בקצרה:
- מרצדס חשפה גרסאות ביצועים ל-GLC
- עם 680 כ"ס ב-GLC 63 ו-421 כ"ס ב-GLC43
- ינחתו כאן בתחילת 2024
כוח על הגובה: ה-GLC63 עושה שימוש באותה מערכת הנעה היברידית נטענת מה-C63. מנוע הבנזין, עם יחידת ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר ומגדש טורבו (476 כ"ס), תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה עם חלוקת כוח משתנה.
לכך נוסף מנוע חשמלי (204 כ"ס) מאחור שמחובר ישירות לגלגלים הסמוכים אליו כיחידה אחת, יחד עם תמסורת בעלת שני יחסי העברה ודיפרנציאל מוגבל החלקה.
התפוקה המשולבת עומדת על 680 כ"ס, 170 כ"ס יותר מה-V8 כפול מגדשים ב-GLC63 היוצא. הזינוק ל-100 קמ"ש ברכב הכבד (2.3 טון) אורך 3.5 שניות בלבד, קיצוץ 0.3 שניות מהדגם המוחלף, בדרך ל-275 קמ"ש מרביים. למצברים מערכת קירור משודרגת שאמורה לאפשר ביצועים מיטביים גם בעומס גבוה של פריקה וטעינה. קיבולת צנועה (6.1 קוט"ש) מאפשרת תוספת משקל צנועה יחסית אבל טווח נסיעה רשמי נקי מזיהום של 12 ק"מ בלבד.
ה-GLC43 שיתמודד מול אודי SQ5 וב.מ.וו X3 M40i משתמש באותו מנוע עם מערכת היברידית קלה (48V). הוא מפיק 421 כ"ס, 31 כ"ס יותר מה-V6 ב-GLC43 היוצא, ומחובר לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית (עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט) והנעה כפולה-קבועה (ביחס 69-31 לפנים-אחור). הזינוק ל-100: 4.8 שניות (0.1 שניות פחות) בדרך ל-250 קמ"ש מרביים.
השבחה גנטית: בשני הדגמים בוצעו שינויים הכוללים הקשחת מרכב וזרועות מתלה אחרות, וקפיצי סליל עם בולמי זעזועים אדפטיבים. גם הבלמים גדולים יותר (360-370 מ"מ לפנים-אחור ב-GLC43, 370-390 מ"מ ב-GLC63) והיגוי אחורי אקטיבי (2.5 מעלות) הוא ציוד תקני בשניהם. ל-GLC63 יש גם מערכת מוטות מייצבים אקטיביים (בהפעלה חשמלית) המסייעים להפחתת זוויות הגלגול.
השינויים העיצוביים כוללים סבכת פאן-אמריקנה, פגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור גדולים מלפנים, מסיט אוויר ורביעיית מפלטים מאחור וספוילר בקצה דלת תא המטען. בסביבת הנהג יש הגה מצופה אלקנטרה עם מנופים גדולים לשליטה ידנית בהילוכים ובורר מצבי נהיגה, מושבים קדמיים עם תמיכה משופרת, גימורי קרבון ותצוגת נתוני אקשן על גבי לוח המחוונים ומסך המגע.
מה אנחנו חושבים: גרסאות הביצועים ל-GLC מביאות לשיפור דרמטי ביחס לקודמו, גם בגרסת הביניים, בעיקר ב-63 הקיצוני עם הספק וביצועים יוצאי דופן. אלא שרכבי פנאי-ביצועים שהיו בעבר מהנחשקים בשוק היוקרה איבדו ממעמדם בעקבות דהירת התעשייה לחשמל.
הוא מאפשר ביצועים טובים בהרבה ויכולת דינמיות לא פחות גבוהות. פורשה למשל השכילה לעבור עם הדור הבא של המקאן להנעה חשמלית מלאה, ואפילו מזראטי תציע הנעה נקיה מזיהום בגרקלה. ומולם דווקא למרצדס, הנחשבת למי שמציעה את מגוון החשמליות הגדול ביותר, עדיין אין תשובה.
פורסם לראשונה ב- 18.07.23
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות