשיזפון...)
בחינות נוספות שהרכב עובר כוללות למשל את מערכות הבטיחות, שכן מדינות שונות מסמנות את הכבישים באופן שונה ואף לעיתים ישנם תמרורים בצורה שונה כך שצריך לוודא שמערכת זיהוי התמרורים פועלת כראוי.
במסגרת מבחנים שעוברים רכבים לפני שלב ההשקה נכללות מספר בדיקות. הראשונות הן בדיקות דיגיטאליות וסימולציות ממוחשבות, ולאחר מכן בדיקות באמצעות מכשור מכאני וכמובן מבחני אמת.
באמצעות מערכות ממוחשבות היצרן יכול לבדוק את עמידות החומרים, לבצע סימולציית מבחני ריסוק, בדיקות אווירודינאמיות ואף את התנהגות הכביש. האלגוריתם מתוחכם מספיק עד כדי יכולת בדיקה של רעשים ואקוסטיקה, ויברציות, השפעת תוספת משקל וצריכת דלק.
לאחר מכן, מיוצר אב טיפוס ומתחילות בדיקות השטח. תחילה באמצעות דינמומטר ובאמצעות איזורי אקלים מלאכותיים. היחס במרצדס בין שני סוגי המבחנים עומד על כשליש למבחנים הדיגיטאליים ושני שליש למבחני השטח.
לאורך המבחנים מיוצרים למעלה מ-200 דגמי אב-טיפוס שישמשו את מחלקת הפיתוח לבחינת הרכב העתידי. הרכב עצמו נבדק על ידי כ-100 אנשי מקצוע שונים ממחלקות שונות.
במקרה של ה-EQC זמן הפיתוח עמד על כ-4 שנים, במהלכן הוא עבר 3 עונות חורף ו-3 עונות קיץ, ממינוס 35 מעלות ועד מעל 50 מעלות. ממש לפני הייצור הוא יבחן ב-9 מדינות שונות (גרמניה, פינלנד, שוודיה, ספרד, איטליה, דובאי, דרום אפריקה, ארה"ב וסין).
לדגמי מרצדס בישראל – מרצדס
פורסם לראשונה ב- 19.06.18
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות