מרצדס השיקה את ליין רכבי הפנאי ושטח שלה כבר לפני תקופה לא קצרה, כאשר ה-GLE קופה היה הראשון להיחשף בסוף השנה שעברה כגרסת קופה ואחריו הגיעו הגרסה הרגילה של ה-GLE, המתפקד כמתיחת הפנים של ה-ML. מאוחר יותר הצטרף לחבורה ה-GLC שמגיע כממלא מקומו של ה-GLK ואת התור סגר ה-G קלאס שהתחדש במתיחת פנים במאי האחרון.
התעכבותה של כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, בהשקת הרכבים לא הייתה ממש ברורה. עד עכשיו. נראה שהיא החליטה לא לטפטף את הדגמים אלא להמטיר אותם על השוק הישראלי במכה אחת. לכן היא משיקה היום את כל ארבעת הדגמים יחדיו.
מרצדס GLCמי שהיה פעם הג'יפון הכי קטן של מרצדס והוחלף לפני מעט יותר משנה ב-GLA – שהיה הוא בעצמו פורץ הדרך עבור הדור הנוכחי של רכבי הפנאי של היצרנית הגרמניה – מתבסס על ה-C קלאס החדשה, וכפי שהיא עשתה קפיצה מדרגה משמעותית בעוזבה את משבצת "דגם הכניסה", כך גם ה-GLC. כמו כן, הוא גם נטש את העיצוב הרבוע והגס ועבר לעשות שימוש בקווים נעימים ומעוגלים יותר.
מרצדס GLC יוצע עם מנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל עם הספק של 170 כ"ס ומנוע 2.0 ליטר טורבו בנזין עם 211 כ"ס. מחיריו של ה-GLC יחלו ב-369,900 שקל לרמת גימור Exclusive כאשר גם מנוע הבנזין וגם הדיזל מחירם יהיה זהה. גרסת פרימיום תעלה 405,000 שקל.
מרצדס GLC. התעגל והשתדרגמרצדס GLE ו-GLE קופהשני מחליפיו של מרצדס ML, מתבססים כפי שניתן לנחש מהשם, על פלטפורמת ה-E קלאס. הם חולקים את שפת העיצוב העגלגלה הנוכחית של מרצדס כאשר הראשון מגיע במרכב האצ'בק סטנדרטי למבדרין בעוד השני מתהדר במרכב קופה אשר שם את ב.מ.וו X6 בין הכוונות. מחיריו של ה-GLE יחלו ב-484,000 ש"ח לגרסת GLE250 (מנוע טורבו דיזל בנפח 2.2 ליטר המפיק 204 כ"ס).
מרצדס GLE קופה ישווק בגרסאות אחרות עם מנועים חזקים יותר, בהם גם גרסאות ה-GLE63 AMG ואפילו ה-GLE63 AMG שמפיקה 585 כ"ס ממנוע ה-V8 כפול המגדשים שלה ומאיצה מאפס למאה תוך 4.2 שניות. מחיריו של מרצדס GLE קופה יחלו ב-675,000 שקל לגרסת GLE350d ברמת גימור AMG. מחירים לגרסאות הקצה לא פורסמו.
מרצדס GLE ו-GLE קופה. אחד מחליף את ה-ML והשני מתבייש על ה-X6מרצדס G קלאסאביהם הרוחני של רכבי הפנאי שטח של מרצדס הוא – קלישאתי ככל שזה לא ישמע – אחד המוהיקנים האחרונים. רכב שטח קשוח בכל רמ"ח אבריו, כזה שלא מתפשר על יכולות שטח בשביל שטויות כמו נוחות עירונית או התנהגות מושחזת בכבישים מפותלים "כי זה מה שהלקוחות רוצים". לקוחותיו של ה-G קלאס יודעים בדיוק מה הם רוצים, G קלאס.
על כן, מרצדס אפילו לא טורחת לשנות את עיצובו של הרכב. הוא נשאר אותה קוביה מגודלת ומלאת אופי כאשר השינויים היחידים הם עיצוב מעט שונה של הפגוש הקדמי ובתי גלגלים תפוחים כסטנדרט. כמו כן, הוא קיבל מתלים חדשים – כן, כדי לשפר את הנוחות וכל השטויות מהפסקה הקודמת – ולוח מחוונים מעודכן עם מסך 4.5 אינץ' כאשר גרסאות הספורט מקבלות לוח מחוונים ייחודי. ההבדל הגדול כאן הוא המנועים שעברו שדרוג או הוחלפו כליל. המנוע בגרסת G350 מפיק כעת 245 כ"ס, בעוד גרסת ה-G63 AMG מחליפה את מנוע ה-5.5 ליטר האטמוספרי ביחידה מוגדשת טורבו בנפח 4.0 ליטר שמפיקה 571 כ"ס (544 כ"ס בדגם הקודם). המנוע ב-G500 מפיק כעת 420 כ"ס. אה, כן, יש גם מערכת עצור וסע. אבוי.
מרצדס G קלאס. האבא הרוחני, רכב שטח אימתנימחיריו של מרצדס G קלאס יחלו ב-949,900 שקל לגרסת G350 ויאמירו עד 1,565,000 שקל לגרסת G63AMG.
לדמי מרצדס בישראל -
מרצדס פורסם לראשונה ב- 20.09.15
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות