לעומת הדור היוצא, מרצדס GLC החדש מציג צמיחה במימדים. אורכו עומד על 471.6 ס"מ (ארוך ב-5.8 ס"מ), רוחבו עומד על 189 ס"מ (זהה), גובהו עומד על 164 ס"מ ו-8 מ"מ יותר בגרסאות הפלאג-אין והדיזל (נמוך ב-0.4 ס"מ או גבוה ב-0.4 ס"מ בהשוואה לגרסת הפלאג-אין) ובסיס הגלגלים עומד על 288.8 ס"מ (ארוך ב-1.5 ס"מ). תא המטען יהיה בנפח 620 ליטרים, תוספת של עשרות ליטרים. בנוסף, במרצדס מתגאים בשיפור האווירודינמיות של הדור החדש והפחתת מקדם הגרר מ-0.31 Cd בדור היוצא ל-0.29 Cd.
העיצוב החיצוני אינו פורץ דרך ולמעשה נראה כמתיחת פנים לדור היוצא. פנסי החזית מחודדים במעט ומגיעים עד לסבכה הקדמית ומזכירים את אלו של ה-EQC החשמלי. הפגוש עבר עדכון באיזור כונסי האוויר שהפכו גדולים יותר, הפרופיל שומר על הקו המוכר עם החלון האחורי היורד בזווית לאחור, ומאחור השינויים עוד פחות דרמטיים וכוללים בעיקר צמד יחידות תאורה המזכירות את שאר דגמי מרצדס העדכניים, כאשר עיצוב הפגוש נשאר דומה למדי.
מבפנים השינוי בולט יותר עם שפת העיצוב החדשה של מרצדס ודמיון רב ל-C קלאס. העיצוב נקי לאור מעבר לתפעול דרך מסך המולטימדיה האנכי בגודל 11.9". את פתחי המיזוג העגולים מחליפים כאלו מעט מרובעים יותר בעיצוב "כוונת", ולוח מחוונים דיגיטלי צף בגודל 12.3" מתמקם מול הנהג.
יחידות הנעה
מרצדס GLC החדש יוצע עם 6 יחידות הנעה, חלקן מוכרות מהדגם היוצא, כאשר שתיים מתוכן צורכות בנזין בלבד, אחת צורכת סולר, ועוד 3 יחידות היברידיות נטענות, כאשר אחת מהן עושה שימוש במנוע דיזל. לכולן הנעה כפולה ותיבה אוטומטית עם 9 הילוכים.
בתחום הבנזין ניתן לפגוש את ה-GLC200 עם מנוע 2.0 ליטרים, מערכת מיקרו היברידית והספק של 204 כ"ס, או את ה-GLC300 עם הספק של 258 כ"ס.
ה-GLC300e היא גרסת הפלאג-אין הייבריד ולה מנוע בנזין זהה, אך בסיוע החשמלי ההספק המשולב עומד על 313 כ"ס ונתון המומנט מטפס ל-56 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.7 שניות וסוללת 31.2 קוט"ש מאפשרת טווח נסיעה חשמלי של 104-120 ק"מ.
ל- GLC400eהחזקה יותר הספק של 381 כ"ס ונתון מומנט מירבי של 66.2 קג"מ, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-5.6 שניות וטווח הסיעה חשמלי זהה.
בתחום הדיזל ניתן יהיה לרכוש את גרסת ה-220d עם מנוע 2.0 ליטרים מיקרו-היברידי בהספק של 197 כ"ס, או את גרסת הפלאג-אין דיזל 300de עם הספק של 335 כ"ס וטווח חשמלי שמגיע עד ל-117 כ"ס. באופן אבסורדי, חישוב צריכת הדלק הרשמי מאפשר לגרסה זו להציג נתון צריכת דלק של 200 ק"מ לליטר. נמתין למבחן המציאות...
אביזרים ובטיחות
רשימת האבזור כמקובל במרצדס ארוכה ובדור החדש של ה-GLC נמצא אופציה למערכת שמע מבית Burmester עם 15 רמקולים, תאורת דיגיטל (מטריקס), מתלי אוויר וגם אופציה להיגוי אחורי של 4.5 מעלות המקטין את רדיוס הסיבוב ב-80 ס"מ ומתייצב על 11 מטרים בלבד. בקרת השיוט מסונכרת עם מערכת הניווט ותתאים את המהירות הנסיעה בהתאם לדרך, ישנם מעבר נתיב אוטומטי, מערכת חניה אוטומטית ומערכת סיוע בתמרונים עם נגרר. בדומה ללנדרובר, ה-GLC יציע אפשרות ל"מכסה מנוע שקוף" לטובת נסיעת שטח נטולת פגיעות במהירות של עד 8 קמ"ש.
בתחום הבטיחות נמצא כמובן את כל המערכות המקובלות, לצד מערכת ניטור מצב הנהג ויכולת עצירת הרכב במידה והנהג אינו מגיב, מערכת תמרון במצבי חירום המזהה נתיב הימלטות, מערכת זיהוי תמרורים מורחבת המזהה שלטי אזהרה כגון הולכי רגל, אין כניסה, שלטי עצור ורמזורים אדומים. בנוסף, בשידוך למתלי האוויר, הרכב יגביה את צד הנהג או הנוסע לצמצום הפגיעה בהם בתאונת חזית-צד.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות