הדור החמישי של מרצדס E קלאס מחזיק בתואר הדור העשירי של מכוניות הסאלון של מרצדס והדגם הנמכר ביותר שלה. מאז הוצגה מכונית הסאלון ב-1946 נמכרו מעל 14 מיליון רכבים כשמעל 1.2 מיליון מהם - מהדור החמישי. ה-E קלאס בדור הנוכחי הוצגה לפני כ-4 שנים וכעת חשפה יצרנית היוקרה הגרמנית את מתיחת שלה. מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי מרצדס E קלאס המחודשת צפויה להגיע לישראל בתחילת שנת 2021.
מתיחת הפנים של ה-E נוגעה בעדכון לכל חזית הרכב – שבכה קדמית חדשה, פגוש חדש וצמד יחידות תאורה חדשות. מאחור קיבלה ה-E המעודכנת צמד פנסים חדשים בעיצוב אופקי. בנוסף יוצעו חישוקים חדשים בעיצוב אווירודינמי והצטרפו 3 צבעים למבחר – כסף "היי טק", אפור "גרפיט" וכסף "מוהאבי".
בפנים הרכב נפגוש במושבים בעיצוב חדש, הגה עם שלושה עיצובים שונים בעל כפתורי מג, וצמד מסכים דיגיטליים בגודל 10.25 אינץ' (אופציה למסכי 12.3 אינץ') ללוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, בדומה ל-S קלאס. בנוסף ישנן כעת אפשרויות נוספות לשילוב צבעים.
יחידות הנעה
ה-E המחודשת מקבלת לראשונה את גרסתו המעודכנת של מנוע הטורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים (M254) שהשתדרג בנוסף במערכת מיקרו-היברידית 48 וולט (EQ Boost). המנוע המעודכן מציג צמיחה של עד 20.4 כ"ס ו-18.3 קג"מ (בהתאם לגרסה).
כמו כן יוצע מנוע 6 צילינדרים (M256), אשר הוצע לראשונה ב-S קלאס ב-2017 וכשנה לאחר מכן גם ב-CLS החדשה. בשלב זה עדיין אין נתונים מלאים בנוגע לביצועים ולתצרוכת הדלק.
התיבה האוטומטית בעלת 9 הילוכים עודכנה בהתאם לסדרת המנועים החדשה.
גרסת ה-AMG E 53 המעודכנת עושה שימוש במנוע המוכר טרום מתיחת הפנים. מדובר במנוע טורבו-בנזין 3.0 שגם הוא בעל מערכת EQ Boost. למנוע הספק של 435 כ"ס ועוד 22 כ"ס במצב Boost, נתון המומנט המירבי עומד על 53 קג"מ ב-1,800 סל"ד ובמצב "בוסט" נוספים עוד 25.5 קג"מ לפרקי זמן קצרים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.5 שניות והמהירות המקסימלית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ"ש (או 270 קמ"ש עם חבילת AMG Driver).
אביזרים ובטיחות
במרצדס E קלאס המחודשת ישנה תאורת לד מלאה ואופציה לתאורת מטריקס-לד, מערכת המולטימדיה החדשה MBUX בעלת מערך פקודות קוליות רחב ומאפשרת הצגת מציאות רבודה בזמן ניווט ובמידה וה-E קלאס עומדת ראשונה ברמזור, מצב הרמזור מוצג וכך מסייע במידה ואין שדה ראייה נוח לרמזור עצמו.
למושבים החשמליים אופציה למושב "קינטי" ומערכת Energizing המאפשרת יצירת אווירה ייחודית בתא הנוסעים (בסיוע מערכת השמע, בקרת האקלים, כוונון המושבים, העיסוי ותאורת האווירה). למערכת זו פיצ'ר נוסף - לבעלי שעון חכם מבית Garmin ישנה אפשרות סנכרון כך שהרכב יציע סגנון אווירה בהתאם לנתונים האישיים הנוכחיים.
פיצ'ר חדש הוא ה-Urban Guard המאפשר לבעל הרכב לקבל התרעות שונות ישירות לטלפון הנייד (באמצעות אפליקציית מרצדס). במידה והרכב ניזוק יוצגו נתוני מיקום ועוצמת הפגיעה ואם הרכב נגנב יופעלו הצופר ואיתותי החירום.
בתחום הבטיחות מערכת הבלימה האוטונומית שודגרה בתוספת יכולת התחמקות ממכשול ומציאת נתיב מילוט בשעת הצורך, בקרת השיוט האדפטיבית (שומרת נתיב) מאפשרת נסיעה מבוססת ניווט, התרעות תנועה והתאמה לשלטי המהירות, ובעת מצב זחילה בפקקים המערכת תמשיך בנסיעה גם לאחר עצירה ממושכת של דקה. בזמן שיוט במידה והרכב מזהה רכב נוסף הנצמד מאחור תופחת המהירות באופן אוטומטי לכ-100 קמ"ש (אלא אם הנהג מחליט אחרת) וזאת כאמצעי זהירות ומתן אפשרות לרכב מאחור לבצע עקיפה בטוחה. מערכת התרעת רכב בשטח מת כוללת כעת גם התרעת פתיחת דלתות בזיהוי רכב חולף. כמו כן מערכת זיהוי אחיזת ההגה דורשת כעת אחיזת ההגה בלבד לעומת הצורך להזיזו קלות בעבר (במידה והרכב לא יזהה אחיזה בהגה, מערכת הבלימה האוטונומית תביא אותו לכדי עצירה).
לדגמי מרצדס בישראל – מרצדס
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות