זמן קצר לאחר השקת E קלאס, מתפנים הגרמנים להציג גרסת קופה אלגנטית, שתחליף את CLK היוצאת, ותנסה לכבוש את לב הקונה באמצעות עיצוב חדש והמון טכנולוגיה
מאת: טל ברונפר
עודכן 24.07.22 00:00
בעוד מרצדס ידועה במכוניות הסלון והיוקרה שלה, באגף אחר במשרדי החברה בשטוטגרט מפותחות גם מכוניות קופה אופנתיות. כזאת היא מרצדס - בנץ CL, המבוססת על מרצדס - בנץ S קלאס, וכזאת היא מרצדס - בנץ CLK – המבוססת על שלדה שלC קלאס מהדור הקודם. לא מדובר במכוניות ספורטיביות שנועדו לשרוף צמיגים לארוחת בוקר (אם לא סימנתם את גרסת ה-AMG ברשימת האופציות), אלא במכוניות נוחות ומפנקות.
עם הצגת הדור החדש למרצדס C קלאס, לא הוצגה יורשת למרצדס CLK המתבססת עליה, מה שהוביל לספקולציות שהיורשת לקופה הקטנה תתבסס דווקא על מרצדס E קלאס [לחוות דעת על הרכב - מרצדס E קלאס] הגדולה יותר – כפי שהיה בעבר. השערות אלה התבררו כנכונות, כאשר שבועות מספר לאחר חשיפתה הרשמית של מרצדס E קלאס החדשה, חשפו הגרמנים פרטים ראשוניים על מרצדס E קלאס קופה – שתחליף את ה-CLK בהיצע הדגמים של החברה. את החשיפה הראשונית לקהל הרחב תבצע המכונית בתערוכה ז'נבה, שתפתח במרץ הקרוב, יחד עם אחותה מרובעת הדלתות.
מרצדס E קלאס קופה. חרטום מרצדסי / צילומים: יצרןמבחוץ, מאמצת מרצדס E קלאס קופה, כצפוי, את קווי המתאר של אחותה הסלונית. מדובר ביחידות תאורה חדשות ומרובעות בקדמת הרכב, גריל בולט וקווים זורמים ומעוגלים לאורכו. מהצד, ניתן להבחין כי הקורות האמצעיות נעדרות – והחלון ניתן לפתיחה במלואו. בעוד שהעיצוב החיצוני של מרצדס E קלאס עצמה מעורר מחלוקת, עיצובה של גרסת הקופה הרמוני ונעים לעין בהרבה, בזכות הפרופורציות השונות שהולמות את הקווים העגולים.
במרצדס מציינים בגאווה כי המרכב המעוגל של המכונית לא נועד אך ורק ליופי, ויש לו השלכות אווירודינמיות. למעשה, מרצדס E קלאס קופה החדשה היא המכונית הסדרתית האווירודינמית ביותר. זהו הראשון בשורה ארוכה של חידושים טכנולוגיים שייושמו בקופה המסוגננת, אשר רובם יגיעו מגרסת הסדאן של E קלאס.
בין חידושים טכנולוגיים אלה ניתן למצוא מערכות בטיחות חכמות, כגון מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת הכנה לתאונה, מערכת תאורה המחליפה בין אורות דרך לאורות מעבר במידת הצורך ואפילו מכסה מנוע המתרומם בעת פגיעה בהולכי רגל, על מנת להקל את הפגיעה בהם.
מרצדס E קלאס קופה במבט צידי
מתחת למכסה המנוע שוכנות יחידות לוגמות בנזין או סולר – רובן מוכרות מדגמים אחרים של החברה וכולן מצויות גם במרצדס E קלאס החדשה. בהיצע הדיזל: יחידת E250 CDI עם ארבעה צילינדרים, הספק של 204 כוחות סוס ונתון מומנט של 51 קג"מ, ויחידה חזקה יותר – E350 CDI משושת צילינדרים, עם הספק של 231 כוחות סוס ו-55 קג"מ בנתון המומנט.
היצע הבנזין רחב יותר ומתחיל מיחידת E250, בעלת הספק זהה לגרסת הדיזל המקבילה – 204 כוחות סוס – אך נתון מומנט נמוך יותר – 37.2 קג"מ. יחידת הביניים היא E350 בעלת שישה צילינדרים והספק של 292 כוחות סוס ו-37.2 קג"מ, ובקצה ההיצע מצוייה גרסת ה-E500 המצויידת במנוע V8 ומפיקה 388 כוחות סוס ו-54 קג"מ. ומה עם גרסת AMG פרועה? יתכן מאוד שזו תופיע בהמשך.
בתא הנוסעים יפגשו את הנהג מגוון הצעצועים והפינוקים הצפוי ממרצדס, בתלות באורך רשימת האופציות, כמובן. גם כאן תנתן לרוכש בחירה בין שתי חבילות עיצוב – האחת בעלת אופי שמרני יותר והשנייה בעלת אופי ספורטיבי יותר. היכן ההבדלים? מבחוץ אפשר למצוא אותם בעיקר במשחקי "מצא את ההבדלים" – חישוקים שונים ותצורת אורות שונה – ובתא הנוסעים מדובר על שילובי גוונים שונים ועל צורה שונה לגלגל ההגה. אלא שבמרצדס מבטיחים גם הבדלים טכניים מהותיים בין הגרסאות, המבטאים בכיול שונה למתלים האדפטיביים – כאשר הגרסה הספורטיבית תקבל כיול מתלים פחות סלחני לטובת ביצועים טובים יותר.
מרצדס E קלאס קופה - תא הנוסעים
את מרצדס E קלאס קופה יפגשו באי תערוכת ז'נבה 2009 שתפתח בתחילת מרץ, לצד אחותה הסלונית בדוכן מרצדס. שאר אזרחי אירופה יוכלו לפגוש אותה באולם התצוגה כבר בחודשים הקרובים, אבל אנחנו בישראל נצטרך להמתין קצת יותר – לקראת אמצע 2009 צפויה מרצדס E קלאס קופה להגיע גם אלינו.
לדגמי מרצדס - בנץ בישראל - מרצדס - בנץ
פורסם לראשונה ב- 27.02.09
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות