מרצדס SLC מקבלת את העיצוב המשפחתי הנוכחי עם חזית הרבה יותר עגלגלה, שלטעמנו הופכת את ה-SLC החדשה למעט פחות מוחצנת אך גם מעט יותר נעימה לעיניים ופנסים מעוגלים יותר שמקבלים גם את תאורת הלד החכמה של היצרנית. בפרופיל ומאחור השינויים משמעותיים הרבה פחות וכוללים רק עידון כללי והחלקה של קווי המרכב. בתא הנוסעים השינויים גם כן זניחים למדי עם שינוי הגה קטן ועבה יותר עם עיצוב חדש, מסך מרכזי איכותי יותר שבמרכזו מערכת Command וידית הילוכים חדשה עם הטבעה של שם הדגם, SLC.
מרצדס SLC. השינויים בתא הנוסעים מתרכזים מתחת לפני השטח
אבל מרצדס היא מרצדס והיא לא תסגור מתיחת פנים רק עם שינויים קלילים בעיצוב. מתחת לפני השטח, ה-SLC החדשה מקבלת המון מערכות חדשות וגם נוטשת לחלוטין את כל המנועים ששירתו את ה-SLK ועוברת להשתמש בליין מנועי הטורבו הנוכחי של היצרנית.
מרצדס SLC. מאחור השינויים קטנים
ליין המנועים החדש של ה-SLC מקביל לזה של מרצדס C קלאס. בבסיס נמצאת גרסת 180SLC לה מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין שמפיק 156 כ"ס, מעליו יושב מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין שמפיק 184 כ"ס בגרסת SLC200 או 245 כ"ס ב-SLC300.
בראש הפירמידה, עומדת ה-SLC43 AMG שמקבלת מנוע 3.0 ליטר מוגדש טורבו שמפיק 367 כ"ס ו-53 קג"מ שמאיצה למאה קמ"ש תוך 4.7 שניות. זו הפעם הראשונה בה משתמשת מרצדס בסופית 43 לסימון דגם, ולמרות שבמבט ראשון הבחירה בו עשויה להיראות מוזרה מעט, היא דווקא הגיונית, שכן דגמי משפחת ה-A קלאס שמקבלים את הסיומת 45, מעט חזקים מה-SLC עם 381 כוחות סוס. לצד מנועי הבנזין יעמוד גם אחד לוגם הסולר של גרסת SLC250d שמפיק 204 כ"ס. שתי הגרסאות הבסיסיות יוצעו עם תיבת שישה הילוכים ידנית ושלושת הבכירות יקבלו כסטנדרט את תיבת תשעה ההילוכים האוטומטית.
מרצדס SLC43 AMG. חלשה מה-A
במחלקת הטכנולוגיה מקבלת ה-SLC את מערך הבטיחות האקטיבי של מרצדס, ה-Collision Prevention Assist Plus שמסתמכת על קריאות רדאר ומצלמה ומסוגלת לתקן סטייה מנתיב הנסיעה, לבצע בלימת חירום באופן אוטומטי ועוד. לצד מערכת הבטיחות, מקבלת ה-SLC גם את בורר מצבי הנהיגה שמשנה את אופיים של המנוע, תיבת ההילוכים, משקל ההגה ובדגמים שיצוידו בבלומי זעזועים אדפטיביים, גם אותם.
מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, נמסר למערכת iCar כי שיווקה של מרצדס SLC צפוי להתחיל סביב יוני-יולי 2016.
לדגמי מרצדס בישראל - מרצדס
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות