מרצדס GLS החל דרכו בשנת 2006, אז נחשף כרכב פנאי גדול בשם GL והציע לראשונה את המתכון של רכב פנאי גדול ויוקרתי עם 7 מקומות. הדור השני הוצג בשנת 2012 ובמתיחת הפנים של שנת 2016 שינה את שמו ל-GLS במסגרת שינוי היררכיית השמות החדשה והברורה יותר של מרצדס. כעת, כמו הדור הראשון, גם הדור השלישי והחדש נחשף לראשונה בארה"ב. מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל, נמסר כי ה-GLS יגיע ארצה ברבעון השלישי של 2019.
מידות ועיצוב
מרצדס GLS החדש מציג צמיחה במימדים לעומת הדור הקודם. אורכו עומד על 520.7 ס"מ, רוחבו עומד על 195.6 ס"מ ובסיס הגלגלים על 313.5 ס"מ. מדובר בצמיחה של 7.7 ס"מ באורך, 2.2 ס"מ ברוחב ו-6 ס"מ משמעותיים בבסיס הגלגלים. לשם ההמחשה, בקיפול מושבי השורה השנייה והשלישית נפח תא המטען מגיע עד ל-2,400 ליטרים. וכדי לעשות את הפעולה לקלה יותר, לחיצת כפתור אחת תקפל את כל המושבים.
ה-GLS החדש ממשיך את הקו האלגנטי של קודמו, עם הגריל הזקוף ופסי הכרום העבים לרוחבו וכן גם מגן הגחון הקדמי המדומה בציפוי כרום ולהשלמת המראה הקשוח בליטות נאות על מכסה המנוע. מאחור יש יחידות תאורה בעיצוב תלת-מימד בהתאם לשפת העיצוב החדשה של מרצדס, מגלש אחורי ושתי יציאות מפלט מבריקות משלימות את האווירה היוקרתית.
עיצוב הפנים דומה לזה שפגשנו במרצדס GLE החדש שנחשף לפני כ-7 חודשים. לוח המחוונים ומסך המולטימדיה הענקיים בגודל של 12.3 אינץ' כל אחד, יחד עם ארבעת פתחי המיזוג המרובעים במרכז וידיות האחיזה הבולטות ממרכז הקונסולה שבין הנהג לנוסע שתורמים לאווירת השטח.
מנוע וביצועים
בעת השקתו מוצג רכב הפנאי הגדול בגרסת GLS580. מדובר במנוע טורבו-בנזין בתצורת V8 בשילוב מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט. ההספק עומד על 489 כ"ס והמומנט על 71.3 קג"מ. מערכת ה-EQ Boost מאפשרת תוספת של 22 כ"ס ו-25.5 קג"מ לפרקי זמן קצרים. צריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 10.1 ק"מ לליטר.
גרסת GLS450 תהייה זמינה מחוץ למדינות האיחוד האירופאי והיא מצויידת במנוע 6 צילינדרים בטור, בשילוב מערכת מיקרו היברידית. מנוע זה מספק 367 כ"ס ו-51 קג"מ ונהנה גם הוא מתוספת 22 כ"ס ו-25.5 קג"מ לפרקי זמן קצרים.
בנוסף יוצע מנוע דיזל 6 צילינדרים המוכר ממשפחת המנועים הנוכחית ובשתי גרסאות. הגרסה הראשונה היא GLS350d בהספק של 286 כ"ס ו-61.2 קג"מ. הגרסה השנייה GLS400d מציעה הספק של 330 כ"ס ו-71.4 קג"מ. צריכת הדלק הממוצעת של שתי הגרסאות עומדת על 12.9 ק"מ לליטר.
כל המנועים ישודכו לתיבה אוטומטית בעלת 9 הילוכים והנעה כפולה 4Matic המסוגלת להעביר עד 100% מהכוח אל כל אחד מהצירים.
אבזור ובטיחות
לא סתם במרצדס מגדירים את ה-GLS כ-S קלאס של רכבי הפנאי. רשימת האבזור ארוכה מאוד ותוכלו לפגוש ב-GLS מאפיינים כמו שליטה באמצעות מחוות יד על מערכת המולטימדיה והתאורה הפנימית, כולל הגדרת מאפיינים שונים לנוסע ולנהג. תאורת לד Multibeam תוצע כסטנדרט עם 112 נורות לד נפרדות, וכן תוצע תצוגה עילית ברזולוציית 720X240 פיקסלים. מערכת מתלי האוויר היא מערכת חכמה עם בולמים אדפטיביים השולטת על כל מתלה ובולם בנפרד. המערכת מזהה את תנאי הדרך (איכות הכביש, זווית הנסיעה, פנייה, האצות ובלימות) ומאפשרת נוחות מיטבית והתנהגות כביש בטוחה. בנוסף המערכת תורמת גם לנסיעת שטח ומאפשרת הגבההת המרכב, וכמו שפגשנו ב-GLE החדש גם כאן המערכת תסייע לרכב לצלוח מעבר חול ו"תנער" את הרכב כדי לסייע לו לעבור את המכשול.
פיצ'ר חדשני הוא כפתור "מכונת שטיפה" המכין את הרכב לקראת כניסה למכונה – בלחיצת כפתור הרכב מקפל את מראות הצד, סוגר את החלונות והגג הפנוראמי, משהה את חיישן הגשם, מעביר את בקרת האקלים לסירקולציה פנימית, ולאחר 8 שניות מפעיל את המצלמה הקדמית לטובת סיוע לכניסה בטוחה (כל ההגדרות יחזרו לקדמותן כאשר הנהג יאיץ למהירות שמעל 20 קמ"ש).
גם אביזרי הנוחות האופציונאלים ליושבים מאחור מוסיפים לאווירה היוקרתית. כך למשל היושבים בשורה השנייה יהנו ממערכת המולטימדיה החדשה כאשר שני מסכי מגע בגודל 11.6 אינץ' מותקנים בגב המושבים הקדמיים ובנוסף ישנו טאבלט נפרד בגודל 7 אינץ' לשליטה על תפריטי המערכת המגוונים, כמו קישוריות הטלפון, הטלוויזיה והדפדפן. השורה השנייה בעלת מושבים נפרדים ומתכווננים חשמלית ובעלי פונקציית "כניסה נוחה" ואפילו אפשרות למערכת עיסוי. לדברי מרצדס, מושבי השורה השלישית מתאימים גם לאנשים בגובה של עד 194 ס"מ. המושבים מתקפלים אל רצפת הרכב ויחדיו יוצרים רצפה שטוחה. כמו כן, לראשונה תציע מרצדס ב-GLS אפשרות לתצורת 6 מושבים, עם מושבי "קפטן". ב-GLS גם יושבי השורה השלישית יהנו משקעי USB ומושבים מחוממים ובקרת אקלים בעלת 5 איזורים.
גם אבזור הבטיחות עשיר וכולל מערכות מתקדמות רבות וביניהן בקרת שיוט אדפטיבית המסוגלת לזהות עומסי תנועה (בסיוע מערכת הדיווחים החיים) ולהפחית את מהירות הרכב גם לפני הצורך בבלימה. כמו כן למערכת גם אפשרות זחילה בפקקים חכמה, המאפשרת מעקב אחרי הרכב שמלפנים ושמירה על מרכז הנתיב. המערכת פועלת ממצב עצירה ועד למהירות של 60 קמ"ש וגם לאחר עמידה של עד דקה. כמו כן תוצע כאופציה בקרת נגרר המסייעת בתמרונים השונים.
מרצדס AMG GLC63
בנוסף ל-GLS החדש הציגה מרצדס את גרסאות הקצה הספורטיביות של רכבי הפנאי GLC ו-GLC קופה לאחר מתיחת הפנים שעברו לפני כחודשיים. העיצוב החיצוני ספורטיבי יותר בהתאם לטיפול חטיבת AMG של מרצדס – כונסי אוויר גדולים וגריל חריצים מאונכים וגימורים שחורים לדיפיוזר האחורי ויציאות המפלט. האבזור עשיר וכולל מתלי אוויר, חישוקים קלים יחודיים במידות של 19 עד 21 אינץ', דיפרנציאל אלקטרוני אחורי מוגבל החלקה, ומערכת הנעה כפולה המסוגלת להעביר את מלוא הכוח לציר הקדמי או האחורי.
לשני הרכבים יחידת הנעה וביצועים זהים. ה-GLC63 וה-GLC63 קופה חמושים במנוע טורבו-בנזין בתצורת V8 ובנפח 4.0 ליטר. ההספק עומד על 476 כ"ס והמומנט המרבי הוא 66.3 קג"מ הזמינים מ-1,750 סל"ד. תיבת ההילוכים אוטומטית בעלת 9 יחסי העברה וההנעה כפולה. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.0 שניות לכדי מהירות מקסימאלית (מוגבלת אלקטרונית) של 250 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 8.1 ק"מ לליטר.
גרסאות ה-AMG GLC63 S משדרגות את ההספק ל-510 כ"ס ו-71.4 קג"מ. גרסת ה-S מקזזת 0.2 שניות בההאצה ל-100 קמ"ש ומוסיפה עוד 30 קמ"ש למהירות המירבית. אם תבחרו לרכוש גרסה זו, קחו בחשבון שצריכת הדלק נמוכה יותר ועומדת על 8 ק"מ לליטר.
מרצדס AMG GLC63 ו-GLC63 קופה יגיעו ארצה ברבעון הרביעי של 2019.
לדגמי מרצדס בישראל – מרצדס
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות