אם עד לאחרונה היה ניתן להתבלבל בין מרצדס S קלאס למרצדס C קלאס, ורק מימד הגודל עזר להבחין בין מכונית המנהלים ה"בסיסית" לבין ספינת הדגל המפוארת, כעת הזיהוי יהיה קשה אפילו יותר. כלמוביל יבואנית מרצדס השיקה הבוקר (א') את הדור החדש של מרצדס E קלאס, שמאמץ את שפת העיצוב הנוכחית של דגמי המותג ומבטיח שפע של טכנולוגיות מתקדמות.
מבחינה חיצונית, ההבדל העיקרי בין ה-E קלאס לבין ה-C וה-S, מלבד הגודל כמובן, הוא הפנסים האחוריים - שב-E החדשה מקבלים גוון נוצץ של "אבק כוכבים", מה שאמור ליצור את הבידול. בתוך תא הנוסעים ההבדלים מעט יותר מוחשיים, כאשר בגרסאות הבכירות חולש מסך עצום על השליטה בתא הנוסעים, ויוצר יחידה דיגיטלית אחת שמשתרעת מלוח המחוונים ומגיעה כמעט עד לקצה השני של הרכב. לראשונה, יופעלו המסכים משני משטחי מגע שממוקמים על גלגל ההגה.
מכוניות אוטונומיות עדיין לא מאושרות לשימוש במרבית מדינות העולם, אך מרצדס מבטיחה כי ה-E החדשה היא "הרכב המוביל בעולם בנהיגה אוטונומית". מה זה אומר? מערכות הבלימה האוטונומית של ה-E קלאס מזהות מכוניות והולכי רגל, ומסוגלות לבלום לבד גם במהירות של 250 קמ"ש (זיהוי הולכי רגל מתבצע עד 72 קמ"ש). תיקון סטיה מנתיב מוצע גם הוא, כאשר זה משולב עם מערכת לניטור שטחים מתים כך שהרכב מסוגל למנוע נסיון עקיפה שעלול להסתיים בתאונה.
עוד מציעה המרצדס מערכת לזיהוי תנועה חוצה, בלימת חירום לפני פקק תנועה במידת הצורך (תוך התחשבות באפשרות להתחמק לנתיב סמוך), הפעלת תאורה משתנה בהתאם לתנועה הבאה ממול ואפילו למידת הסנוור של כביש רטוב, מערכות הכנה לתאונה כולל מערכת שמפעילה צליל שיכין את האוזן ל"בום" וימנע נזק לעור התוף, בקרת שיוט אדפטיבית גם בכבישים ללא סימון נתיבים ועוד. שתי מערכות מתקדמות שבשלב זה לא יגיעו לישראל מאפשרות עקיפה אוטונומית וחניה באמצעות הסמארטפון מחוץ לרכב.
היצע המנועים של מרצדס E קלאס כולל בשלב הראשון צמד מנועי דיזל, כאשר לקראת הרבעון האחרון של 2016 יצטרפו גם מנועי הבנזין. גרסת ה-E220d תוצע עם מנוע 2.0 ליטר, כפול מגדשים, עם הספק של 194 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ ב-1,600 סל"ד. התאוצה ל-100 קמ"ש תימשך בגרסה זו 7.3 שניות, וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 24.3 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן.
גרסת דיזל חזקה יותר, ה-E350d, תוצע עם מנוע V6 בנפח 3,000 סמ"ק עם הספק מרבי של 258 כ"ס ומומנט של 63.2 קג"מ. כאן התאוצה ל-100 קמ"ש תימשך 5.9 שניות, וצריכת הדלק עומדת על 18.8 ק"מ לליטר.
גרסאות הבנזין שיגיעו בחודשים ספטמבר-אוקטובר כוללות את גרסת ה-E200, עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 184 כ"ס (7.7 שניות, 16.3 ק"מ לליטר) וכן גרסת E250 עם מנוע בנפח זהה בהספק של 211 כ"ס. כל הגרסאות ישודכו לתיבת 9 הילוכים אוטומטית.
מרצדס E קלאס תוצע בשתי רמות גימור עיקריות. גרסת ה"אוונגרד" כוללת כסטנדרט חישוקי 17 אינץ', תאורת לד, ריפודי עור, תאורה פנימית בעלת 64 גוונים, חלון שמש בגג, הגה מתכוונן חשמלית, מצלמת רוורס, מערכת חניה אוטומטית, מושבים חשמליים עם זכרונות, מערכת מולטימדיה עם מסך 12.3 אינץ' ותמיכה ב"קאר פליי" של אפל וב"אנדרואיד אוטו", וכן חלק לא קטן ממערכות הבטיחות.
גרסת ה"אדישן" מציעה בנוסף גם חיפוי עור ללוח המחוונים, חימום למושבים הקדמיים, תא מטען חשמלי עם פתיחה בהושטת רגל, מתלים אדפטיביים, מסך מידע גדול יותר המאחד בין לוח המחוונים למסך המולטימדיה, תאורת לד מתוחכמת עם 84 פנסים מבוקרי מחשב, וכן את מערך ה"דרייב פילוט" שהופך את מרבית מערכות הבטיחות לאקטיביות.
גרסת ה-AMG, כתמיד, מציעה עיצוב מעט יותר קרבי, וכאופציה בכל הגרסאות ניתן להוסיף גג שמש פנוראמי, מתלי אוויר, מצלמת 360 מעלות, חבילת וילונות ועוד.
אריאל פינטו, מנהל חטיבת היוקרה של היבואנית "כלומביל", ציין כי מתחיל השנה רושמת מרצדס גידול של 40% במסירות, והצפי הוא ל-3,000 מכוניות חדשות שיעלו על הכבישים מתוצרת מרצדס במהלך השנה הנוכחית. לקראת שנה הבאה צפויה להגיע גם גרסה חשמלית נטענת של ה-E קלאס החדשה, וכן גרסאות E350 ו-E400 חזקות יותר.
בשבועות האחרונים נרשמו כמה עשרות הזמנות לדגם החדש של ה-E קלאס, ולטענת פינטו - חלק מהלקוחות יגיעו גם מדגמי ה-S.
מרצדס E קלאס - מחירים:מרצדס E200 אוונגרד תעלה 465,000 שקל
מרצדס E220d אוונגרד תעלה 470,000 שקל
מרצדס E220d אדישן תעלה 520,000 שקל
מרצדס E250 אוונגרד תעלה 480,000 שקל
מרצדס E250 אדישן תעלה 530,000 שקל
מרצדס E350d אוונגרד תעלה 525,000 שקל
מרצדס E350d אדישן תעלה 575,000 שקל
לדגמי מרצדס בישראל -
מרצדס
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות