כבר לא מעט שנים שמרצדס SL מציעה חבילה מהמעלה הראשונה בכל הנוגע לספורטיביות, יוקרה ואבזור, ועד היום גם אין לה ממש מתחרה ישירה מבית שאר יצרניות היוקרה הגרמניות, כאשר היחידה שמציעה פתרון יחסית דומה היא הסדרה 6 של ב.מ.וו. ההבדל הגדול הוא שבזו האחרונה נאלצים הרוכשים לבחור בין מרכב קופה לבין קבריולה, בעוד ה-SL מציעה גג קשיח מתקפל. למעשה, כדי למצוא מתחרות אמתיות ל-SL, נדרשת קפיצת מדרגה למותגי העל - פרארי, אסטון מרטין ועוד. אבל לנוח על זרי הדפנה יהיה מעשה מאוד לא גרמני ולכן עוברת ה-SL מתיחת פנים משמעותית למדי שמביאה אותה עם כוחות מחודשים לשנת 2016, אז יחל שיווקה באירופה.
במרצדס SL הנוכחית, בכל הנוגע לעיצוב, היה משהו מעט קשה לעיכול. החזית שלה נראתה מעט מגושמת והפרופורציות של הפנסים ביחס לגריל ושאר האלמטנים בחזית נראו לא טבעיות. טוב לראות שמרצדס לקחו את העניין לתשומת ליבם ועיצבו את החזית של ה-SL החדשה בצורה הרבה יותר הרמונית ונעימה לעיניים. שאר המרכב כבר היה טוב, ואי לכך גם השינויים לא גדולים - פגושים מעט שונים, גרפיקה קצת שונה בפנסים האחוריים, עיצוב חדש ומודרני יותר לחישוקים וזהו בגדול.
מרצדס SL. מאחור ובצדדים השינויים קטניםגם בתוך תא הנוסעים ישנם מעט שינויים. עם הגה חדש, עיצוב מעט שונה לידית ההילוכים ששומרת על ההטבעה "SL" עליה ומערכת Command המוטמעת בתוך המסך המרכזי שגדל מעט אך נותר במקומו הישן בתוך הקונסולה ולא מעליה כמו בדגמים החדשים. גם משטח המגע והגלגלת שהוצגו ב-C קלאס החדשה נעדרים מהשינוי.
מרצדס SL. תא הנוסעים מסתדר בלי משטח המגע והמסך הזקורדווקא מתחת לפני השטח השינויים גדולים יותר. אלה כוללים מנועים משופרים ותיבת הילוכים חדשה, מערכות בטיחות אקטיבית משופרות, חבילת טכנולוגיית נוחות מתקדמת יותר ועוד. הדגמים השונים ימשיכו לעשות שימוש בשמות המוכרים אולם המנועים הפכו חזקים יותר. מנוע ה-V6 בדגם SL400 יפיק מעתה 367 כ"ס ומומנט מרבי של 50.1 קג"מ (שיפור של 35 כ"ס ו-2 קג"מ) ומנוע ה-V8 של ה-SL500 יפיק 455 (שיפור של 20 כ"ס). שני המנועים ישודכו לתיבת תשעה ההילוכים האוטומטית החדשה של היצרנית - 9G-Tronic.
מעל לשתי גרסאות אלו, תעמודנה ה-SL63 וה-SL65 מבית AMG. אלה ממשיכות לעשות שימוש במנועים שמפיקים 585 ו-630 כ"ס בהתאמה שישודכו לתיבת שבעה הילוכים כפולת מצמדים. עם ה-SL65 הבכירה, שמרה מרצדס על המסורת והמנוע בו היא משתמשת ממשיך להפיק את אותו מומנט מרבי של 1,000 ניוטון-מטר (102 קג"מ) בדיוק כפי שעשה הדור הראשון לפני כמעט 15 שנה.
מרצדס SL500 (כחול) ו-SL63 AMG (לבן) מעבר למנועים החדשים, מקבלת ה-SL המחודשת גם שפע לא נורמלי של אביזרי בטיחות ונוחות שמגיעים מהדגמים האחרים של היצרנית. יש כאן פחות או יותר כל דבר שתוכלו לחשוב עליו - החל ממתזים משולבים במגבי השמשה עצמם, שגם יכולים להתחמם כדי לא להתפס בשלג או קרח, דרך גג שמש עם זכוכית אלקטרו-כרומטית שמסוגל להפוך לשקוף או אטום בלחיצת כפתור ועד מערכת מתלים חכמה שמרכינה את המרכב לתוך פניות על מנת למזער את כוחות הצד הפועלים על היושבים במכונית.
מרצדס SL. ממשיכה להפיק 1,000 ניוטון מטר סימבולייםבנוסף לכל אלה קיימת כמובן סוויטת הבטיחות האקטיבית של מרצדס שכוללת בלימת חירום אוטומטית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקצית זחילה בפקקים ועוד. את פנקסי ההזמנות האירופאים של מרצדס SL המחודשת תפתח היצרנית בינואר הקרוב עם אספקה שצפויה לאיזור אפריל. טרם ידוע מתי היא תנחת בישראל.
לדגמי מרצדס בישראל -
מרצדס
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות